    From: "Mirek \(Nicos\)" <n...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kredyty a podejscie bankow
    Date: Tue, 18 Mar 2003 11:22:39 +0100

    Witam serdecznie grupowiczow!

    Chcialbym sie podzielic moimi watpliwosciami i pytaniami - byc moze ktos mi
    odpowie. Mam nadzieje, ze na grupie sa rowniez pracownicy bankow i byc moze
    ich odpowiedzi pozwola mi zrozumiec sytuacje.
    Otoz moja sytuacja finansowa jest taka, ze posiadam kilka zobowiazan (kredyt
    hipoteczny, kredyt konsumpcyjny, limit w RORach, karta kredytowa). W
    przeszlosci mialem male pertubacje ze splata - kilka spoznien (zwasze
    konsultowanych z bankami), zawieszenia splat kredytu. W ostatnim czasie
    wychodze na prosta jednakze miesieczna obsluga wszystkich zobowiazan
    pochlania lwia czesc moich przychodow wiec zdecydowalem sie na ostatnio
    reklamowane produkty jakimi sa kredyty refinansowowe czy konsolidacyjne.
    I zaczela sie moja wedrowka przez meke.

    Sytuacja nr 1.
    Bank Hypovereinsbank. Pozbieralem wszystkie dokumenty, moja zdolnosc bylo w
    wiele wyzsza niz minimalna. Zlozylem wniosek i go rozpatrzono negatywnie ze
    wzgledu na poprzednie opoznienia w splatach rat kredytow.

    Sytuacja nr 2.
    Po powyzszym zwracam sie do banku BPH (w ktorym mam kredyt hipoteczny) by
    zapytac czy byc moze oni moga mi udzielic takowy kredyt konsolidacyjny. Bank
    mnie zna, zawsze utrzymywalem z nimi kontakt, splacalem tak jak mi sytuacja
    pozwalala. I aktualnie nie majac zaleglosci bank mi odmawia, gdyz w
    przeszlosci byly opoznienia w splacie kredytu. (sic!)

    Totez chcialbym postawic pytanie (mam nadzieje, ze nie retoryczne) gdzie tu
    sens dzialania bankow???

    Primo.
    Czlowiek z natury jest leniwy i gdy ma sytaucje finansowa opanowana to nie
    szuka innych rozwiazan nawet jezeli oferta bylaby korzystniejsza. Czyli
    produkt jakim jest kredyt refinansowy traci przewaznie swoj sens, gdyz moim
    zdaniem jego glownym przeznaczeniem powinna byc pomoc w restrukturyzacji
    zadluzenia. A tym sa glownie zainteresowane osoby, ktore wpadly w pulapke
    kredytowa czy tez z roznych powodow zyciowych zadluzyly sie na wszystkich
    mozliwych frontach.

    Secundus.
    Bzdura jest zachecanie i sugerowanie przez wszelkiej masci ekspertow,
    doradcow kredytowych, przedstawiciel bankow by utrzymywac z bankiem kontakt
    w razie problemow finansowych i zagrozeniu splat. Tak robilem i co mi to
    dalo??? Nic bo nawet taka opinia wystawiana przez banki nie ma zadnego
    wplywu, gdyz zawsze jest wazniejsza informacja, ze w splacie kredytow
    wystepowaly opoznienia.

    Tertius.
    Kolejna idiotyczna sprawa - akceptujac z bolem rzeczywistosc zapytalem w
    bankach, w ktorych mi odmowiono udzielenia kredtow, czy splacajac przez
    kolejne 0,5 roku regularnie i bez opoznien moge liczyc na pozytywne
    rozpatrzenie wniosku kredytowego. Odpowiedz jedna - NIE bo byly opoznienia w
    przeszlosci. Proponuja mi wziecie nowego kredytu (kto mi moze takowego
    udzielic to juz nie mowia), ktory przez okres 6 miesiecy bedzie obslugiwany
    prawidlowo i wowczas moge zwrocic sie do nich ponownie. Nie bedzie
    najmniejszego problemu z udzieleniem mi kredytu. IDOTYZM

    To tyle - troche zgorzknialy rzeczywistoscia ale zawsze optymistyczny.

    Pozdrawiam,
    M.
    --
    mailto:n...@N...gazeta.pl