    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kredyt i zmiany w rodzinie - zgłaszać?
    Date: Wed, 17 Oct 2007 23:52:18 +0200

    Mam kredyt (hipoteczny w mBanku), mam też rodzinę, która w czasie
    podpisywania umowy kredytowej była dwuosobowa. W umowie jest
    punkt mówiący, że wszelkie zmiany należy zgłaszać pod
    straszliwymi rygorami. Zmiany się niedawno pojawiły, przybyła
    jedna gęba do wyżywienia :-) a żona po macierzyńskim przeszła na
    bezpłatny urlop wychowawczy. Zdolności kredytowej raczej nie
    utraciliśmy, bo mi przez ten czas się uposażenie podniosło, raty
    płacimy w terminie i w zasadzie nie ma problemu, ale... no
    właśnie. Zgłaszać to dla świętego spokoju? Czy dać sobie spokój?
    Zgłosiłbym choćby telefonicznie, ale mam poważne obawy, że to
    uruchomi biurokratyczną machinę, będę musiał od nowa dostarczać
    zaświadczenie o zarobkach, jeździć wraz z żoną na spotkania,
    podpisywać od nowa papiery, nie daj Bóg dowiadując sie przy tym,
    że oprocentowanie, już i tak mało atrakcyjne w porównaniu z
    innymi bankami (i świeżo zaciąganymi kredytami) stanie się
    jeszcze mniej atrakcyjne - no nie chce mi się.

    Druga rzecz - za kilka miesięcy chcę zaciągnąć drugi kredyt
    (poprzedni był na zakup ziemi, ten byłby na budowę), chętnie w
    tym samym banku, nie wiem czy aneksem do poprzedniej umowy
    zwiąkszającym kwotę i okres kredytowania, czy jako osobny kredyt,
    tak czy tak fakt niepracowania żony i pojawienia się nowego
    członka rodziny i tak wtedy wyjdzie - nie potraktują
    niesubordynacji jako czegoś źle świadczącego o naszej
    wiarygodności?

    J.