  • 1. Data: 2006-06-07 13:31:38
    Temat: Kredyt hipoteczny - wniosek - wcześniejsza egzekucja
    Od: "MAN" <b...@o...pl>

    Czy orientuje się ktoś w poniższej kwesti? Dzięki za odpowiedź.

    We wnioskach kredytowych (kredyty hipoteczne - mieszkaniowe, dla klientów
    indywidualnych) banków jest pytanie o wcześniejsze postępowanie egzekucyjne
    z tytułu zaciągniętych kredytów/pożyczek. Czy bank do którego wpływa taki
    wniosek ma możliwość sprawdzenia prawdziwości takiego oświadczenia i czy w
    praktyce sprawdza? Chodzi konkretnie o egzekucję sprzed 3 lat.

    MAN

  • 2. Data: 2006-06-07 13:36:12
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    MAN napisał(a):
> [...]
    > którego wpływa taki wniosek ma możliwość sprawdzenia prawdziwości
    > takiego oświadczenia i czy w praktyce sprawdza? Chodzi konkretnie o

    Jesli byl wpis do BIK to wyjdzie - BIK trzyma dane bodaj 4 lata.
    Aczkolwiek jesli masz wsyztsko dobrze udokumentowane to moga udzielic.
    Wszystko zalezy jak ta egzekucja byla prowadzona i z jakiego powodu.

    pzdr
    robbi

  • 3. Data: 2006-06-07 13:42:48
    Od: "MAN" <b...@o...pl>

    > Jesli byl wpis do BIK to wyjdzie - BIK trzyma dane bodaj 4 lata.
    > Aczkolwiek jesli masz wsyztsko dobrze udokumentowane to moga udzielic.
    > Wszystko zalezy jak ta egzekucja byla prowadzona i z jakiego powodu.

    A czy konsument wpisywany do BIK jest o tym informowany? Jak sprawdzić czy
    jest wpis?

  • 4. Data: 2006-06-07 13:53:00
    Od: Agnetta <s...@p...fm>

    Użytkownik MAN napisał:

    > A czy konsument wpisywany do BIK jest o tym informowany? Jak sprawdzić
    > czy jest wpis?

    Nie jest o tym informowany. A jak sprawdzić? Wysyłasz formularz do BIKu
    i czekasz ok. dwóch tygodni na odpowiedź.
    Więcej informacji jest na ich stronie www.bik.pl

    Agnetta

  • 5. Data: 2006-06-07 14:10:49
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu MAN porozsypywal nastepujace haczki:
    > A czy konsument wpisywany do BIK jest o tym informowany?
    Nie. Ciezko byloby to zrealizowac - do BIKu idzie kazda Twoja operacja
    bankowa (np wszystkie platnosci karta)
    > Jak sprawdzić czy jest wpis?
    www.bik.pl - tam powinna byc informacja (cos mi sie kojarzy ze raz na
    pol roku za friko mzoesz dostac caly wypis z BIKu na swoj temat)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2006-06-07 15:22:41
    Od: "MAN" <b...@o...pl>

> [...]
    > www.bik.pl - tam powinna byc informacja (cos mi sie kojarzy ze raz na pol
    > roku za friko mzoesz dostac caly wypis z BIKu na swoj temat)

    Rozumiem że BIK to coś innego niż lista "prowadzona" przez ZBP. Jak
    sprawdzić w takim razie w ZBP czy i co "jest na mnie"?

  • 7. Data: 2006-06-07 16:38:16
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > wpływa taki wniosek ma możliwość sprawdzenia prawdziwości takiego
    > oświadczenia i czy w praktyce sprawdza? Chodzi konkretnie o egzekucję

    Jezeli chodzi o egzekucję z tytułu udzielonego kredytu to są duże szanse że
    wpis w BIK będzie ze statusem "windykacja".

    Ale egzekucja moze być "niekredytowa". Wtedy bank nie ma mozliwości
    sprawdzenia czy byla i dlatego przyjmuje oswiadczenie klienta.

    Darek

  • 8. Data: 2006-06-08 10:42:11
    Od: Agnetta <s...@p...fm>

    Użytkownik Darek napisał:

> [...]
    >
    > Ale egzekucja moze być "niekredytowa". Wtedy bank nie ma mozliwości
    > sprawdzenia czy byla i dlatego przyjmuje oswiadczenie klienta.

    Czy do egzekucji niekredytowej można zaliczyć debet na koncie? Czy
    podchodzi to pod kretyd?

    Agnetta

  • 9. Data: 2006-06-08 16:40:36
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Czy do egzekucji niekredytowej można zaliczyć debet na koncie? Czy
    > podchodzi to pod kretyd?

    Debet rozumiany jako przyznany przez bank limit odnawialny jest jak
    najbardziej kredytem

    Darek