  • 21. Data: 2006-08-08 18:14:11
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny w zł - gdzie (obecnie) najlepiej wziąć?
    Od: p...@g...com

    > Jestem w potrzebie wzięcia kredytu hipotecznego w wysokości 100-120
    > tys. zł na dokonczenie budowy domu. Mój wkład to juz jakieś 120
    > tys. zł.
    > Interesuje mnie (jak każdego) kredyt sumarycznie najtańszy.
    > Możliwość wielu częściowych większych wpłat.
    > Rachunek bilansujący.

    Nie polecam Multibanku. Ich polityka zmiany oprocentowania jest nie do
    zaakceptowania - brak żadnego odniesienia w umowie, co w praktyce
    oznacza olewanie klienta. Spełniły się moję najgorsze obawy. Gdy
    podpisywałem umowę (styczeń 2006) kredytową WIBOR 6M był na
    poziomie 4.6%. Aktualnie 4.24%. Już w lutym WIBOR 6M spadł do
    poziomiu 4.05%. Zero reakcji ze strony banku.

    Oprocentowanie zmieniono dopiero od 1 sierpnia 2006 o -0.3% dla PLN. Co
    ciekawe, jednocześnie zmieniono +0.5% oprocentowanie CHF argumentując
    to zmianą stóp procentowych w Szwajcarii. Ciekawe, że obniżki stóp
    procentowych w Polsce nie skłoniły Banku tak szybko do obniżenia
    oprocentowania w PLN.

    Reasumując - nie polecam kredytów hipotecznych w Multibnaku, mBanku i
    innych bankach, które nie uzależniają oprocentowania od jasnych
    wskaźników rynkowych. Kończy się to tak, że polityką zmiany
    oprocentowania bank sobie dorabia poza umową.

    Kredyt hipotyczny w Multibank / mBank - zdecydowanie nie polecam.