  • 11. Data: 2004-06-24 07:55:42
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny a przeniesienie zarobkow...
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jarek Dukat wrote:
    [...]

    > A co jesli w tym momencie pracownik banku powie ze on takiej umowy nie
    > podpisze i nie przyzna mi kredytu?
    > Niestety nie moge sobie na to pozwolic - w najblizszy poniedzialek musze
    > juz podpisac akt notarialny i musze miec zalatwiony kredyt.
    Może idź ze świadkiem (najlepiej policja or sth) :-)

    KJ

  • 12. Data: 2004-06-24 10:36:14
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 24 Jun 2004 08:25:26 +0200, Jarek Dukat <p...@s...xx>
    wrote:

> [...]
    >Niestety nie moge sobie na to pozwolic - w najblizszy poniedzialek musze
    >juz podpisac akt notarialny i musze miec zalatwiony kredyt.

    no cóż, wolno mu... Myślę, że jeśli mimo to się zdecydujesz, to możesz
    sprawą zainteresować UOKiK. Może uzna, że taka klauzula powinna zostać
    dodana do katalogu niedozwolonych klauzul umownych (ale z drugiej
    strony chęć banku, aby znać Twój status i kwoty wynagrodzeń jest
    usprawiedliwiona. Poza tym może po prostu po wpływie pensji przelewaj
    ją natychmiast do innego banku?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 13. Data: 2004-06-24 16:09:05
    Od: "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej>

    "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message
    Może uzna, że taka klauzula powinna zostać
    > dodana do katalogu niedozwolonych klauzul umownych

    Bo to mniej więcej o to chodzi. Chcesz kupić jeden produkt bankowy, a bank
    na siłę wciska jeszcze drugi. Niestety nie pamiętam gdzie o tym czytałem,
    więc nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć.

  • 14. Data: 2004-06-24 17:39:55
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Kamil Kosinski wrote:

    > Bo to mniej więcej o to chodzi. Chcesz kupić jeden produkt bankowy, a bank
    > na siłę wciska jeszcze drugi. Niestety nie pamiętam gdzie o tym czytałem,
    > więc nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć.

    art.385[3] kc
    W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami
    umownymi są te, które w szczególności:
    7) uzależniają zawarcie, treść lub wykonanie umowy od zawarcia innej
    umowy, nie mającej bezpośredniego związku z umową zawierającą oceniane
    postanowienie,

    Oczywiście nie oznacza to że klauzula jest bezwzględnie zabroniona, ale
    znacznie ułatwia sprawę.

    KG