  • 1. Data: 2007-08-26 18:26:30
    Temat: Konto/karta o najniższej prowizji za podejmowanie pieniędzy za granicą z bankomatu?
    Od: Luke <l...@i...pl>

    Witam
    Szukam takiego konta, do którego będę miał kartę debetową, w którym
    podejmowanie pieniędzy za granicą z bankomatu będzie najtańsze.
    Niestety nie będą to kraje w których występuje waluta euro tylko kraje
    azjatyckie?
    Myślałem o koncie walutowym w ING. Unikam chyba jednej transakcji
    przewalutowania. Zakładam, że podejmując lokalną walutę najpierw będą
    przeliczać na Euro lub USD i następnie na złotówki. W przypadku konta
    walutowego unikam jednej transakcji. Niestety ING pobiera 3% za
    pobranie gotówki. Gdzieś można mieć takie konto z niższą prowizją?
    Nigdy nie miałem konta w ING i chętnie usłyszę czy obsługa jest ok,
    zbyt często się nie mylą itd.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-26 18:36:28
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Sie, 20:26, Luke <l...@i...pl> wrote:
> [...]
    > pobranie gotówki. Gdzieś można mieć takie konto z niższą prowizją?
    > Nigdy nie miałem konta w ING i chętnie usłyszę czy obsługa jest ok,

    Sprobuj Polbank

    http://www.polbankefg.pl/download/tabela_oplat_i_pro
    wizji_dla_klientow_indywidualnych.pdf

    Pisza, ze zawsze 8 zl za wyplate gotowki za granica.
    Nie przewalutawiaja, na stronach wspominaja, ze kursy Visa
    international.

  • 3. Data: 2007-08-26 19:08:06
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    >Szukam takiego konta, do którego będę miał kartę debetową, w którym
    >podejmowanie pieniędzy za granicą z bankomatu będzie najtańsze.

    konto lukas podrozne, 1 zl za granica

    http://www.lukasbank.pl/oferta_konta_podrozne.asp

  • 4. Data: 2007-08-26 21:17:07
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "Damian" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > konto lukas podrozne, 1 zl za granica

    No wlasnie, moze troche drogie, bo 30zl, ale ze 3 wyplaty i juz masz zwrot
    za prowadzenie konta, gdybys mial placic za kazda wyplate.

    --
    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 5. Data: 2007-08-27 14:45:50
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Właśnie wróciłem z wakacji, będąc w Bośni i Hercegowinie (lokalna
    waluta to marka) w celach porównawczych zapłaciłem w krótkim odstępie
    czasu trzema kartami w dniu 17.08.2007.
    Oto wyniki porównania:

    AMEX Millenium 1.9730 PLN za BAM rozliczane 21.08
    VE Inteligo 2.0054 PLN za BAM rozliczane 20.08
    MC BPH 2.0095 PLN za BAM rozliczane 18.08

    Do wybierania pieniędzy z bankomatu nadaje się karta Inteligo,
    prowizja to 2%, nie mniej niż 8,5 PLN - przy wypłatach powyżej
    równowartości 283 PLN to mniej niż 3% w ING. Niestety nie mam
    porównania kursu - ING nie zdążył przygotować mi karty podróżnika na
    którą trzeba teraz czekać przynajmniej tydzień (dawniej była od ręki).
    Karta Polbanku wygląda na ciekawą ofertę.

    Z dalszych obliczeń wyniknęło że i tak najbardziej opłaca się kupic w
    Polsce EURO i na miejscu wymienić je na lokalną walutę. Nawet AMEX
    przegrał z gotówką.

    Pozdrawiam i życzę rozsądnych decyzji walutowych,

    MichalL

  • 6. Data: 2007-08-27 19:10:40
    Od: "Irek" <i...@l...pl.tegotuniema.>

    Luke <l...@i...pl> napisał(a):
    > Witam
    > Szukam takiego konta, do którego będę miał kartę debetową, w którym
    > podejmowanie pieniędzy za granicą z bankomatu będzie najtańsze.

    Najlepszą ofertę ma BZ WBK. Ale... są dwa haczyki: trzeba mieć mniej niż 30
    lat i promocja kończy się 30 września :(
    http://dlaciebie.bzwbk.pl/33922

  • 7. Data: 2007-08-27 20:38:30
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Luke"
[...]
    ------------------
    w 2004 porównywałem kart na Bali - http://tinyurl.com/23u388
    dobre były Inteligo i karta ING Maestro - zwykła przedpłacona
    zakłądasz w ING konto OKO (oszczędnościowe) to otrzymasz
    dostęp przez internet, a potem wykupienie karty przedpłaconej
    Maestro daj ci na nią podgląd przez internet i zasilisz sobie ją z
    głównego konta jak będziesz chciał

    A główne konto otwierasz sobie tam gdzie są darmowe przelewy

    Ogólnie z kartami za granicą decyduje wg mnie % prowizji
    Zależy ile gotówki będziesz wypłacał - jak mało to % prowizji
    nieistotny
    - ważniejsza opłata minimalna, jak więcej wypłacasz to % staje się
    istotny.
    Miłych podóży
    *** blad ***

  • 8. Data: 2007-08-28 15:57:19
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Irek" <i...@l...pl.tegotuniema.> wrote in message
    pl...

    > Najlepszą ofertę ma BZ WBK. Ale... są dwa haczyki: trzeba mieć mniej niż
    > 30
    > lat i promocja kończy się 30 września :(
    > http://dlaciebie.bzwbk.pl/33922

    BZ WBK Mastercard w EUR (lub USD) do konta walutowego nie ma ograniczenia
    wieku posiadacza. Stala prowizja za wyplate 1,5E (nie wiem ile USD). Koszt
    przez pierwszy rok gratis, pozniej 10E/rok.

  • 9. Data: 2007-08-28 18:09:36
    Od: k...@o...pl

    On 27 Sie, 21:10, "Irek" <i...@l...pl.tegotuniema.> wrote:

    > Najlepszą ofertę ma BZ WBK. Ale... są dwa haczyki: trzeba mieć mniej niż 30
    > lat i promocja kończy się 30 września :(http://dlaciebie.bzwbk.pl/33922
    Po tym terminie też jest niezła, 5zł (bez żadnych %) przy wypłatach w
    euro. W innych walutach już nie ejst tak miło, bo doliczają sobie
    2,8%.
    Szkoda, że to nie ma wersji tej karty Maestro, bo wtedy by tych2 .8%
    nie było...