  • 51. Data: 2003-01-03 10:05:17
    Temat: Re: Kiedy Inteligo przebije mBank?
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:3E155F23.BEA93B00@poczta.onet.pl, Jozef Zbrodel wrote:

    > Był moment, że w Inteligo miałem szesć, bo porobiłem sobie rachunki
    > "celowe". Teraz mam trzy. W mBanku chwilowo dwa, ale jak mi przyjdzie
    > do głowy też mieć trzy, to oba eMaxy będę musiał rozróźniać po
    > numerze, niestety :-(((.
    > A szesciu mieć nie mogę :-((

    3 eMaxy, eKonto, izzyKonto, czyli pięć. Ale faktycznie niektórzy mogą
    potrzebować więcej i wtedy nie ma rady.

    Natomiast w Inteligo można mieć bardzo dużo, natomiast nieprzyjemne jest to,
    że płaci się za to obniżonym oprocentowaniem (progi liczone oddzielnie na
    każdym subkoncie). To jest nie fair, bo przecież wszystkie środki są u nich,
    nie fair jest też, że dość skrzętnie ukrywają ten fakt i wiele osób o tym
    nie wie.

    --
    Robert

  • 52. Data: 2003-01-03 11:17:14
    Od: "Kris Anrod" <a...@w...pl>

> [...]
    nich,
    > nie fair jest też, że dość skrzętnie ukrywają ten fakt i wiele osób o tym

    jeśli to prawda, to bardzo skrzętnie to ukrywają bo u konsultanta
    dowiedziałem się
    że saldo jest wspólne dla wszystkich rachunków - faktem jest że interesowało
    mnie
    średnie saldo miesięczne dwóch rachunków - mam nadzieje że to to samo, jeśli
    się
    mylę wyprowadźcie mnie z błędu

    Pozdrawiam,
    Kris

  • 53. Data: 2003-01-03 11:17:42
    Od: "Kazimierz" <k...@a...net>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nich,
    > nie fair jest też, że dość skrzętnie ukrywają ten fakt i wiele osób o tym

    Ale musa utrzymywac kilka kont, wiec oplata IMHO sluszna.

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 54. Data: 2003-01-03 11:25:43
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:av3rfb$kj1$1@foka.acn.pl, Kazimierz wrote:
    > Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale musa utrzymywac kilka kont, wiec oplata IMHO sluszna.

    Tylko czy sprawiedliwie pokrywa zwiększone koszty ich utrzymania? IMHO nie
    za bardzo... Pozostaje też fakt ukrywania tego sposobu naliczania - jak
    widzisz z postu obok, nawet grupowicze nie wszyscy o tym wiedzą.

    --
    Robert

  • 55. Data: 2003-01-03 11:30:06
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:av3r9o$h06$1@topaz.icpnet.pl, Kris Anrod wrote:

> [...]
    > interesowało mnie
    > średnie saldo miesięczne dwóch rachunków - mam nadzieje że to to

    Niniejszym wyprowadzam Cię z błędu. Dla celów progów liczy się *oddzielnie*
    saldo całego subkonta. Na przykład, jeśli masz 10 subkont, na każdym po 3000
    złotych, otrzymujesz odsetki tylko wg najnizszego progu!

    To było tutaj dyskutowane i (zdaje się) Wojtek Nawara przedstawił
    autorytatywną wykładnię w tej sprawie.
    Było też potwierdzenie empiryczne - niech sobie policzą odsetki Ci, co mają
    rozbite środki powyżej 4kPLN między rachunki.
    Mało kto sobie to samodzielnie liczy, i jestem przekonany, że istnieje wielu
    zamożnych klientów Inteligo z wysokimi saldami rozbitymi na kilka subkont,
    którzy są przekonani, że otrzymują wyższe odsetki niż faktycznie otrzymują.
    Podejrzewam też, że jest to celowe działanie Inteligo.

    Natomiast sumują się salda na subkontach dla celów tego minimum 100zł,
    poniżej którego naliczana jest opłata za prowadzenie rachunku.

    --
    Robert

  • 56. Data: 2003-01-03 14:49:57
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 2 Jan 2003 20:21:10 +0100, w <av23f8$mfl$1@topaz.icpnet.pl>,
    "Robert" <s...@o...pl> napisał(-a):

    > Widzę, że w tej chwili zależy Ci tylko na tym, żeby mnie obrazić. Zupełnie
    > nie rozumiem, dlaczego. Na tym kończę dyskusję z tobą.

    Nie, to po prostu stwierdzenie faktu. Wybrałeś sobie taki sposób,
    zamiast skorzystać z wygodniejszego. Ale to już nie jest wina
    Inteligo, a co najwyżej nieumiejętności/niechęci.

  • 57. Data: 2003-01-03 23:50:22
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jozef Zbrodel napisał:

    >Bez problemu, bo mam to lokalnie na dysku ;-))). Ale OK, przyznałem
    >już że to jest faktycznie spigwione.

    No niestety

> [...]
    >"celowe". Teraz mam trzy. W mBanku chwilowo dwa, ale jak mi przyjdzie
    >do głowy też mieć trzy, to oba eMaxy będę musiał rozróźniać po

    No niestety oraz po stanie rachunku...

    >A szesciu mieć nie mogę :-((

    Możesz... Nawet więcej :-)
    ekonto +3 eMaksy + IzyKonto + mBiznes + mBiznesMaxy (nie wiem ile)

    >Nie bardzo wiem jakie kwestie prawne, w końcu w Inteligo to jest i
    >działa a nie sądzę by robili to pozaprawnie.

    SMSy sa niebezpieczne. Podobnie jak emaile. Stąd wysyłanie wyciągów,
    stanów konta itp. tymi kanałami nie jest chronione i może łatwo
    doprowadzić do ich przejęcia przez osoby trzecie. Nie wiem na ile to
    grozi bankowi, jednak jestem sobie w stanie wyobrazić proces wytoczony
    bankowi przez klienta, któremu konkurencja przejęła stan konta albo
    jeszcze gorzej -- prowadzone przez niego transakcje.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 58. Data: 2003-01-04 10:44:09
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > Istotnie, jest to jakieś rozwiązanie, aczkolwiek czasem nie wie się, o
    jaki
    > okres chodzi, więc może się okazać, że zamówiony okres jest nietrafny, a
    > jeden kosztuje 2,99 (emailem).

    To zamów od początku istnienia konta. :-)

    Poza tym zawsze można zadzwonić do konsultanta inteligo i z nim prześledzić
    historię. Oni nie mają w tej materii ograniczeń do iluśtam miesiecy.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 59. Data: 2003-01-04 11:02:19
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > To było tutaj dyskutowane i (zdaje się) Wojtek Nawara przedstawił
    > autorytatywną wykładnię w tej sprawie.

    :-)

    Niniejszym przyznaję Ci rację - odsetki liczy się na każdym subkoncie
    osobno. Aczkolwiek do "średniego miesięcznego salda" wliczają się środki ze
    wszystkich rachunków.

    Zresztą wydaje mi się, że można to wywnioskować z informacji na stronie:
    http://www.inteligo.pl/oferta/oprocentowanie.html

    "Wysokość środków na rachunku (progi)".

    Akcentuję słowo "rachunek" - w inteligo suma rachunków = konto.

    Albo
    "Oznacza to, że dzięki nowemu sposobowi naliczania odsetek Twoje
    oszczędności przynoszą zyski tym wyższe im więcej zdecydujesz się ulokować
    na poszczególnych rachunkach, w ramach swojego konta Inteligo. Nie trzeba
    więc ustanawiać oddzielnej umowy o rachunek lokacyjny - wystarczy zdeponować
    na danym rachunku odpowiednio dużą kwotę, a wyższe odsetki zostaną naliczone
    automatycznie!"

    Dla mnie jest to jasne. Nikt nikogo w błąd nie wprowadza.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 60. Data: 2003-01-04 11:06:49
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:av6erb$ndc$1@news.onet.pl, Wojciech Nawara wrote:
    > Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To zamów od początku istnienia konta. :-)

    Myślałem o takim rozwiązaniu :)
    Mam nadzieję, że 2,99 jest za wszystkie subkonta.

    > Poza tym zawsze można zadzwonić do konsultanta inteligo i z nim
    > prześledzić historię. Oni nie mają w tej materii ograniczeń do
    > iluśtam miesiecy.

    Niezły pomysł, o ile jest się w kraju. Nawet może być miłe zajęcie na długie
    zimowe wieczory ;)

    --
    Robert