  • 1. Data: 2010-03-02 10:12:38
    Temat: Karta w USD i Euro free wyplaty
    Od: "L" <i...@o...pl>

    Czy jest jakiś bank w PL który daje karty Visa lub MasterCard w Euro i dolarach
    US gdzie przy wypłatach z bankomatów za granicą [np.Chorwacja, Węgry] nie płaci
    sie prowizji ??

  • 2. Data: 2010-03-02 14:25:31
    Temat: Re: Karta w USD i Euro free wyplaty
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    L pisze:
    > Czy jest jakiś bank w PL który daje karty Visa lub MasterCard w Euro i
    > dolarach US gdzie przy wypłatach z bankomatów za granicą [np.Chorwacja,
    > Węgry] nie płaci sie prowizji ??

    Cześć

    Pytanie zadane nie do końca poprawnie...
    Zamiast zagłębiać się w wysokość "prowizji" sprawdzaj po prostu ZASADY
    przeliczania transakcji w bankach + (najważniejsze!) kursy walutowe
    walut rozliczeniowych.

    Wtedy na pewno dojdziesz do wniosku, że... (i tutaj lekkie podpowiedzi
    oparte na doświadczeniu grupy, niekoniecznie na faktach ;) ):
    - Do płatności bezgotówkowych zdecydowanie Polbank
    - Do wyjmowania z bankomatu większych kwot: Polbank, mniejszych: mbank
    - Najmniej korzystne kursy wśród polskich banków: Citibank :)))

    A pytanie było o tyle źle zadane, że warunki które postawiłeś spełniają
    karty Alior Banku (mają 2 waluty rozliczeniowe, zero prowizji)... Ale
    mimo wszystko kartą MBanku będzie taniej. A Polbank ma jedną walutę
    rozliczeniową, ale za to jaką (PLN) :)

    Michał

  • 3. Data: 2010-03-02 15:31:38
    Od: "L" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Michal_Ko" <m...@n...org> napisał w wiadomości
    L pisze:
> [...]

    karty Alior Banku (mają 2 waluty rozliczeniowe, zero prowizji)... Ale
    mimo wszystko kartą MBanku będzie taniej. A Polbank ma jedną walutę

    Dzięki za odpowiedź ..............chodzi mi po prostu o taki bank w którym
    wpłacę np. dolaryUS a będąc np. na Węgrzech wybiorę w bankomacie forinty które
    oczywiście zostaną przewalutowane na dolary.

    mBank ?? ..... a jak im wpłacić dolary na konto ? bo nie chce u nich kupować za
    złotówki bo te ceny sprzedaży chyba wszystkie banki mają chore ;-)

    Czy mBank wydaje karty Visa dolarowe lub w Euro ?

    pozdr

  • 4. Data: 2010-03-02 15:33:55
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    L <i...@o...pl> had the courage to write:
    > Czy jest jakiś bank w PL który daje karty Visa lub MasterCard w Euro i
    > dolarach US gdzie przy wypłatach z bankomatów za granicą [np.Chorwacja,
    > Węgry] nie płaci sie prowizji ??

    Ani na Węgrzech, ani w Chorwacji walutą nie jest EUR/USD - czyli zawsze
    dochodzi przewalutowanie. A każde przewalutowanie = prowizja. Różnice w
    wysokości tej prowizji w zależności od banku, zwłaszcza przy większych
    wypłatach, spokojnie niwelują wszelkie ewentualne ryczałty od transakcji.

    Wszystkie karty wydawane w PL rozliczane są przez USD albo EUR dla
    transakcji zagranicznych (MC zwykle EUR, Visa przeważnie USD).

    Np. w Citi kartę możesz podpiąć do konta walutowego.

    k.

  • 5. Data: 2010-03-02 15:36:33
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

> [...]
    > chore ;-)
    >
    > Czy mBank wydaje karty Visa dolarowe lub w Euro ?

    Do mBanku nie wpłacisz waluty. Tak jak pisałem, Citibank ma taką opcję
    (zdaje się działa tylko z transakcjami bezgotówkowymi), zdaje się jest
    jeszcze kilka innych banków dających taką możliwość (chyba Alior).

    k.

  • 6. Data: 2010-03-02 15:44:50
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    L pisze:

> [...]
    > którym wpłacę np. dolaryUS a będąc np. na Węgrzech wybiorę w bankomacie
    > forinty które oczywiście zostaną przewalutowane na dolary.

    A, to zmienia postać rzeczy... Niestety nie wiem nic o takim koncie- w
    mbanku jest Emax EUR + karta Visa Classic do niego, całość odbywa się na
    rachunku w EUR. Kursy przy przewalutowaniu to kursy VISA + 2% prowizji
    (rzecz jasna tylko dla walut innych niż EUR).

    Tylko z wpłatą gotówki do mbanku jest ciężko, ale można kombinować z
    przelwami z innych.

    Michał

  • 7. Data: 2010-03-04 03:45:23
    Od: "L" <i...@o...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zagranicznych (MC zwykle EUR, Visa przeważnie USD).
    >
    > Np. w Citi kartę możesz podpiąć do konta walutowego.

    ,

    Te przewalutowania przy karcie $$$ nie są w sumie duże
    w ubiegłym roku wypłacałem z bankomatów Węgier ,Słowacji i Ukrainy i kurs tych
    walut wyszedł mi taki sam jakbym kupił walutę tych krajów w kantorze tylko
    wówczas trzeba wybierać większą gotówkę bo za każdą wypłatę z bankomatu jest
    dodatkowa opata

  • 8. Data: 2010-03-04 20:11:51
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2010-03-02 11:12, L wrote:
    > Czy jest jakiś bank w PL który daje karty Visa lub MasterCard w Euro i
    > dolarach US gdzie przy wypłatach z bankomatów za granicą [np.Chorwacja,
    > Węgry] nie płaci sie prowizji ??

    Ja osobiscie uzywam Polbanku do platnosci sklepowych - wysmienite kursy
    walut, zarowno do transakcji EUR/USD jak i innych np. RON/SEK itp
    Do wyplat z bankomatow za granica polecam Aliora. Wyplaty darmowe na
    calym swiecie, a kursy w przypadku walut innych niz EUR/USD lepsze od
    mBanku - lepsze na tyle ze na wyplacie rownowartosci 50 EUR zwraca sie
    ta kilkuzlotowa oplata za karte Aliora.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 9. Data: 2010-03-05 10:23:17
    Od: "L" <i...@o...pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:hmp46a$mdu$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > lepsze na tyle ze na wyplacie rownowartosci 50 EUR zwraca sie ta kilkuzlotowa

    ,

    No ale Polbank nie ma karty do kont walutowych więc płacisz podwójne
    przewalutowanie np. z forintów na dolary i dolary na złote PL tak ??

  • 10. Data: 2010-03-05 10:44:38
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 5 Mar 2010 11:23:17 +0100, L napisał(a):

    > No ale Polbank nie ma karty do kont walutowych więc płacisz podwójne
    > przewalutowanie np. z forintów na dolary i dolary na złote PL tak ??

    Nie, Polbank przewalutowuje od razu na złotówki. Płatność w koronach
    czeskich 28.02.2010 (VISA) wyszła po 15,12żł.

    --
    Kojer