  • 1. Data: 2005-07-09 19:15:01
    Temat: Karta platnicza-konto-Niemcy - HELP:)
    Od: "Mike" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Moja dziewczyna jedzie do Niemiec na aupair i w zwiazku z tym chcialby sobie
    zalozyc jakies konto w banku i zeby do niego byla karta platnicza. Jakie
    rozwiazanie byscie sugerowali? Bedzie dostawac od rodziny 300 euro miesiecznie
    i chciala by to wplacac na konto. A wiec:

    1) Czy Niemcy w jakikolwiek sposob informuja nasze urzedy podatkowe, ze
    obywatel polski zalozyl sobie konto u nich? Bo jesli tak to pewnie przyjdzie
    zaplacic podatek od odsetek na rachunku? Czyz nie?

    2) Czy jest w Polsce jakas oferta, ktora by sie w tym przypadku sprawdzala.
    Rodzina dziewczyny by jej wplacala tez czasem jakies pieniadze, ktore ona by
    sobie nastepnie w Niemczech z jakiegos bankomatu wyplacila. Czy w ogole
    polecacie karty pre-paid do takich celow? Jak wyglada kurs wymiany na Euro?

    3) Mysle, ze najwazniejsze, to tez stwierdzic, jakich bankomatow jest w
    Niemczech najwiecej i z jakich kart one wyplacaja pieniadze? Mozecie polecic
    jakies watki na ten temat?

    pozdrawiam serdecznie i dziekuje z gory za wiadomosc:)
    Michal

  • 2. Data: 2005-07-09 19:42:06
    Temat: Re: Karta platnicza-konto-Niemcy - HELP:)
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > 3) Mysle, ze najwazniejsze, to tez stwierdzic, jakich bankomatow jest w
    > Niemczech najwiecej i z jakich kart one wyplacaja pieniadze? Mozecie
    polecic
    > jakies watki na ten temat?

    Decyzje o wyborze konta zostawilbym az do momentu dotarcie do Niemiec i
    zorientowania sie juz na miejscu co jaki bank oferuje/za ile/karty
    paltnicze/bankomaty/itp... itd... czyli to wszystko, co bierzesz pod rozwage
    otwierajac rachunek w PL lub ewentualnie poprzez wyszukiwarke wejsc na
    strony bankow operujacych w NIEMCZECH.

  • 3. Data: 2005-07-09 19:54:34
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > 1) Czy Niemcy w jakikolwiek sposob informuja nasze urzedy podatkowe,
    > ze obywatel polski zalozyl sobie konto u nich? Bo jesli tak to pewnie
    > przyjdzie zaplacic podatek od odsetek na rachunku? Czyz nie?

    Nie informują - tzn. teoretycznie jeżeli założy konto jako nierezydent to
    powinna wtedy zapłacić podatek od odsetek w Polsce, ale w praktyce nie wiem
    jak by to miało wyglądać. Zapewne Twoja dziewczyna normalnie zapłaci
    niemieckie belkowe , bo pewnie z punktu widzenia banku będzie miała status
    ucznia/studenta i potraktują ją jako rezydenta. Czyli generalnie nie musi
    sobie tym zawracać głowy :-)

> [...]
    > bankomatu wyplacila. Czy w ogole polecacie karty pre-paid do takich
    > celow? Jak wyglada kurs wymiany na Euro?

    Można wziąć po prostu kartę do swojego konta (jak już jakieś w Polsce ma) i
    niech rodzice na to konto ewentualnie dopłacają do interesu ;-) Kurs
    wymiany i prowizje znajdzie na stronie swojego banku. Jak nie ma konta, to
    najszybciej będzie kupić kartę pre-paid (ING Bank Śląski lub BZWBK) i po
    prostu ją w razie potrzeby zasilić.

    > 3) Mysle, ze najwazniejsze, to tez stwierdzic, jakich bankomatow jest
    > w Niemczech najwiecej i z jakich kart one wyplacaja pieniadze?
    > Mozecie polecic jakies watki na ten temat?

    Z wypłatami z bankomatów nie ma problemów. Dany bankomat wypłaci Ci z takich
    kart jakich ma nalepki.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 4. Data: 2005-07-09 20:03:46
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > polecacie karty pre-paid do takich celow? Jak wyglada kurs wymiany na Euro?

    W Polsce konto walutowe w Euro z wypukla karta MasterCard (prowadzenie bez
    oplat), ale za wyplate z tego konta w Niemczech bedzie prowizja. Co do
    polskich pre-paidow (ING Bank Slaski), ktos ostatnio pisal, ze mial z nimi
    problemy.

    Ale jak rozumiem, zastanawiasz nad kontem i Niemczech i w PL? Po co?

  • 5. Data: 2005-07-09 20:04:42
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 6. Data: 2005-07-10 21:56:06
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > bedzie prowizja. Co do polskich pre-paidow (ING Bank Slaski), ktos
    > ostatnio pisal, ze mial z nimi problemy.

    No kochaaani :) Dajcie juz spokoj z INGiem i BZ WBK ;)
    Najlepsze IMO jest w tym wypadku konto w DB PBC - wyplaty z sieci bankomatow
    DB w Niemczech (i nie tylko) free. Karta rozliczana w Euro. Euro slabnie -
    wiec nie ma sensu teraz ich kupoiwac - no chyba, ze ktos ma- wtedy istotnie
    rachunek darmowy w INGu w euro + do tego karta do placenia. A DB PBC do
    wyplacania gotowki z bankomatow

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 7. Data: 2005-07-10 22:52:42
    Od: " Kay" <z...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > rachunek darmowy w INGu w euro + do tego karta do placenia. A DB PBC do

    Jest tylko jedno drobne ale... w DB PBC jako karte debetowa daja VISA
    Electron ktora jest karta bardzo fajna w Polsce bo znajomi ktorzy pojechali
    do Niemiec (gdzies na polnocy Niemiec) twierdza ze moga nia wyciagac kesz z
    bankomatow z Deutsche Banku ale placic nia jest dosyc trudno bo albo wymagaja
    jakis kart lokalnych landesbankow albo systemu Euro/Mastercard...

    Pozdro

    K.

  • 8. Data: 2005-07-11 09:28:54
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > wyciagac kesz z bankomatow z Deutsche Banku ale placic nia jest dosyc
    > trudno bo albo wymagaja jakis kart lokalnych landesbankow albo

    I dlatego najlepiej założyć sobie konto na miejscu, a to drugie "pomocnicze"
    w Polsce to już tylko kwestia dyskusji jakie ma być. Do wypłat z bankomatów
    (a to będzie potrzebowała dziewczyna autora wątku) DB zaproponowane przez
    Amrę się nadaje.

    przyszłość/ Woody Allen