  • 1. Data: 2014-12-10 10:00:10
    Temat: Karta Polbanku do platnosci walutowych - czy jeszcze warto?
    Od: " 666" <...@...6>

    Przez lata całe pisaliście, że najlepsze kursy wymiany na złote przy
    zakupach za granicą oferuje Polbank.
    Ale jak to jest dzisiaj przy pojawieniu się kantorów on-line (czy to
    bankowych, czy cinkciarzowych)?
    Warto wchodzić w kartę Polbanku (oferują Visę rozliczaną w dolarach i MC
    rozliczaną w euro), czy olać i zdecydować się na "kantorowanie"?

  • 2. Data: 2014-12-10 20:40:51
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 10.12.2014 o 10:00, 666 pisze:
> [...]
    > Warto wchodzić w kartę Polbanku (oferują Visę rozliczaną w dolarach i MC
    > rozliczaną w euro), czy olać i zdecydować się na "kantorowanie"?

    MC ma nadal dobre przeliczniki ale VISA popsuli. Niestety kk ma dosyć
    słabe warunki jeżeli chodzi o zwolnienie, więc tutaj lepiej stosować np.
    karty z Alior kantor bo przelicznik praktycznie ten sam a karty darmowe.

    Xenocide

  • 3. Data: 2014-12-10 21:12:58
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > MC ma nadal dobre przeliczniki ale VISA popsuli. Niestety kk ma dosyć
    > słabe warunki jeżeli chodzi o zwolnienie, więc tutaj lepiej stosować np.
    > karty z Alior kantor bo przelicznik praktycznie ten sam a karty darmowe.

    dlatego też z KK w ex-Polbanku zrezygnowałem, oprócz słabych warunków
    zwolnienia dochodzi jeszcze obowiązkowe ubezpieczenie, jakiś ułamek salda...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2014-12-10 21:26:57
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-12-10 o 20:40, xbartx pisze:
> [...]

    Oferował.

    No tak, że te kantorowe nie są kredytowe.
    Znaczy - musisz mieć walutę by nią płacić

    IMO nie da się "wejść w kartę Polbanku" bo Polbanku już nie ma. Tylko
    logo zostało

    Sądząc po regulaminie KK - nie warto

    > MC ma nadal dobre przeliczniki

    Czy aby na pewno?
    Mowa o aktualnie wydawanych kartach na podstawie nowo podpisanych umów?
    Bo wg regulaminu jest standard, jak w innych bankach - jeśli walutą
    karty jest euro to mamy dwa kroki: na euro wg kursu MC a potem na PLN wg
    kursu banku. Ten drugi krok oczywiście kosztowny dla posiadacza.

    > ale VISA popsuli.

    Znaczy - dodali jeszcze do tego 3% prowizji?

    > Niestety kk ma dosyć
    > słabe warunki jeżeli chodzi o zwolnienie, więc tutaj lepiej stosować np.
    > karty z Alior kantor bo przelicznik praktycznie ten sam a karty darmowe.

    Darmowe, ale nie kredytowe

    Sławek

  • 5. Data: 2014-12-11 14:33:56
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu środa, 10 grudnia 2014 21:12:56 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > dlatego też z KK w ex-Polbanku zrezygnowałem, oprócz słabych warunków
    > zwolnienia dochodzi jeszcze obowiązkowe ubezpieczenie, jakiś ułamek salda...

    Zwolnienie z oplaty miesiecznej uzyskac jest latwo (4 transakcje)
    z oplaty rocznej (placi sie obie;) trudniej - ale da sie zalatwic na infolinii. nie
    jest to przyjemna metoda..ale wykonalne.
    natomiast od ubezpieczenia nie da sie uciec - 0,18%. Przy czym w praktyce - mozna
    albo splacic calosc zadluzenia wczesniej, albo splacic standardowo na koniec okresu
    automatczna splata z konta oszczednosciowego - wtedy te 0,18% straci sie mniej wiecej
    tyle ile sie zyskalo wykorzystujac caly grace period. Czyli w porownaniu z karta
    debetowa nadal jest sie do przodu.

  • 6. Data: 2014-12-11 20:25:59
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    tyle ile sie zyskalo wykorzystujac caly grace period. Czyli w porownaniu z karta

    jak dla mnie za dużo kombinowania już

    wolę Alior Kantor a kredytówek do płatności w walutach nie wykorzystuję

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2014-12-11 20:52:30
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    ach, żeby nie było, że nie próbowałem

    na infolinii ustaliłem, że opłaty nie będzie, ale mimo wszystko pobrali
    więc reklamacja i rezygnacja

    zostało mi jeszcze jakieś darmowe konto w Raiffeisenie...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2014-12-11 21:12:50
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 20:52:28 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > na infolinii ustaliłem, że opłaty nie będzie, ale mimo wszystko pobrali
    > więc reklamacja i rezygnacja

    no to faktycznie kiepsko....

  • 9. Data: 2014-12-12 14:38:51
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    > na infolinii ustaliłem, że opłaty nie będzie, ale mimo wszystko pobrali

    IMO jeszcze warto - ostatnio placilem w euro i wyszlo gosz mniej niz kurs
    kantorowy jaki zaplacila kobitka przy zakupie euro
    - krokodyl policzyl sobie ~20gr wiecej ;)

    Placilem 2 kartami (male kwoty) tak z ciekawosci zeby pozniej porownac
    a.... dalej jest 1zl cofki dla dawnej polbankowej za wydana 100-we
    wiec realnie wychodzi jeszcze ciuteczek mniej

    Pozdro

  • 10. Data: 2014-12-13 08:56:54

    Ale którą konkretnie kartą?

    -----