  • 11. Data: 2021-04-30 17:40:31
    Temat: Re: KK od Revoluta ?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 28 kwietnia 2021 o 22:13:27 UTC+2 Waldek napisał(a):

    > No tu jest tez dla mnie niejasność
    > co z weekendami ? - bo wówczas debetówka bierze kurs z piątku i dolicza
    > coś chyba koło 1% haraczu przy przewalutowaniu (jako zabezpieczenie ew.
    > różnicy kursowwej)
    > czy może robi tylko blokadę, a rozlicza operacje w pierwszym dniu
    > roboczym... trochę w to wątpię żeby aż tak dbali o klienta ;)

    Hę? Rewolwera znam tylko ze słyszenia, ale wydawało mi się, że tam walutę kupuje się
    jedynie explicite - a jak brakuje danej waluty to jest odrzucenie transakcji - zaś
    powyższy opis bliższy jest działaniu curve. Chyba że czegoś jednak o rewolwerze nie
    wiem?

  • 12. Data: 2021-04-30 23:09:11
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-04-30, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

> [...]
    transakcji - zaś powyższy opis bliższy jest działaniu curve. Chyba że czegoś

    Jak masz środki w danej walucie, to revolut zapłaci tymi środkami.

    Jak brakuje choćby grosza, to w momencie transakcji robi przewalutowanie
    z innego konta walutowego, na którym jest wystarczająca ilość środków
    (czyli w naszym przypadku zazwyczaj z konta PLN).

    Odrzuca tylko jak na żadnym koncie nie ma pełnej kwoty (nawet jeśli
    łączne saldo jest większe).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 13. Data: 2021-05-01 20:16:02
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 28 Apr 2021 08:08:48 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >Pytanie, czy ta karta wygląda dla akceptanta jak kredytówka czy jak prepaid?
    >Np. czy ma napis credit?
    >To jest zaleta podobno w hotelach czy wypożyczalniach samochodów
    Czy ktoś się z tym spotkał w ostatnich 2-3 latach czy to tylko legenda
    sprzed 20 lat? W hotelach nikt nigdy się nie zastanawiał czym płacę a
    w wypożyczalniach blokowali depozyt na tym co dałem, jak się dało
    zrobić blokadę to było ok.

    Jedyne moje "problemy" (cudzysłów zamierzony) z debit były w USA gdzie
    w sklepach (wszelakich np. spożywka, ciuchy...) pytają przy płatności
    "debit or credit" i nasze debit (Alior Kantor) działają tam jedynie po
    wybraniu credit. Przypuszczam że po wyborze debit następuje próba
    komunikacji z bankiem, która się nie udaje i transakcja jest
    odrzucana. Wybór "credit" do tej samej karty kończył się poprawnie
    więc "problem" znikał. Próbowałem "debit" kilka razy i potem
    przestałem próbować, od razu mówiłem że credit. Zazwyczaj przy
    "credit" chcieli ID obejrzeć czy dane na karcie się zgadzają.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl