  • 21. Data: 2007-06-28 07:10:15
    Temat: Re: Jak otrzymać (albo nie) kk - czyli przedziwna polityka banków [długie]
    Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl>

    Użytkownik " efker" <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:f5uan2$kq4$1@inews.gazeta.pl...

    > To szkoda,że nie dopytałaś,bo wystarczy złożyć tylko oswiadczenie o osiąganych
    > dochodach brutto.Nic się nie dołącza tylko wypłniasz deklarację o dochodzie
    > w tym samym wniosku o kartę.Żadne zaświaczenie w przypadku Citi nie jest
    > potrzebne.Wiem,bo przerabiałem.I inni mający karty w Citi tez to potwierdzą.

    Fakt, nie dopytałam.
    Tylko pytam - po co? Po kiego grzyba im deklaracja o moich zarobkach skoro mogą
    zerknąć na operacje na koncie?

  • 22. Data: 2007-06-28 07:15:29
    Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:f5uaql$iij$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > Kajetana_Kinga pisze:
    [ciach]
    Wracając do ING, kilka miesięcy temu wyrabiałem, więc
    > mogę Ci zaoszczędzić czasu. Procedura wygląda tak:
    > wypełniasz formularz na www >> dzwoni Pani i jeszcze raz to samo potwierdzasz
    > wypisujesz! Tak to nowatorsko wygląda. Dlatego, skoro musisz i tak
    > aktualizować dane i wypełnić te 2 kartki A4, więc może warto - na oświadczenie
    > o zarobkach dostaniesz max 2k PLN. Acha przy allekarcie wypełniony formularz
    > www ładnie ma Pani/Pan wydrukowany w banku jak przyjdziesz aktywować kartę i
    > tylko podpisy należy złożyć.
    Tak, ja to wszystko rozumiem. Ale oddział jest czynny pn-pt 10-18 i przy
    obecnych korkach wychodząc z biura o 17tej z groszami za Chiny tam nie dojadę.
    Nic już, podpisałam wczoraj umowę w HSBC, w ciągu 2 tygodni ma przyjść karta i
    wtedy zobaczę co dalej.
    A allekarta działa za granicą?

    > PS Z naszych ostatnich testów przeliczników najlepiej wypadła kk Nordea
    > Aspiracje, ale koszt roczny karty to 60 zł o ile pamiętam (no chyba, że masz
    > za darmo do kredytu dorzuconą). Także jeżeli dużo i często zamierzasz za
    > granicą kartą kupować to może się to kalkulować.

    Aż tak dużo i często to nie, jeżdżę 1-2 razy w roku, ale jak już tam jestem to
    wolałabym mieć dostęp do pieniędzy bezproblemowo.
    Stąd nie opieram się na jednym źródle, tylko mam subkonto w Euro w Citi (wypłata
    10 zł niezależnie od wielkości wypłaty), przedpłaconą (która nie działa wszędzie
    niestety) i kk i to powinno zapewnić komfort niemartwienia się o sposób dotarcia
    do swoich finansów na wakacjach.

  • 23. Data: 2007-06-28 07:16:57
    Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl>

    Użytkownik "ISIA" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zatem mozna procedure Bartosza zredukowac z:
    >
    > do:
    > idziesz do oddziału, Pani wypelnia dwie kartki A4, a ty tylko podpisujesz
    > wniosek
    >
    > A potem czekasz okolo 2 tygodni na karte :-)

    Ok, Isiu, tylko oni kazali mi się udać nie do jakiegokolwiek oddziału, tylko do
    tego w którym zakładałam konto. A po prostu udać się tam nie zdążę, bo bank jest
    czynny 10-18, nie pracuje w soboty i w ogóle :)

  • 24. Data: 2007-06-28 07:47:05
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Kajetana_Kinga porozsypywal nastepujace haczki:
    > Właśnie to mi się nie podoba, że nie dali karty mimo że mam u nich konto
    > od 5 lat i od tych 5 lat stałe wpływy od jednego pracodawcy.
    > A dwa, chciałam najniższy limit karty - tak mam, że jak mam wyższy to
    > wydaję, więc wolę mieć niski.
    > Chodzi o brak koordynacji działań, wszystkie moje dane mają
    > (zatrudnienie, zameldowanie, informacja o wpływach) - to po co jeszcze
    > raz pisać to samo?

    1) Jak sama napisalas - KK zajmuje sie firma zewnetrzna
    2) IMHO banki w Polsce sa na tyle glupie ze zaden z nich nie docenia
    stalych klientow - pomijajac okresowe promocje.
    Moj przypadek - mBank od czasu do czasu ma cos takiego jak promocja
    'karta za podpis' - do wybranych osob wysylaja list z oferta zalozenia
    KK, wystarczy zadzwonic ze sie zgadzasz, przysylaja umowe, limity licza
    wg dziwnych zasad. Niecale 2 lata temu zona dostala taka oferte z dosc
    wysokim limitem - cos ok. 9k. Stwierdzilismy ze lepiej zebym ja mial KK,
    bo najczesciej ja robie zakupy. Przez ponad rok mielismy wspolne konto,
    poprzednio zona miala swoje konto w mBanku przez 2 lata, ja przez 3 lata
    (i to moje konto stalo sie naszym wspolnym kontem). Zadzwonilem wiec na
    mLinie, tlumacze jaka jest sprawa i pytam sie czy w takim razie ja
    moglbym dostac taka KK za podpis - moze byc mniejszy limit. Pani
    powiedziala ze niestety ale nie ma szans (mimo tego ze to ja mialem
    dluzej konto w mBanku, moje wplywy byly wieksze, malo tego - moje wplywy
    byly z tytulu najpierw umowy-zlecenie, pozniej umowy o prace a zony
    wplywy z tytulu stypendium doktoranckiego). Nie bylo takiej mozliwosci
    zebym dostal karte za podpis. Po 2-3 m-cach zadzwoniono do mnie z mBanku
    ze maja nowa promocje, moge dostac karte bez oplaty za wydanie, ale
    musze przyniesc papierki potwierdzajace to ze pracuje.

    --
    badzio

  • 25. Data: 2007-06-28 10:06:48
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 28 Jun 2007 09:15:29 +0200, Kajetana_Kinga napisał(a):

    > A allekarta działa za granicą?

    Jak najbardziej.

> [...]
    > przedpłaconą (która nie działa wszędzie niestety) i kk i to powinno
    > zapewnić komfort niemartwienia się o sposób dotarcia do swoich

    Skoro chcesz się zabezpieczyć zagranicą to proponuje mieć przy
    sobie MC i VISA. MC już do Ciebie idzie z HSBC, więc może jako
    zabepieczenie Allekarta? To jest VISA z chipem co może mieć znaczenie
    szczególnie za granicą. Ktoś ostatnio pisał na grupie, że w Francji
    ciężko jest zapłacić kartą bez chipa. Aby mieć Allekartę za darmo w
    pierwszym roku użytkowania musisz w ciągu 3 m-c od wydania zrobić 3
    transakcje bezgotówkowe na dowolną kwotę. Za następne lata musisz
    wykonać nią transakcji na min 12k przez rok albo jest opłata 5% limitu
    nie więcej niż 58 zł.

    PS Aktualnie dla Allekarty, jak również dla MC ING jest promocja + 50
    zł do nowej kk, także wyrabiając dwie sztuki nieźle byś się obłowiła ;)

  • 26. Data: 2007-06-28 10:33:21
    Od: Sebastian <m...@m...com>

    Kajetana_Kinga pisze:
    [...]
    > Fakt, nie dopytałam.
    > Tylko pytam - po co? Po kiego grzyba im deklaracja o moich zarobkach
    > skoro mogą zerknąć na operacje na koncie?

    Bo do zbierania deklaracji używają firmy zewnętrznej i chcą żeby cała
    ankieta była zawsze przez tą firmę przygotowywana. Dane o twoich
    wpływach to tajemnica bankowa więc nie mogą jej udostępniać firmie od
    zbierania ankiet, sami by to musieli uzupełniać. Teraz mają tak, że
    jasno można wydzielić to co jest w outsourcingu i wszystkie wnioski tak
    samo obsługiwać. Jakby mieli część wniosków sami obsługiwać to po co im
    ten outsourcing?

    A prywatnie to się zgadzam, że to bez sensu. Gdzieś rok temu chciałem
    jakąś pierdołę załatwić w PKO BP i okazało się, że muszę odpowiedzieć na
    kilkanaście pytań dotyczących różnych stron mojego prywatnego i
    zawodowego życia. Gdzieś tak w połowie zaczęło mnie to trochę irytować i
    na moje pytanie po jaką cholerę im te informacje pani odpowiedziała:
    "Nie wiem ale nie przejdę dalej w aplikacji jak pan na to nie odpowie"
    Chodziło jeśli dobrze pamiętam o wymianę zniszczonej Visy Elektron na
    nową. Jako alternatywę miałem rezygnacje z karty do bankomatu.

  • 27. Data: 2007-06-28 10:37:30
    Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > PS Aktualnie dla Allekarty, jak również dla MC ING jest promocja + 50
    > zł do nowej kk, także wyrabiając dwie sztuki nieźle byś się obłowiła ;)

    Fajnie to wszystko wygląda, tylko nie chcę 2 kredytówek.
    Zrobię sobię jak poprzednio przedpłaconą Visę w ING, w 70% miejsc za granicą
    działa (tam, gdzie próbowałam płacić) - w sensie możliwości połączenia się z
    terminalem. Wady to to, że płaska i że nie ma mojego imienia i nazwiska z
    przodu - w samolocie nie chcieli mi jej przyjąć. Ale przyjęli :)

  • 28. Data: 2007-06-28 16:33:44
    Od: "Marek" <sp**yogin**am@astercity.net>

    "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl> wrote in message
> [...]
    > połączenia się z terminalem. Wady to to, że płaska i że nie ma mojego
    > imienia i nazwiska z przodu - w samolocie nie chcieli mi jej przyjąć. Ale

    To nie lepiej wypukla debetowa?

    Pozdrawiam,
    M.

  • 29. Data: 2007-06-28 17:06:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ napisał(a):
    > mBank daje standardowo 10k, Mille (teoretycznie) 15k. Faktem jest, że moje
    > ostatnie bliższe kontakty z Citi to nastepowały w tych czasach, jak oni
    > jeszcze udawali, że to jakiś wielki prestiż ta ich karta i trzeba było
    > najlepiej pracowac na umowę o pracę i to najlepiej w dużej firmie. Faktem
    > jest, że z tego co się czyta na tej grupie z konieczności musieli zmienić
    > podejście. Ale ja i tak nie darzę sympatia tego banku (głównie za agresywny
    > marketing).

    Skad to info o mBanku i Mille ? Bo jakos mi sie nie wydaje aby tak bylo.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 30. Data: 2007-06-28 17:30:49
    Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl>

    Użytkownik "Marek" <sp**yogin**am@astercity.net> napisał w wiadomości
    > To nie lepiej wypukla debetowa?

    A to mnie zażyłeś. Nie wiedziałam że coś takiego występuje :)