    From: e...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: ING Online - uwaga, niebezpieczenstwo !
    Date: 21 May 2003 13:32:15 +0200

    ING w ramach poprawy oferty uparl sie chyba spieprzyc wszystko co bylo dobrze.
    Zasadniczo b. podobal mi sie ich ING Online, w tym mechanizm przelewow
    wzorcowych. Na plus (jak dla mnie) przemawia w ich wypadku, ze - choc sa
    predefiniowane - nie mozna ich zrealizowac, bez kazdorazowo potwierdzenia
    kluczem.
    A dzis spotkalo mnie niemile zdziwko: do realizacji wprawdzie nadal potrzeba
    klucza, ale MODYFIKOWAC (w szczegolnosci zmienic numer rachunku beneficjenta)
    mozna zupelnie dowolnie BEZ KLUCZA.
    Przeciez to horror jakis! Nie po to definiuje wzorcowy przelew, zeby za kazdym
    razem sprawdzac pozniej wszystkie cyferki i inne detale. Fakt ze przy
    realizacji takiego (byc moze zmienionego bez mojej wiedzy wzorca) musze
    potwierdzac przelew kluczem jest juz szczytem perfidi: bank w razie czego ma
    podkladke, ze dzialal lege artis (a klient przeciez wiedzial, co potwierdza!)
    Pamietam, ze dawniej modyfikacja przelewu wzorcowego wymagala klucza -
    zadzwonilem i potwierdzili mi to na help-linni, jak i to ze teraz nie trzeba (i
    ze tak ma byc). Zdaje sie, ze zmiany dokonali przy okazji upgrade'u systemu
    (pare mies. temu), a ja tylko z opoznieniem zauwazylem. Pytanie tylko: PO
    CO?!?! I czy w bankach pracuja sami idioci???
    Lubilem ten bank, placilem im nawet, ale teraz przegieli - niedlugo sie
    pozegnamy. Co, przylaczajac sie do innych glosow tutaj, wszystkim takze polecam.