  • 1. Data: 2005-12-16 10:48:23
    Temat: IKE - czy można dzielić i czy jest sens?
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Czy kwotę 3633zł rocznie można rozdzielić i zainwestować w różne ike?
    Np. część na lokatę, część na fundusz, albo część w jeden fundusz,
    część w drugi i/lub trzeci?

    Krążą pogłoski o likwidacji podatku belkowego, czy w wypadku gdyby się
    sprawdziły ike ma jakąkolwiek przewagę nad inwestowaniem w inne
    podobne instrumenty? Czy w ogóle jedyną zaletą ike jest brak podatku,
    ale w zamian mamy różne, mało wygodne ograniczenia?

    Renata

  • 2. Data: 2005-12-16 10:57:02
    Temat: Re: IKE - czy można dzielić i czy jest sens?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Renata Gołębiowska wrote:
    > Czy kwotę 3633zł rocznie można rozdzielić i zainwestować w różne ike?
    ZTCW to nie ?

> [...]
    > podobne instrumenty? Czy w ogóle jedyną zaletą ike jest brak podatku,
    > ale w zamian mamy różne, mało wygodne ograniczenia?

    Krążyły też pogłoski o 3 milionach mieszkań, o uproszczeniu podatków i
    innych takich ...
    KJ

  • 3. Data: 2005-12-16 11:03:59
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dnu6nu$ue8$1@news.onet.pl>, Kamil Jońca wrote:
    > ZTCW to nie ?

    > Krążyły też pogłoski o 3 milionach mieszkań, o uproszczeniu podatków i
    > innych takich ...

    W moim pytaniu jest "gdyby", a nie "kiedy".

    Renata

  • 4. Data: 2005-12-16 11:09:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Czy kwotę 3633zł rocznie można rozdzielić i zainwestować w różne ike?

    Skąd ta kwota. W 2005 jest 3635

    > Np. część na lokatę, część na fundusz,

    Nie

    > albo część w jeden fundusz,
    > część w drugi i/lub trzeci?

    Tak, ale w ramach jednego TFI

    > Krążą pogłoski o likwidacji podatku belkowego, czy w wypadku gdyby się

    To tylko plotki

    > sprawdziły ike ma jakąkolwiek przewagę nad inwestowaniem w inne
    > podobne instrumenty?

    Wtedy prawdopodobnie zostanie wprowadzona inna ulga podatkowa.

    > Czy w ogóle jedyną zaletą ike jest brak podatku,
    > ale w zamian mamy różne, mało wygodne ograniczenia?

    Dokładnie tak jest. Nie pamiętam jak jest z podatkiem spadkowym w
    wypadku IKE. Coś mi się przypomina, że gdy zaczynały się dyskusje przed
    uchwaleniem ustawy to pisali o zwolnieniu z podatku spadkowego. I chyba
    w wypadku określenia beneficjenta IKE miało nie wchodzić w skład masy
    spadkowej. Ale te dwie rzeczy to ktoś musi sprawdzić czy ostatecznie
    zostały w ustawie.

  • 5. Data: 2005-12-16 14:19:32
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    16 Dec 2005 11:03:59 GMT, w
    <s...@9...acn.waw.
    pl>, Renata Gołębiowska
    <R...@a...waw.pl> napisał(-a):

    > W moim pytaniu jest "gdyby", a nie "kiedy".

    O to powyżej też już nikt nie pyta się "kiedy", tylko "czy w ogóle".

  • 6. Data: 2005-12-16 16:05:27
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Renata Gołębiowska wrote:
    > Czy kwotę 3633zł rocznie można rozdzielić i zainwestować w różne ike?
    > Np. część na lokatę, część na fundusz, albo część w jeden fundusz,

    IKE możesz mieć tylko jedno (z wyjątkiem przypadków kiedy będziesz robiła
    wypłatę transferową), pod groźbą utraty zwolnienia z podatku od zysków. To
    pisze wprost w ustawie.
    AFAIK jedyna metoda metoda dywersyfikacji to IKE w TFI (wtedy możesz wpłacać
    to kilku funduszy tego samego TFI) ewentualnie ubezpieczenie z funduszami
    kapitałowymi.

    Bogdan B.

  • 7. Data: 2005-12-18 17:15:34
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@a-to-tez-wp.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndq56tq.ngt.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...
> [...]
    > podobne instrumenty? Czy w ogóle jedyną zaletą ike jest brak podatku,
    > ale w zamian mamy różne, mało wygodne ograniczenia?

    Witam
    Slusznie ze zamierzasz oszczedzac na emeryture ale moze powinnas pomyslec o
    innym troszke sposobie oszczedzania? Sa mozliwosci na rynku by inwestowac z
    mysla o emeryturze ale miec przynajmniej czesciowo dostep do srodkow
    wczesniej a i "Belke" mozna odwlec w czasie na baaardzo dlugo.
    Pozdrawiam
    Przemek

  • 8. Data: 2005-12-18 19:50:46
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Przemek napisał(a):
> [...]
    > mysla o emeryturze ale miec przynajmniej czesciowo dostep do srodkow
    > wczesniej a i "Belke" mozna odwlec w czasie na baaardzo dlugo.

    tia... Belke można nawet ominąć ;-) i nie płacić

    sg