  • 1. Data: 2010-01-03 11:34:04
    Temat: IKE
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Witam,

    przymierzam się wejścia w IKE. Mam pytanie, ponieważ pracuję na umowy o
    dzieło i postanowiłem, że zamiast otierać działalność, wolę wpłacać 800
    złotych miesięcznie na IKE niż na ZUS, z którego i tak później nie będę nic
    mieć. Odważna decyzja, ale co zrobić.

    I tutaj pytanie o możliwość wypłacenia środków w wieku np. 65 lat bez
    płacenia podatku Belki, czyli to, o co wszystko się rozbija. Na stronie IKE
    w mbanku jest taki zapis:

    Kiedy można wypłacić środki gromadzone na IKE?
    W każdej chwili. Jednak by uniknąć podatku od zysków kapitałowych (19%
    "podatku Belki") w momencie otrzymywania wypłaty należy posiadać uprawnienia
    emerytalne.

    Czyli co, ja w takim razie nigdy nie osiągnę uprawnień emerytalnych, skoro
    nie wpłacam na ZUS? Czyli i tak podatek Belki mnie nie ominie?

    I jeszcze, który IKE możecie polecić? MBank?

  • 2. Data: 2010-01-03 11:51:48
    Temat: Re: IKE
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > nic mieć. Odważna decyzja, ale co zrobić.
    >
    > I tutaj pytanie o możliwość wypłacenia środków w wieku np. 65 lat bez

    60 lat.

> [...]
    >
    > Czyli co, ja w takim razie nigdy nie osiągnę uprawnień emerytalnych,
    > skoro nie wpłacam na ZUS? Czyli i tak podatek Belki mnie nie ominie?

    Prawidłowa odpowiedź jest: można wypłacić bez belki w wieku 60 lat.
    Nie trzeba być emerytem.

    > I jeszcze, który IKE możecie polecić? MBank?

    W funduszach.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-01-03 12:34:32
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Michał" news:hhpvbp$d7d$1@achot.icm.edu.pl

    > Witam,

    Graba!

    > przymierzam się wejścia w IKE.

    Niech cię niebiosa bronią przed podjęciem takiego kroku. No chyba, że jakiś
    rachunek maklerski w ramach IKE.

> [...]
    > dzieło i postanowiłem, że zamiast otierać działalność, wolę wpłacać 800
    > złotych miesięcznie na IKE niż na ZUS, z którego i tak później nie będę

    Odkładać te 800 PLN jak najbardziej ale nie na IKE (jeżeli już to rachunek
    maklerski w ramach IKE, ale to dla bardziej wytrawnych graczy)

    > Czyli co, ja w takim razie nigdy nie osiągnę uprawnień emerytalnych, skoro
    > nie wpłacam na ZUS? Czyli i tak podatek Belki mnie nie ominie?

    Może cię ominąć jeżeli będziesz pakował kasę w takie instrumenty, które ten
    podatek pozwalają uniknąć.
    No i na logikę rzecz biorąć - nie odprowadzasz kasy na ZUS nie masz od niego
    pieniędzy na starość (pociesze cię tym, że istnieje baaaaardzo dużo
    prawdopodobieństwo, że nasze pokolenie mimo, że pakuje bądź pakowało kasę na
    ZUS i tak g... zobaczy a nie emeryturę)

    > I jeszcze, który IKE możecie polecić? MBank?

    Najlepiej żaden, a jeżeli już to rachunek maklerski w ramach IKE np. w bossa
    :)

  • 4. Data: 2010-01-03 12:42:55
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    ZUS to rozne skladki, a leczenie, a renta itd

  • 5. Data: 2010-01-03 13:02:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Seba_Fan pisze:
    > ZUS to rozne skladki, a leczenie, a renta itd

    Leczenie można sobie załatwić, pracując na jakąś umowę zlecenie na
    10zł/miesiąc.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-01-03 13:03:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Valdi pisze:

    > Najlepiej żaden, a jeżeli już to rachunek maklerski w ramach IKE np. w bossa
    > :)

    A konkretnie co Ci nie odpowiada w niebrokerskim IKE? IKE ma wiele
    wad, ale te wady nie znikają w rachunku maklerskim.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-01-03 13:08:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Leczenie można sobie załatwić, pracując na jakąś umowę zlecenie na
    > 10zł/miesiąc.

    I to jest wkurzajace, ze jeden placi 1000pln/m-c a drugi 10 i otrzymuja tyle
    samo. Skladka zdrowotna powinna byc nominalnie taka sama dla wszystkich.

    MK

  • 8. Data: 2010-01-03 13:10:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MK pisze:
    > wiadomości news:hhq4hh$5am$1@news.onet.pl...

    > I to jest wkurzajace, ze jeden placi 1000pln/m-c a drugi 10 i otrzymuja
    > tyle samo. Skladka zdrowotna powinna byc nominalnie taka sama dla
    > wszystkich.

    A najlepiej, jakby nie była w ogóle obowiązkowa. Poza tym nie ma co
    się ekscytować - i tak większej części tej składki de facto się nie
    płaci (obniża podatek dochodowy).

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-01-03 13:23:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > A najlepiej, jakby nie była w ogóle obowiązkowa. Poza tym nie ma co się
    > ekscytować - i tak większej części tej składki de facto się nie płaci
    > (obniża podatek dochodowy).

    Jak to nie placi? Bylaby wydana na inny pozyteczny cel z ktorego kazdy
    moglby korzystac, a nie na utrzymanie zaplecza administracyjnego sluzby
    zdrowia. A jeszcze lepiej podatek moglby zostac obnizony.

    MK

  • 10. Data: 2010-01-03 15:01:07
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Liwiusz" news:hhq4ip$5am$2@news.onet.pl

    > A konkretnie co Ci nie odpowiada w niebrokerskim IKE? IKE ma wiele
    > wad, ale te wady nie znikają w rachunku maklerskim.

    Zdecydowanie większy zysk z inwestycji niż w przypadku lokat i funduszy. A
    odnośnie tych ostatnich - ja osobiście nie lubię pośredników w kupnie akcji
    :)