  • 31. Data: 2006-06-29 08:53:36
    Temat: Re: Haker ukradł z konta 650 tys. zł, bank umywa ręce
    Od: Cyneq <c...@n...com>

    Miroo napisał(a):
    > Użytkownik "Cyneq" <c...@n...com> napisał w wiadomości

    > Tak to działa w mBanku?
    > W Pekao SA system banku losowo wskazuje nr kodu na liście który (kod)
    > trzeba podać. To jest pewne utrudnienie bo:
    > - musisz zażądać na swojej atrapie strony kod o jakimś konkretnym numerze
    > - jak masz szczęście, to nie będzie on jeszcze zużyty, jeśli nie masz
    > szczęście to właściciel konta dzwoni do banku, że go proszą drugi raz o ten
    > sam numerek i sprawa wychodzi szybko na jaw.

    No własnie mbank leci po kolei.
    Dlatego metoda z atrapą może zadziałać. Przechwycony kod jest jak
    najbardziej do użycia przy najbliższej transakcji.

    > - potem musisz tyle razy inicjować wykonanie przelewu, aż w końcu
    > bank trafi w twój numerek
    > Wszystko oczywiście wykonalne, ale sprawa robi się bardziej upierdliwa
    > i mniej pewna (element losowy zużyty-niezużyty).

    Też mi się ta wersja bardziej podoba, jest trochę lepsza. Sprowadza się
    to w zasadzie do metody "zapytanie-odpowiedź" chociaż z mniejsza ilością
    kombinacji niż np. 6 cyfrowy token.

    --
    Cyneq

  • 32. Data: 2006-06-29 09:09:04
    Temat: Re: Haker ?
    Od: Erion Kuka <p...@w...pl>

    AFAIK wrote:

    > wybrać bank, który umożliwią korzystanie z listy tanów, tzn. listy haseł
    > jednorazowych. na zachodzie standard. bez tego ani rusz. liasta nie jest na
    > kompie, także hacker jeynie sobie rachunek może pooglądać, ale nic przelać
    > bez podania hasła jednorazowego.
    >
    > /afaik

    Jesli chodzi o UK dwa najwieksze banki - Lloyds TSB i Barclays oraz
    dodatkowo NatWest - nie posiadaja hasel jednorazowych.

    We wszystkich posiadam konta i wykonanie przelewu wyglada to troche inaczej.

    Erion

  • 33. Data: 2006-06-29 16:27:26
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Jednakze mimo tego jest ono prawdziwe.

    w takim razie uscisle ze pisze w kontekscie opisanego przypadku,
    w ktorym mamy do czynienia z trojanem zainstalowanym na komputerze
    klienta banku, wiec dalej jestem zdania, ze w takim przypadku
    nie widze przewagi trzymania pliku klucza u klienta nad haslami
    jednorazowymi

    wydaje mi sie ze podsluch klawiatury i dostep do napedow jest nawet
    prostszy niz zrealizowanie symulowanego polaczenia z bankiem
    w celu pozyskania jednorazowego kodu, w dodatku gdy ktos bedzie
    posiadal plik klucza i haslo bedzie go mogl uzywac dopoki beda wazne
    (np. poczeka sobie cierpliwie na moment kiedy na rachunku beda
    bardzo duze srodki)

  • 34. Data: 2006-06-29 17:13:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > klienta banku, wiec dalej jestem zdania, ze w takim przypadku
    > nie widze przewagi trzymania pliku klucza u klienta nad haslami

    W takim przypadku oczywiscie tak, ale trzeba bylo zaznaczyc ze o taki
    przypadek chodzi.
    --
    Krzysztof Halasa