    From: "KAi" <p...@j...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Gemoneybank + kredyt
    Date: Wed, 28 May 2008 16:09:21 +0200

    Heja,
    mam małe pytanie dotyczące kredytu refinansującego (hipoteczny i ror) +
    jakaś tam kwota dowolna ale w cenie kredytu hipotecznego(wartość tej wolnej
    kwoty nie moze przekroczyć 20% wartości nieruchomości, bo wtedy
    automatycznie przeskakuje na wyższe oprocentowanie).
    Czekam na rozpatrzenie wniosku juz prawie 2 miesiące. Przedłuża się wszystko
    w winy banku (a to ktoś nie zauwazył, że czegoś nie mai trzeba donieść i
    wniosek lezał przez dwa tygodnie). Po miesiącu okazało się, że kredyt
    przyznano mi ale warunkowo (trzeba donieśc zawświadczenie o dochodach żony
    bo zmienił sięw między czasie druk, trzeba donieść wyciągi bankowe z okresu
    przedłużającego a co najważniejsze oprocentowanie wyższe o 1,3% (miało być
    4,21 CHF a zapodali mi 5,49). I kolejne dni na zapytanie dlaczego to
    oprocetnowanie jest takie a nie inne (choćmogłem przyposzczać dlaczego).
    Wszystko trwa prawie 2 miesiące i po tym czasie dowiaduję się, że
    oprocentowanie jest wyższe bo jakiś pajac analityk mając zaznaczone we
    wniosku, że nie może przekroczyć zadanego oprocentowania, wylicza kwotę
    większą niz 20% (sugerowoną we wniosku ale z zaznaczeniem, że trzeba ją
    zmienić na niższą tak żeby nie przekroczyła 20%). Po prawie dwóch miechach
    dowiaduję się , że wniosek musi iść do ponownego rozpatrzenia z tą mniejszą
    kwotą <20%, trzeba donieść nowe dokumenty... no qrwa ręce opadają. Wszytsko
    ładnie i pięknie próbuje załagodzić słodkim pierdzeniem pan doradca... a co
    ja mam zrobić?
    Skargę mogę złożyć dopiero po podpisaniu umowy kredytowej, wcześniej nie ma
    wyjścia, fakt mógłbym iść do innego banku w tym samym czasie i porównać
    oferty i wybraćmając jakąś furtkę, ale nie miałem na to czasu, ze względu na
    pracęi inne rzeczy, ale to nie jest istotne - nie miałem i już a oferta
    nawet bardzo ciekawa była.
    Moje pytanie: czy da radę zaskarżyć bank w jakis sposób, nawet już po
    podpisaniu umowy, zeby od nich coś uzyskać? Bo zwykłe przeprosiny tu nic nie
    dadzą.
    Ja ze swojej strony najlepiej poszedłbym do tych analityków i przypierd*lił
    przy wszystkich pracownikach - przecież to jest jakaś kpina!

    Sorry za wywód, nawet go nie czytam tylko od razu wysyłam więc sorry za
    literówki...

    Pozdr,
    KAi