  • 31. Data: 2008-03-12 20:02:13
    Temat: Re: Gdzie lokowac stale wplywy?
    Od: Ra <w@stopce>

    Beer pisze:

    > Wydaje mi się, że jednak sie opłaca.
    > Ile tych złociszy uzyskasz z lokaty, biorąc w dodatku pod uwagę podatek
    > od nich?
    > Ja każdy extra grosz wrzucam na kredyt - z założenia dwudziestoletni
    > kredyt zamierzm skończyć spłacać w tym roku, po niespełna 7 latach
    > spłacania. Po każdej wpłacie "przeliczano" mi kredyt na krótszy okres...
    > Nawet jeśli rzeczywiście miałbym parę złotych "zarobić" na lokatach, to
    > większa jest radość z zakończenia kredytu :)

    no właśnie mam podobny dylemat, mógłbym nawet sporo nadpłacić tylko rata
    mnie nie boli a gotówki szkoda, nawet wyleczyłem się z kupna nowego
    auta. Jakoś na kredyt jest łatwiej kupować :o

    Poza tym wydaje mi się że się nie opłaca bo:

    - % na koncie oszcz. są większe niż % kredytu w chf minus belkowe więc
    jest tak jakbym spłacał sam kapitał. A mam gotówkę jakbym chciał kupić
    większe mieszkanie, auto itd

    - ulga odsetkowa spłaca mi prawie 3 raty kredytu

    - jeżeli teraz mam ratę np 1000zł to za 10 lat też będzie to mniej
    więcej 1000zł (pomijam dla uproszczenia wejście do euro). A za 10 czy 20
    lat te 1000 zł będzie warte grosze z powodu inflacji

    - jak minie połowa okresu kredytowania spłaca się głównie kapitał więc
    znowu szybsza spłata nie daje wiele

    Czy robię gdzieś błąd w rozumowaniu ? Oczywiście było by fajnie nie mieć
    zobowiązań finansowych więc może jakiś kompromis byłby dobry ?

  • 32. Data: 2008-03-12 21:43:38
    Od: k...@p...onet.pl

    > mozliwosc taka jest, tylko nie wiem czy sie oplaca. Kredyt w CHF, jesli
    > zlotowka tragicznie nie bedzie slabnac, oprocentowanie jest takie, ze

    I *wiesz* że złotówka nie będzie tragicznie słabnąć?
    KJ
    PS. nie zrozum mnie źle, nie nakłaniam Cię do szybszej spłaty. Tylko czasami mam
    wrażenie, że ludzie biorący kredyt w CHF, w momencie wzięcia kredytu, zaczęli
    grać na rynku walutowym ...

  • 33. Data: 2008-03-12 21:58:22
    Od: k...@p...onet.pl

    [...]
    Powinno być:
    mam wrażenie, że ludzie biorący kredyt w CHF nie zdają sobie sprawy, że w
    momencie wzięcia kredytu, zaczęli grać na rynku walutowym ...

  • 34. Data: 2008-03-13 00:24:38
    Od: Brontol <d...@p...lp>

    W dniu 2008-03-12 15:06, " 666 " mozolnie wystukał(a):

    IMHO zajrzyj tutaj: http://evil.pl/pip/netykieta.html

    --
    Pozdrawiam,
    Brontol

    Odpowiadając na e-mail zamień p w adresie

  • 35. Data: 2008-03-13 04:59:56
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Brontol <d...@p...lp> writes:

    > W dniu 2008-03-12 15:06, " 666 " mozolnie wystukał(a):
    >
    > IMHO zajrzyj tutaj: http://evil.pl/pip/netykieta.html

    Dajcie już spokój. To coś miało parę lat, żeby się netykiety nauczyć.
    Nie chce. A tylko mi niepotrzebnie z KF-a wyciągacie. :|

    KJ

  • 36. Data: 2008-03-13 07:12:43
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > I *wiesz* że złotówka nie będzie tragicznie słabnąć?

    tego nie wiem, ale przewidzialem taka ewentualnosc i zdaje sobie sprawe z
    ryzyka. Poki co, bardziej oplaca sie lokata + raty niz splata calosci
    kredytu. Przestanie sie oplacac, wymyslimy inne rozwiazanie lub po prostu
    splacimy calosc.

    --
    Tomek

  • 37. Data: 2008-03-13 07:43:41
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    "Ra" napisał:
    > A nie jest to czasem aneks płatny 100zł ? wydaje mi się że u mnie w umowie
    > tak było chociaż doradca twierdzisz że wogóle wpłacam kiedy chce raty się
    > same przeliczają

    Nie - to nie jest aneks.
    Za aneks faktycznie płaci się stówę. Wnioskowałem swego czasu o obniżenie
    marży i wtedy faktycznie wywaliłem stówę na opracowanie aneksu.

  • 38. Data: 2008-03-13 07:50:11
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    "Ra" napisał:
    > - % na koncie oszcz. są większe niż % kredytu w chf minus belkowe więc
    > jest tak jakbym spłacał sam kapitał. A mam gotówkę jakbym chciał kupić
    > większe mieszkanie, auto itd

    Gdy się ma potrzeby gotówkowe, to inna bajka. Doskonale Cie rozumiem. Ja nie
    musze niczego kupować, obecnie odpukać mam, co trzeba i bardziej zależy mi
    na zakończeniu kredytu ...

    > - ulga odsetkowa spłaca mi prawie 3 raty kredytu

    Ja takowej nie mam - kupowałem na rynku wtórnym

    > - jeżeli teraz mam ratę np 1000zł to za 10 lat też będzie to mniej więcej
    > 1000zł (pomijam dla uproszczenia wejście do euro). A za 10 czy 20 lat te
    > 1000 zł będzie warte grosze z powodu inflacji

    Ja tam się wolę nie wypowiadać co będzie za 10 czy 20 lat... :-)

    Reasumując: każdemu wedle potrzeb.
    Kupowałem mieszkanie tuż przed idiotycznym wariactwem cenowym, więc kredyt
    mam niewielki i sens trzymania go przez jakieś 12-13 lat jest żaden. Poza
    tym nigdy nie lubiłem mieć "kagańca" - a kredyt właśnie tak traktuję. Jest
    on dla mnie "ciężarem", którego wolę się pozbyć. I już :-)
    Nie zamierzam Cię przekonywać do swoich racji - chcesz spłacać kredyt przez
    20 czy więcej lat - Twoja sprawa :). Ja wolałem po prostu mieć sprawę z
    głowy.

    I mysleć o ... kolejnym kredycie ;)

  • 39. Data: 2008-03-13 08:12:07
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Co to jest ulga odsetkowa i czy jeszcze istnieje dla nowozaciąganych kredytów na
    zakup na rynku pierwotnym?
    JaC

    -----

  • 40. Data: 2008-03-14 20:52:00
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2008-03-13 09:12, Użytkownik 666 napisał:
    > Co to jest ulga odsetkowa i czy jeszcze istnieje dla nowozaciąganych kredytów na
    zakup na rynku pierwotnym?

    Była dla kredytów zaciągniętych do końca 2006 (od chyba 2002 r.).

    --
    Sławomir Szyszło