  • 21. Data: 2008-03-11 19:16:21
    Temat: Re: Gdzie lokowac stale wplywy?
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Odpowiadaj POD wiadomością please.
    k.

  • 22. Data: 2008-03-11 20:24:29
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    " 666" napisał:
    > No dobrze, ale chodzi o to CO nadpłacasz.
    > Kapitał, ostatnie raty od końca, czy jeszcze inaczej?
    > Jakas papierologia przy tym jest?

    Napisałem - oczywiście kapitał!
    Mam dwie możliwości
    - albo przeliczają pozostały kredyt na ten sam okres (zmniejszenie raty)
    - albo skracają okres (rata taa sama, tylko oczywiście inny stosunek
    kapitał/odsetki)

    Zawsze biorę drugą opcję.

    Papierki? Wniosek. Jednostronny papiórek, w którym podajesz jedynie, jaką
    kwotę mają sobie pobrać z konta jako wpłatę niestandardową.

  • 23. Data: 2008-03-11 20:32:42
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Beer" <b...@n...gazecie.pl> writes:

> [...]
    > - albo przeliczają pozostały kredyt na ten sam okres (zmniejszenie raty)
    > - albo skracają okres (rata taa sama, tylko oczywiście inny stosunek

    Dlaczego?
    KJ

  • 24. Data: 2008-03-12 03:17:51
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    To mnie właśnie zainteresowało wobec sugerowanej przez kogoś w innym wątku rzekomej
    taniości BPH BH z tabeli prowizji:

    "Skrócenie okresu kredytowania na wniosek Klienta, 300,- PLN, Każdorazowo."

    JaC

    -----

  • 25. Data: 2008-03-12 11:28:34
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    "Kamil "Jońca"" napisał:

    > Dlaczego?
    > KJ

    Dlaczego? Napisałem przecież.
    Zmienia się stosunek kapitał/odestki.
    Spłacając więc następną ratę płacę więcej części kapitałowej. Tym samym mam
    mniejsze odsetki.
    No i szybciej kończę spłacać kredyt.

  • 26. Data: 2008-03-12 13:54:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 11 Mar 2008 08:38:41 +0100, w <fr5d0e$mqf$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    "Tomek" <a...@i...pl> napisał(-a):

    > Problem mam nastepujacy. Chce jakos sensownie zdeponowac kase na okres ok
    > 10-15 lat. Zalozenie jest takie, ze zaczynam praktycznie od 0 i miesiecznie
    > dorzucam 500-1000zl. Dobrze by bylo, gdyby w miare prosto dalo sie
    > awaryjnie wyciagnac zgromadzony kapital + odsetki.
    > Co polecacie? Jakies lokaty, konta oszczednosciowe, fundusze?

    Przy takiej perspektywie czasowej to wybrałbym tylko fundusze akcji.
    Lokata da ci 750zł*12m-cy*15 lat = 135 tys. Nawet jeżeli się podwoi, to nie
    wiem czy warto :).

  • 27. Data: 2008-03-12 14:06:50
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Oczywiście - jest wtedy szansa, że zarządzający funduszami (bo tylko oni są zawsze do
    przodu) dadzą nam robotę
    zamiatacza na ich kolejnej posesji...
    JaC

    -----

  • 28. Data: 2008-03-12 14:37:07
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Beer pisze:
    [...]

    > Dlaczego? Napisałem przecież.
    > Zmienia się stosunek kapitał/odestki.
    > Spłacając więc następną ratę płacę więcej części kapitałowej. Tym samym
    > mam mniejsze odsetki.
    > No i szybciej kończę spłacać kredyt.

    No tak, ale i tak nadpłacasz więc Cię to chyba tak bardzo nie boli. A w
    przypadku gdybyś jednak miał gorszy okres, to niższa rata mniej boli.

    KJ

  • 29. Data: 2008-03-12 17:55:54
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    "Kamil Jońca" napisał:
    > No tak, ale i tak nadpłacasz więc Cię to chyba tak bardzo nie boli. A w
    > przypadku gdybyś jednak miał gorszy okres, to niższa rata mniej boli.

    Zgadza się - w przypadku wysokich rat najsensowniejszy jest wybór opcji
    pozostawienia czasu spłaty i zmniejszenia wysokości rat. Ja mam jednak
    niewielkie raty i bardziej zależy mi na najszybszym skończeniu zabawy w
    kredyt...

    Pzdr

  • 30. Data: 2008-03-12 19:39:15
    Od: Ra <w@stopce>

    Beer pisze:

> [...]
    >
    > Papierki? Wniosek. Jednostronny papiórek, w którym podajesz jedynie,
    > jaką kwotę mają sobie pobrać z konta jako wpłatę niestandardową.

    A nie jest to czasem aneks płatny 100zł ? wydaje mi się że u mnie w
    umowie tak było chociaż doradca twierdzisz że wogóle wpłacam kiedy chce
    raty się same przeliczają