  • 11. Data: 2002-09-08 17:27:04
    Temat: Re: GPRS w Plusie i placzenie z mbankiem
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "matjaw" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:alfthg$781$1@absinth.dialog.net.pl...

    > moze jednak jest skoro na mlini mowia ze polaczenie mozliwe jest tylko
    > poprzez polaczenie szyfrowane a na infolinii plusa ze polaczenia
    szyfrowane
    > nie sa obslugiwane przez plusa

    Plus nie ma tu nic do rzeczy. Operator udostepnia tylko lacze z Internetem.
    Szyfrowanie odbywa sie miedzy WAPGateway mBanku a telefonem, wiec to telefon
    ma obslugiwac polaczenia szyfrowane.

    > PS Jesli znasz kogos kto daje sobie rade z konfiguracja polaczenia to
    prosze
    > o namiary bo w mbanku rozmawialem z 5 operatorami i zaden nie dal sobie
    rady
    > a w plusie z 3ma (oczywiscie chodzi tylko o polaczenie z transakcyjna
    > czescia mbanku - strony WAPowe chodza bez problemu)

    Dzis juz podawalem link do swojego posta w ktorym opisalem jak skonfigurowac
    T39m. Wystarczy poszukac i przeczytac :).

    Maciej

  • 12. Data: 2002-09-08 20:24:44
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Korzystam z WAPoverGPRS do dokonywania transakcji w mBanku jak i
    MultiBanku
    > od kilku m-cy.

    Nie noooo.... ludziska zdecydujta sie czy jest mozliwosc wykonania
    przezlewu wychodzacego z mBanku przez WAPoGPRS czy nie? ;)

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 13. Data: 2002-09-08 20:48:47
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Nie noooo.... ludziska zdecydujta sie czy jest mozliwosc wykonania
    > przezlewu wychodzacego z mBanku przez WAPoGPRS czy nie? ;)

    1. Jest mozliwe
    2. nie odbywa sie to przez APN (punkt dostepu) dla WAP, tylko dla Internetu
    3. W Plusie jest to nawet korzystniejsze (finansowo) niz WAP :-)

    M.

  • 14. Data: 2002-09-08 20:55:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie noooo.... ludziska zdecydujta sie czy jest mozliwosc wykonania
    > przezlewu wychodzacego z mBanku przez WAPoGPRS czy nie? ;)

    Jest, ale tylko na rachunki zdefiniowane...

    Maciej

  • 15. Data: 2002-09-08 20:59:50
    Od: "matjaw" <m...@w...pl>

    > Dzis juz podawalem link do swojego posta w ktorym opisalem jak
    skonfigurowac
    > T39m. Wystarczy poszukac i przeczytac :).

    mam tak skonfigorowane i otrzymuje komunikat:
    ze poniewaz polaczylem sie w trybie nie szyfrowanym nie mam dostepu do
    czesci transakcyjnej banku

    pzdr

    matjaw

  • 16. Data: 2002-09-08 21:24:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > mam tak skonfigorowane i otrzymuje komunikat:
    > ze poniewaz polaczylem sie w trybie nie szyfrowanym nie mam dostepu do
    > czesci transakcyjnej banku

    menu - 6 - 6
    i wybierz profil mBank, czy jak go tam nazwales...
    Potem sprobuj jeszcze raz...

    Maciej

  • 17. Data: 2002-09-09 09:47:54
    Od: "matjaw" <m...@w...pl>

    > menu - 6 - 6
    > i wybierz profil mBank, czy jak go tam nazwales...
    > Potem sprobuj jeszcze raz...

    wlasnie tak robie! - lacze sie z mbankiem z profilu mbank z plusem z
    profilem plus itd itp

    wykasowalem tez wszystkie certyfikaty - gosc z mbanku powiedzial ze moze cos
    nie zadzialalo i poradzil zainstalowac je ze strony ericssonma i ponownie
    skasowac - tak tez zrobile i nadal ten komunikat

    taki sam komunikat otrzymuje gdy probuje laczyc sie przez WAP (bez gprsu) -
    wykasowalem tez caly cache

    i nadal to samo:((((

    nie mam pojecia co jeszcze moge zrobic

    kanal komunikacyjny WAP uruchomilem przez mlinie - wpisalem tez haslo przez
    telefon
    po zalogowaniu przez net wyswietla mi ze kanal jest aktywny

    czy haslo z literowo-cyfrowe wpisuje sie przy pierwszym polaczeniu przez
    WAP? (telfonicznie nadalem haslo cyfrowe)

    pzdr

    matjaw

  • 19. Data: 2002-09-09 09:59:40
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Sun, 8 Sep 2002 16:05:08 +0200, matjaw napisał(a):
    >Po kilku godzinach 'walki' z obsluga telefoniczna mbanku i plusa doszedlem
    >do:

    >1) nie ma mozliwosci polaczenia sie z mbankiem przez gprs w sieci plus,
    >poniewaz plus ma gprs NIE szyfrowany a tylko za pomoca szyfrowanego mozna
    >sie polaczyc z mbankiem

    GPRS w Plusie jest złodziejsko taktowany - naprawdę, nie warto :-)
    Dużo lepiej użyć połączenia HSCSD, wyjdzie dużo taniej i szybciej...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 18. Data: 2002-09-09 09:59:40
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Sun, 8 Sep 2002 22:48:47 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    >1. Jest mozliwe
    >2. nie odbywa sie to przez APN (punkt dostepu) dla WAP, tylko dla Internetu
    >3. W Plusie jest to nawet korzystniejsze (finansowo) niz WAP :-)

    W Plusie słowa "korzystne" i "GPRS" nie idą w parze ;-)
    Ta sieć jest w dżungli, jeśli chodzi o ceny GPRSu...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 20. Data: 2002-09-09 10:21:58
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Czytanie ze zrozumieniem sie klania :-)

    > W Plusie słowa "korzystne" i "GPRS" nie idą w parze ;-)
    > Ta sieć jest w dżungli, jeśli chodzi o ceny GPRSu...

    Powtorze jeszcze raz:

    W Plusie jest to nawet korzystniejsze (finansowo) niz WAP :-)

    Rozbior logiczny zdania:

    1. W Plusie - czyli w jakiej sieci
    2. jest to - czyli dostep do mBanku przez APN internetowy
    3. nawet korzystniejsze (finansowo) niz WAP - zaplacisz mniej lub w
    najgorszym przypadku tyle samo, co przy dostepie WAP do serwsiu
    transakcyjnego innych bankow

    :-)

    M.