  • 1. Data: 2015-03-23 15:08:36
    Temat: Fajny film widziałem...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Trochę OT, ale że ostatnio duru tu ,,prawników''...
    Formalnie -- prosta sprawa. Jest podpis pod pytaniem o zgodę, więc
    jest zgoda. A jednak sąd (akurat w Czechach, ale to ta sama kultura
    prawnicza, co w Polsce czy w USA) uznał pisemną zgodę za nieważną.

    Dziewczynę ubezpłodniono. Ona uważa, że bez jej zgody.
    Szpital zaś pokazuje podpisany dokument.
    Zapewne część ,,prawników'' uzna podpis
    pod pytaniem o zgodę za wystarczający.

    Na szczęście (półszczęście -- sterylizacji przecież nie
    cofnięto, a jedynie przeproszono pokrzywdzoną i powstrzymano
    podobne sterylizacje) sąd uznał rację dziewczyny.

    Przy okazji film ukazuje coś, co ja kwalifikuję do ludobójstwa,
    czystek etnicznych itp. zachowań zwanych zbrodniami.

    http://vod.pl/filmy-dokumentalne/wysterylizowane-wbr
    ew-woli/bhrn6

    Rzecz dzieje się w Czechach, pokrzywdzona jest Romką, której w czasie
    porodu (cesarskiego cięcia) gratisowo (w trosce o jej macicę, czyli
    z miłości) dorzucono sterylizację poprzedzoną podsunięciem dokumentu
    do podpisania.

    -=-

    Jaki to ma związek z grupą?... Hm... Mnie też banki podsuwają
    to i owo do podpisania, a ja (czasami niemal ślepy) podpisuję,
    licząc na dobre intencje banków.

    Czy dziewczyna mogła podejrzewać szpital o złe intencje?
    Po obejrzeniu takiego filmu -- być może tak, i po to właśnie
    są takie filmy, aby ukrócić okrucieństwo i nienawiść, w tym
    wypadku rasową, etniczną, czy jak to nazwać.

    I wracając do prawa -- nie-Romka skarży się na to, że Romowie
    mają dużo dzieci, że państwo (Czechy) dokłada do tych dzieci,
    podczas gdy Czechów nie stać na dzieci... Czy to państwo dokłada
    tylko do dzieci romskich? Nie do każdego dziecka czeskiego?

    Ostudźcie Siostry zapędy pseudoprawnicze -- prawo ma służyć
    ludziom, nie cwaniakom. Jeśli prawo nie służy ludziom -- jest
    złe, i trzeba je poprawić.

    -=-

    Jeśli sędzia nie myśli, ale pracuje jak automat -- może warto
    go zastąpić algorytmem, skryptem, programem, bootem?... Taniej
    będzie. :) 1/3 oszczędności oddałoby się społeczeństwu (czyli
    podatnikom, czyli i mnie, i sędziom -- którzy poszukają sobie
    lepszej pracy) 1/3 informatykowi, na przykład mnie, który
    napisze ów algorytm (typu: if, then, else) a 1/3 pomysłodawcy,
    czyli mnie. :)

    Nie jestem pazerny -- połowę tego zarobku oddałbym biednym
    (czyli sobie) a połowę Kościołowi -- mojemu Jednoosobowemu
    Kościołowi Katolickiemu, czyli powszechnemu, do którego
    tymczasowo nie ma przyjęć z uwagi na braki etatowe
    i techniczne trudności.

    -=-

    Tedy siostry najmilsze porzućcie swe niepotrzebne i jałowe spory
    i zauważcie, że prawo ma służyć ludziom, na dodatek ludziom uczciwym.
    Podpis pod pytaniem o zgodę nie musi być równoznaczny ze zgodzeniem się.

    W tym wypadku IMO słusznie uznano praktyki szpitala
    za antyromskie (rasistowskie) zachowanie niegodne
    ludzi rozumnych.

    --
    ____....----"""""-. _.e8888S888888S8
    .--. .-' _. \8888SS88888SS989

  • 2. Data: 2015-03-23 20:38:41
    Temat: Re: Fajny film widziałem...
    Od: mx <m...@o...pl>

    On 23/03/2015 15:08, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > informatykowi, na przykład mnie, który
    > napisze ów algorytm (typu: if, then, else)

    A jak bym ładnie poprosił, z uwagi na grupową znajomość, o napisanie
    małego programu w C++, dla mojego nieudanego potomka, który licencjatu
    na UwB skończyć nie może? Ja już na to za stary, chociaż w Fortranie na
    Odrze brylowałem lata temu.

  • 3. Data: 2015-03-25 07:04:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mx" 55106bc1$0$2188$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    programu w C++, dla mojego nieudanego potomka, który
    > licencjatu na UwB skończyć nie może? Ja już na to za stary, chociaż w Fortranie na

    Jaka różnica jest pomiędzy c++ a fortranem?
    Algorytm to algorytm -- język nie jest istotny.
    Każda implementacja i każdy język ma swoje kruczki
    (fortran ponoć więcej niż c++) ale poza tym -- ważna
    jest umiejętność wypowiedzenia się, nie zaś sam język.
    Ważne jest pokorne pogodzenie się z tym, że program
    jest Tobie posłuszny, ważna dyscyplina, cierpliwość
    i po prostu umiejętność uświadomienia sobie tego,
    co program ma czynić.

    Nie pisałem nigdy w c++, natomiast c wydał się mi kontynuacją fortranu. :)

    Jeśli umiesz pisać w jakimkolwiek języku -- nauczysz się natychmiast w innych.
    Inaczej zapiszesz to i owo, ale tylko zewnętrznie -- wewnątrz swych myśli raczej
    nadal jest to samo.

    Mój sposób pisania zapewne nie jest akceptowalny. :)
    Przykładowo w fortranie -- nie nadużywałem spacji. :)
    Jak zapewne pamiętasz -- fortran nie widzi spacji poza
    komentarzami itp. miejscami. Pisałem PROGRAMA, INTEGERI...
    Lubiłem skoki GOTO (ponoć zakazane w kolejnych językach,
    począwszy od Pascala) i raczej interesowało mnie takie
    pisanie, które oszczędzało miejsce w RAMce oraz czas
    wykonywania algorytmu. :)

    I ja pisałem za innych programy (także w Pascalu, którego nie używałem wcale,
    jeśli nie liczyć zaliczania za tych innych) zaliczeniowe (zapłatą była zwykle
    czekolada Jedyna), i za mnie program zaliczeniowy napisał ktoś inny. :)

    Jeśli pisałeś w fortranie (akurat pełnym pułapek i niedorzeczności
    typu -- pętla DO musi mieć co najmniej jeden obrót) będziesz pisał
    w czymkolwiek, choć niekoniecznie równie chętnie.

    Jeśli ;) nauczysz się jednoznacznego wyrażania swych myśli,
    optymalizacji
    (A+B+C niekoniecznie daje tyle samo, co C+B+A z uwagi na zaokrąglenia;
    ważna jest kolejność pętli zagnieżdżonych pomimo przemienności mnożenia
    z uwagi na koszt/czas inicjowania pętli;
    warto to samo miejsce użyć wielokrotnie nie tylko w jednej funkcji (czy
    podprogramie -- w fortranie nie pisałem funkcji, w c były tylko funkcje)
    ale i w całym programie)
    i ominiesz pułapki danego języka oraz danej implementacji
    (tu zlepki bajtów w liczbę zamieniamy tak, tam inaczej -- kiedyś były z tym
    problemy z uwagi na zupełną dowolność implementacyjną; znak minus mógł być
    bitem początkowym tego bajtu lub innego, albo i bitem końcowym -- różne
    języki, różne procesory, różne implementacje, różne kompliatory...)
    zapewne przesiadka na inny język nie będzie problemem. ;)

    Wszędzie jest jakiś kontakt ze światem (typu czytanie z pliku i pisanie
    do pliku lub czytanie z klawiatury i pisanie na ekranie, bądź komunikacja
    z innymi urządzeniami peryferyjnymi) którego zasady i niuanse trzeba poznać
    i zaakceptować; i wszędzie jest potrzeba wyrażenia swojego problemu -- najpierw
    musi powstać algorytm w Twojej głowie, później może być wyrażony w danym języku...

    Wszędzie są: pętle, ify, operacje na zmiennych, deklaracje i predefinicje...
    Wszędzie są podprogramy czy funkcje oraz instrukcje...

    Zwykle najcenniejszy/najtrudniejszy jest pomysł. :) Większość uniwersalnych
    algorytmów już powstała -- i możesz z nich (być może nawet z większości
    z nich) skorzystać. :)

    -=-

    Niderlandzki storczyk brązowieje (choruje -- nie nabiera wartości,
    nie zmierza q srebrzeniu czy złoceniu) zaś polski nabrał wiatru
    w żagle po podlaniu nawozem. :) Chyba pójdę do lasu celem
    okorowania ;) drzew -- storczyki niekoniecznie rosną w ziemi;
    moje rosną w korze.

    --
    niedzie pon wto śro czw pią sob nie pon wtorek śro czw pią sob nie pon wto środa
    czw pią sob nie ponawóz wto

    Postscriptum: Nie wiem, jak z 'dużo' powstało 'duru'. OE raczej tego nie dokonał, bo
    nie miał słowa 'duru'.

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mep6p8$gg5$...@n...news.atman.pl

  • 4. Data: 2015-03-25 22:15:58
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    W dniu 25.03.2015 o 07:04, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Lubiłem skoki GOTO (ponoć zakazane w kolejnych językach,
    > począwszy od Pascala)

    E tam... To taki fetysz współczesnych programistów - "nie używamy goto".
    A przecież takie goto w C było nieocenione, jak się chciało szybko
    wyskoczyć z jakieś mocno zagnieżdżonej pętli... :-)

    (Inna sprawa, że za jego pomocą dało się też "wskoczyć" do pętli - to
    dopiero był hardkor! Rzeczywiście dało się tak namieszać, że już nikt
    nie rozumiał o co chodzi...)

    > i raczej interesowało mnie takie
    > pisanie, które oszczędzało miejsce w RAMce oraz czas
    > wykonywania algorytmu. :)

    No kurde, jakbym siebie słyszał... :-)

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2015-03-25 22:31:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-25, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    [...]

    > E tam... To taki fetysz współczesnych programistów - "nie używamy goto".
    > A przecież takie goto w C było nieocenione, jak się chciało szybko
    > wyskoczyć z jakieś mocno zagnieżdżonej pętli... :-)

    Tia. I w assemblerze też było i jest nieocenione.
    I tylko jakoś działające biznesowo rozwiązania powstawały rzędy wielkości
    wolniej niż obecnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2015-03-25 23:42:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Tia. I w assemblerze też było i jest nieocenione.
    > I tylko jakoś działające biznesowo rozwiązania
    > powstawały rzędy wielkości wolniej niż obecnie.

    Obecnie pisać każdy może -- trochę lepiej lub trochę gorzej.
    Kiedyś nie każdy pisał. :) Za jakiś czas klozetowa babcia
    będzie pisała algorytmy mycia sracza. I piszę to poważnie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2015-03-25 23:42:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" mev8ha$drj$...@s...chmurka.net

    > (Inna sprawa, że za jego pomocą dało się też "wskoczyć" do pętli - to
    > dopiero był hardkor! Rzeczywiście dało się tak namieszać, że już nikt
    > nie rozumiał o co chodzi...)

    Czy nie jest tak, że ostateczny kod będzie zawierał jampowania?

    > No kurde, jakbym siebie słyszał... :-)

    Ale ja korzystałem z czegoś co nazywano pogardliwie mikrooszczędnościami.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2015-03-30 10:44:00
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    W dniu 25.03.2015 o 23:42, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Czy nie jest tak, że ostateczny kod będzie zawierał jampowania?

    Będzie, ale mało kto czyta - i w dodatku jeszcze rozumie - ostateczny
    kod... :-)

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2015-03-30 11:03:49
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    "mx" 55106bc1$0$2188$6...@n...neostrada.pl

    >Jaka różnica jest pomiędzy c++ a fortranem?

    Taka, ze jeden pod drugim się nie skompiluje?

  • 10. Data: 2015-03-30 11:04:43
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2015-03-25, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    [...]

    >Tia. I w assemblerze też było i jest nieocenione.
    >I tylko jakoś działające biznesowo rozwiązania powstawały rzędy wielkości
    >wolniej niż obecnie.

    Oraz były rzędy wielkości mniejsze.