  • 1. Data: 2009-03-09 11:20:56
    Temat: Eurobank zaproponował...
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Witam, mam pozytywna decyzje na kredyt w CHF z Eurobanku. Niestety w
    momencie skladania wniosku marza byla 3%, teraz jest 3,9%:(
    PLus LIBOR daje oprocentowanie na poziomie 4,59%.
    Do tego ubezpieczenie na zycie - skladka u nich 112 zl na miesiac:(
    Kwota jaka wnioskowalem to 220 kzl.
    Czy jest na rynku obecnie bank, w ktorym dostane cos lepiej/taniej
    globalnie? Eurobank mialem polecony w Finamo, Expander polecal BGŻ ale
    tam wymagaja moje wyceny nieruchomości a z tym mam prpblem natury
    logistycznej.
    Pomozcie dobrzy ludzie:)
    --
    Qlfon, Kraków

  • 2. Data: 2009-03-09 13:19:38
    Temat: Re: Eurobank zaproponował...
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    >Do tego ubezpieczenie na zycie - skladka u nich 112 zl na miesiac:(
    nie mozesz tego zastapic innym ubezpieczeniem na zycie? od innego
    ubezpieczyciela?
    moze skladka podobna ale z funduszami inwestycyjnymi w tej składce?
    zorientuj sie...
    a moze mozesz ubezpieczeniem nieruchomości zastąpić, wyszłoby znacznie
    taniej.

  • 3. Data: 2009-03-09 14:51:16
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Witam,
    sunwick pisze:
    > nie mozesz tego zastapic innym ubezpieczeniem na zycie? od innego
    > ubezpieczyciela?
    Moge, ale szybki zwiad u mojego ubezpieczyciela (broker i ktorego od 4
    lat ubezpieczam mieszkanie) wskazuje na to ze to nie jest droga oferta
    (kwota ubezpieczenia 225k zl)
    > moze skladka podobna ale z funduszami inwestycyjnymi w tej składce?
    > zorientuj sie...
    To jest jakis pomysl.. Gdzie tego szukac?
    > a moze mozesz ubezpieczeniem nieruchomości zastąpić, wyszłoby znacznie
    > taniej.
    To tez jest wymagane:( 250 na rok to calkiem normalna stawka.
    Obzdzwonilem znajomych i okazuje sie ze tak teraz jest i juz:( Jedynie
    Bank Gospodarki Krajowej cos sie odzancza in plus na tym polu ale nic o
    nich wczesniej nie slyszalem.
    Moze ktos z grupy cos wie?
    Pozdrawiam.

    --
    Qlfon, Kraków

  • 4. Data: 2009-03-09 21:29:31
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 09 Mar 2009 14:19:38 +0100, sunwick <s...@W...op.pl>
    wklepał(-a):

    >nie mozesz tego zastapic innym ubezpieczeniem na zycie? od innego
    >ubezpieczyciela?
    >moze skladka podobna ale z funduszami inwestycyjnymi w tej składce?

    Ubezpieczenie z funduszem tańsze od terminowego? No daj spokój. Ubezpieczenie z
    funduszem jest dużo droższe.

    >zorientuj sie...
    >a moze mozesz ubezpieczeniem nieruchomości zastąpić, wyszłoby znacznie
    >taniej.

    Ubezpieczenie nieruchomości nie może zastąpić ubezpieczenia na życie, bo
    przecież są to zupełnie różne ryzyka.
    Jak jedyny kredytobiorca zejdzie z tego świata, to co bankowi po ubezpieczeniu
    nieruchomości? No chyba, że znajdą podpalacza. ;)

    --
    Sławomir Szyszło

  • 5. Data: 2009-03-10 15:55:23
    Od: "Beniowa" <p...@i...public>

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > globalnie? Eurobank mialem polecony w Finamo, Expander polecal BGŻ ale tam
    > wymagaja moje wyceny nieruchomości a z tym mam prpblem natury

    O ile nic sie nie zmienilo to w DnB Nord marża na poziomie 3% plus
    (niestety) 6M Libor. Brak prowizji, ubezpieczen itp. (z wyj. prowizji za
    wczesniejsza splate). Nie wiem, jak jest z operatem (nie bylo, potem chyba
    sie pojawil). Nie wiem tylko, czy spelniasz warunki progowe.

    Pozdrawiam, Beniowa

  • 6. Data: 2009-03-10 17:36:08
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Beniowa pisze:
> [...]
    > wczesniejsza splate). Nie wiem, jak jest z operatem (nie bylo, potem chyba
    > sie pojawil). Nie wiem tylko, czy spelniasz warunki progowe.

    Niestety raczej nie:( Wsepnie chcialem kontynuowacw Nordea bo tam mam
    poprzedni ale zdolnosc licza o jakies 70 kpln nizej niz EB:)
    > Pozdrawiam, Beniowa
    Najlepszego!

    --
    Qlfon, Kraków

  • 7. Data: 2009-03-10 23:03:42
    Temat: Re: Re: Eurobank zaproponował...
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    >Ubezpieczenie z funduszem tańsze od terminowego? No daj spokój. Ubezpieczenie z
    >funduszem jest dużo droższe.

    powiem tak, ja mam ubezpieczenie w generali za 120pln/miesiąc i w tym
    mam około 80% skladki na fundusze (ze niby bedzie to zarabialo dla
    mnie przez lata :] zobczyyymyyy), a 20proc. to koszty ubezpieczenia.

    Jestem ubezpieczony na 160tysia.

  • 8. Data: 2009-03-10 23:13:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sunwick wrote:

    > powiem tak, ja mam ubezpieczenie w generali za 120pln/miesiąc i w tym
    > mam około 80% skladki na fundusze (ze niby bedzie to zarabialo dla
    > mnie przez lata :] zobczyyymyyy), a 20proc. to koszty ubezpieczenia.

    To raczej nie tak.
    Po odliczeniu opłat (sprawdz ile) reszta idzie na fundusze. Czyli już
    nie 100% tylko trochę mniej.
    Z tego oni sobie pobierają opłaty na ubezpieczenie.
    Narazie 20%, z wiekiem coraz więcej.
    Moge się założyć, że to co ci zostaje z miesicznej składki to około
    50-60% i będzie malało z czasem bo koszty ubezpieczenia rosną z wiekiem.
    Potem koszty ubezpieczenia przerosną miesięczną składkę, więc bedą sobie
    pobierać z tego co do tej pory zaoszczędziłeś. Na koniec wyjdzie ci zero
    i ci podziękują. Po za tym wartość funduszy jest wielką niewiadomą i za
    jakiś czas może się okazac, że jak na rower miałeś tak na rower masz.

    To jest robienie ludzi w bambuku, chyba, że wiesz, że się przekręcisz w
    najbliższym czasie. Istotą ubezpiecznia jest z niego nieskorzystać, wiec
    im się na nie wyda mniej tym lepiej. A resztę raczej zainwestuj w coś
    bardziej stabilnego.

  • 9. Data: 2009-03-11 23:13:46
    Od: "Beniowa" <p...@i...public>

    > Niestety raczej nie:( Wsepnie chcialem kontynuowacw Nordea bo tam mam
    > poprzedni ale zdolnosc licza o jakies 70 kpln nizej niz EB:)

    Czegos nie chwytam...
    DnB Nord (www.dnbnord.pl) i Nordea Bank Polska (www.nordea.pl) to dwa
    zupelnie rozne banki!

    Zdrufffka, Ben Iowa

  • 10. Data: 2009-03-12 14:12:16
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Beniowa pisze:
    > Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czegos nie chwytam...
    > DnB Nord (www.dnbnord.pl) i Nordea Bank Polska (www.nordea.pl) to dwa
    > zupelnie rozne banki!
    Wiem, ale oba raczej wysoko stawiaja poprzeczke:(

    --
    Qlfon, Kraków