  • 1. Data: 2003-03-05 07:51:16
    Temat: Emergency... Co z kredytem w EURO????
    Od: "marqz" <m...@w...pl>

    Szanowni grupowicze...
    co robic? "strzalka" pnie sie w gore :(
    przewalutowac? teraz?
    poczekac?
    warto?
    nie warto?

  • 2. Data: 2003-03-05 08:13:16
    Temat: Re: Emergency... Co z kredytem w EURO????
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    Po wojnie z Irakiem euro zacznie tracic :)

    Zapnij pasy i nie pękaj ....

    Teraz to juz za pozno na zmianę kredytu...

  • 3. Data: 2003-03-05 14:31:14
    Od: t...@p...onet.pl

    > Po wojnie z Irakiem euro zacznie tracic :)
    >
    > Zapnij pasy i nie pękaj ....
    >
    > Teraz to juz za pozno na zmianę kredytu...
    I to jest właśnie problem przy kredytach denominowanych. Teraz juz za póżno. A
    potem może byc jeszcze gorzej. Jak czasami ostrzegałem przed kredytami w
    walucie, to wiekszość sie śmiała. Tensor1.

  • 4. Data: 2003-03-05 20:58:18
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > potem może byc jeszcze gorzej. Jak czasami ostrzegałem przed kredytami w
    > walucie, to wiekszość sie śmiała. Tensor1.

    od czasu kiedy ostrzegałeś euro wzrosło w zasadzie 5% :)
    i pewnie jutro i pojutrze będzie to już tylko 3%

    więc nie rozumiem po co ci, którzy mają kredyty np. na 10-20 lat panikują ?
    zapłacą 1-2 raty droższe o kilka procent, a później kilka tańszych i się
    zbilansuje
    a kredyt trzeba ewentualnie przewalutować jak euro będzie nisko - a nie
    teraz

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2003-03-05 22:03:25
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > zbilansuje
    > a kredyt trzeba ewentualnie przewalutować jak euro będzie nisko - a nie

    Oczywiście, że nalezy przewalutować jak będzie nisko. Problem tylko w tym, że
    wtedy klient nie będzie tym zainteresowany bo przecież wszystko wróciło do
    stanu normalnego. A jak pewnego razu pójdzie w góre i już nie opadnie. Wyobraś
    sobie, że Polacy odpowiadają NIE w referendum i EURO skacze do poziomu 5 albo
    więcej. Ogólnie mówiąc jest to pewien problem psychologiczny. Jak idzie w górę,
    to zawsze się łudzimy, że spadnie i nie podejmujemy żadnych decyzji.
    Tensor1
    Podobnie rozumując ludzie stracili fortuny na naszej giełdzie na początku jej
    istnienia. W bardzo krótkim okresie czasu akcje gwałtownie spadły i utrzymały
    się przez bardzo długi okres na niskim poziomie.

  • 6. Data: 2003-03-06 16:12:10
    Od: "marqz" <m...@w...pl>

    >a kredyt trzeba ewentualnie przewalutować jak euro będzie nisko - a nie
    >teraz

    o o o!!! cenne uwaga...
    czyli przewalutowac gdy bedzie nisko :)

    a jeszcze jedno... jaki oprpcentowanie bierze sie przy przewalutowywaniu?

    M.

  • 7. Data: 2003-03-06 16:48:28
    Od: t...@p...onet.pl

    > o o o!!! cenne uwaga...
    > czyli przewalutowac gdy bedzie nisko :)
    >
    > a jeszcze jedno... jaki oprpcentowanie bierze sie przy przewalutowywaniu?
    >
    > M.
    Raczej jaką prowizję. O jej wielkość powinieneś się spytać, gdy kredyt brałeś.
    Po przewalutowaniu np. na PLN oprocentowanie zależy od banku, w którym masz
    kredyt. Tensor1.

  • 8. Data: 2003-03-06 17:26:55
    Od: "marqz" <m...@w...pl>

    >Po przewalutowaniu np. na PLN oprocentowanie zale?y od banku, w którym masz
    >kredyt. Tensor1.

    Ok. Prowizja prowizja... ale jesli oprocentowanie kiedy bralem w Euro
    bylo... np. 8 % a
    PLN 16 a teraz jest np w PLN 8.... to przewalutowuje na 8%?

  • 9. Data: 2003-03-07 07:26:17
    Od: t...@p...onet.pl

    > Ok. Prowizja prowizja... ale jesli oprocentowanie kiedy bralem w Euro
    > bylo... np. 8 % a
    > PLN 16 a teraz jest np w PLN 8.... to przewalutowuje na 8%?

    Oczywiście to zależy od banku. Masz jednak jeszcze inną możliwość. Wziąźć
    kredyt w PLN innym banku na spłatę kredytu. Mie musisz tego robić wystarczy, że
    im zagrozisz. Przykładowo w KB dostaniesz kredyt oprocentowany na poziomie
    7,30% (WIBOR3m+1%). Operacja taka ("zamiana" kredytów pomiedzy bankami) jest
    jednak dość kosztowna ponieważ trzeba zmienić wpis do hipoteki. Tym
    niemniej "udawaj", że chcesz to zrobić. Tensor1.