  • 1. Data: 2010-07-15 18:10:24
    Temat: EB - coś dla czekających na przelew
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Wczoraj dowiedziałem (?) się, jak aktualnie funkcjonuje
    odświeżanie stanu konta w EB. Idzie o wartość wyświetlaną, gdy
    wybieramy konto jako źródłowe przy przelewie (w jednej linii z
    numerem|nazwą rachunku), która to wartość decyduje o tym, czy
    możemy zlecić przelew, czy nie (jak za mała).
    Do tej pory nie zauważałem żadnej wyraźnej prawidłowości. Dzisiaj
    udzielono mi wykładni na (dez)infolinii i - o dziwo - wygląda, że
    niesprzecznej z rzeczywistością ;-)

    Otóż, po pierwsze dotyczy to przychodzących przelewów (zrozumiałe)
    zewnętrznych (stan po przychodzącym przelewie wewnętrznym może
    odświeżyć się dość przypadkowo).

    Po drugie, jeżeli jesteśmy zalogowani w czasie, gdy przelew
    przyszedł (zatem pewnie w porze księgowania w trakcie lub po sesji
    przychodzącej) to aktualizacji *nie będzie* - trzeba się wylogować
    i zalogować ponownie.

    Po trzecie (moja wielokrotnie potwierdzona obserwacja)
    bezpośrednio po przelogowaniu zmiany nie będzie widać, ale gdy się
    spowoduje wyświetlenie historii konta a potem stanu ("produkty"),
    to już pojawi się rzeczywisty stan z wliczonym przelewem.

    Uff (305K), zagmatwane to, ale działa :-)

    witrak()

    PS. Gdyby ktoś pozyskał obserwację powtarzalnego zjawiska,
    sprzecznego z tym modelem, to proszę o opis - będę dręczył
    (dez)infolinie.

  • 2. Data: 2010-07-15 19:01:03
    Temat: Re: EB - coś dla czekających na przelew
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Zauwazylem taka przypadlosc i to nie tylko w EB dotyczaca zaokraglania (dla
    lowcow polgroszowek); jezeli odsetki wychodza np. 0.5950000000- system
    zaokragla je do 0.59 (niezgodnie z zasadami), jezeli 0.595000000143587 to
    juz mamy 0.60, czyli trzeba byc czujnym. Podobnie zachowuje sie system
    Meritum.

  • 3. Data: 2010-07-15 19:12:47
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > system zaokragla je do 0.59 (niezgodnie z zasadami), jezeli
    > 0.595000000143587 to juz mamy 0.60, czyli trzeba byc czujnym. Podobnie

    Ciekawe. A dla jakiej kwoty wychodzi np. 0.5950000000?

  • 4. Data: 2010-07-15 19:24:43
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2010 20:10:24 +0200, witrak() napisał(a):

    > Uff (305K), zagmatwane to, ale działa :-)

    Ameryki nie odkryłeś. Kliknięcie 2-3 razy na Produkty działa tak samo.

    --
    Kojer

  • 5. Data: 2010-07-15 19:26:26
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Ciekawe. A dla jakiej kwoty wychodzi np. 0.5950000000?

    5110,00 dla EB przy 4.25%, system zaokragla ja do 0.59 zamiast 0.60

  • 6. Data: 2010-07-15 20:29:07
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > historii konta a potem stanu ("produkty"), to już pojawi się rzeczywisty

    Tak jest w wielu bankach - ja standardowo po zalogowaniu klikam ze dwa razy
    w opcje Produkty lub cos w tym stylu i dopiero uzyskuję aktualny stan.
    Podobnie jest z przelewami wewnętrznymi - nie tylko w EB trzeba czekać, a
    nawet przelogować się.

  • 7. Data: 2010-07-15 22:11:55
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 15.07.2010 20:10, witrak() wrote:
> [...]
    >
    > PS. Gdyby ktoś pozyskał obserwację powtarzalnego zjawiska, sprzecznego z
    > tym modelem, to proszę o opis - będę dręczył (dez)infolinie.

    We wtorek zleciłem przelew do EB z datą 14.07. Zalogowałem się w środę
    ok. 20 i na koncie nic nie widziałem. Wszedłem w historię, produkty,
    wylogowałem się i zalogowałem ponownie ok. 21, znów wszedłem w historię
    i chwilę poczekałem. Nadal nic. Wczorj zalogowałem się około 18 i stan
    wszystkich rachunków był wciąż taki sam. Sytuacja ustąpiła dopiero po
    wykonaniu przelewu wewnętrznego z RO na KO. Stan wszystkich kont się
    uaktualnił, pojawił się również zaginiony przelew z oczekiwaną datą
    14.07 (wcześniej myślałem, że rzeczywiście nie doszedł). Taka systuacja
    zdarzyła mi się drugi lub trzeci raz.

  • 8. Data: 2010-07-15 23:09:59
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-07-15 20:10, witrak() pisze:

    > PS. Gdyby ktoś pozyskał obserwację powtarzalnego zjawiska, sprzecznego z
    > tym modelem, to proszę o opis - będę dręczył (dez)infolinie.

    A nie podręczyłbyś o odpowiedź na pytanie, dlaczego jeżeli wczoraj był
    zewnętrzny przelew przychodzący na konto osobiste, saldo widoczne
    zaraz po zalogowaniu jest nieaktualne i trzeba "przeklnąć się"
    przez historię żeby się odświeżyło?
    Bo ja nie mam zdrowia do infolinii ;-)

  • 9. Data: 2010-07-16 06:26:49
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message

    > 5110,00 dla EB przy 4.25%, system zaokragla ja do 0.59 zamiast 0.60

    i codziennie ustawiasz takie kwoty przelewu
    oszczędnościowy->konto->oszczędnościowy dla kapitalizacji dziennej?

    --=olo=--

  • 10. Data: 2010-07-16 07:19:24
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Bogdan B. wrote:

> [...]
    > zewnętrzny przelew przychodzący na konto osobiste, saldo widoczne
    > zaraz po zalogowaniu jest nieaktualne i trzeba "przeklnąć się"

    Ale to - tak, jak napisałem - jest "normalnym" zachowaniem.
    Myślę, że oni po prostu kiedyś zmienili sposób działania:
    pamiętam, że zaraz jak założyłem konto takiego efektu nie było,
    tzn. od razu były poprawne salda w produktach. Ale potem pozwolili
    na 15 kont oszczędnościowych na jedno bieżące i ruch im znacznie
    wzrósł.
    Ta zmiana najwyraźniej została zrobiona w ten sposób, że
    zlikwidowano kwerendę aktualizującą stan danych zcache'owanych na
    serwerze prezentacyjnym danymi z głównego systemu, wykonywaną
    zaraz po zalogowaniu. No i wtedy musi dojść do spełnienia jakiegoś
    warunku tę kwerendę wywołującego, niestety nie wiemy jakiego.

    Nie bardzo mi się chce natomiast wierzyć w to, co sugeruje parę
    postów wyżej RobertKois - tak jest przy wewnętrznych (choć tych
    "parę" kliknięć bywa dużą liczbą ;-)...

    witrak()