  • 31. Data: 2002-01-11 12:24:49
    Temat: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > Na szczescie mieszkam w miejscu gdzie jest wiele sklepow i nie musze kupowac
    > u takiej osoby :)

    Złodzieje też mają to szczęście :>

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 32. Data: 2002-01-11 12:25:27
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Grzegorz <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Przepraszam wszystkich (outlook jak zwykle).

    Zmień na <COKOLWIEK_INNEGO>

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 33. Data: 2002-01-11 12:28:11
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 12:01:03PM +0000, technik Adam Płaszczyca wrote:

    > Jeżeli ma wątpliwości to powinień poprosić o dokument stwierdzający
    > tożsamośc. Jeżeli odmówisz - to ma obowiązek zatrzymać kartę i zadzwonic
    > na policję, tudzież zastrzec kartę.

    Chyba zartujesz - dlatego ze nie chce mu sie legitymowac to on ma
    prawo wezwac policje i zastrzec karte?!?!??! Nie mowiac juz o jej
    zatrzymaniu? Na jakiej to podstawie?

    --

    --w

  • 34. Data: 2002-01-11 12:44:30
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 12:22:13PM +0000, technik Adam Płaszczyca wrote:

    > Poza tym sprzedawca w razie wątpliwości co do autentyczności podpisu ma
    > obowiązek poprosić o okazanie dokumentu potwierdzającego tożsamośc, a w
    > razie odmowy zatrzymać kartę.

    Podstawa prawna.

    --

    --w

  • 35. Data: 2002-01-11 15:03:06
    Od: Cezary Biernacki <c...@b...com>

    Wojtek Piecek wrote:

    > Chyba zartujesz - dlatego ze nie chce mu sie legitymowac to on ma
    > prawo wezwac policje i zastrzec karte?!?!??! Nie mowiac juz o jej
    > zatrzymaniu? Na jakiej to podstawie?

    Bo karta nie jest Twoja, tylko banku :-). Co do policji to ją zawsze
    każdy ma prawo wezwać, a czy przyjadą to zależy od nich.

    -
    CB

  • 36. Data: 2002-01-11 16:14:56
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Cezary Biernacki" <c...@b...com> napisał w wiadomości

    > Bo karta nie jest Twoja, tylko banku :-). Co do policji to ją zawsze
    > każdy ma prawo wezwać, a czy przyjadą to zależy od nich.

    Czyli skoro wlascicielem karty jest bank to kazdy moze ja posiadaczowi
    zabrac? Proponuje podawac podstawy prawne przy oglaszaniu takich teorii.

    Maciej

  • 37. Data: 2002-01-12 16:43:01
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Podstawa prawna.

    Umowa z accuirerem. A dokładniej instrukcja przyjmowania płatności
    kartami płatniczymi.

    Karta nie jest Twoja własnością. Jest to własnośc banku i sklep ma
    upoważnienie do zatrzymania jej. Tak samo jak w wypadku zastrzeżenia.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 38. Data: 2002-01-12 16:47:09
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Jan 12, 2002 at 04:43:01PM +0000, technik Adam Płaszczyca wrote:

    > Umowa z accuirerem. A dokładniej instrukcja przyjmowania płatności
    > kartami płatniczymi.

    Czyli aklejer i sklep umawiaja sie ze ja im bede pokazywal dowod?
    Czytales takie umowy?

    > Karta nie jest Twoja własnością. Jest to własnośc banku i sklep ma
    > upoważnienie do zatrzymania jej. Tak samo jak w wypadku zastrzeżenia.

    Ani sklepu ani aklajera. Sklep ma prawo ja zatrzymac jesli karta jest
    podrobiona. Ja nie chce sie wylegitymowac. Jest to scisle okreslone.

    Naprawde nie widzisz roznicy?

    --

    --w

  • 39. Data: 2002-01-12 16:47:32
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > Adamie, juz to kiedys przerabialismy. Moze zatrzymac karte tylko na zadanie
    > banku, lub centrum autoryzacyjnego. To samo dotyczy zastrzegania, posiadacz
    > lub wydawca. Ale jesli masz jakies inne informacje to prztocz na tu zapisy
    > odpowiednich umow, lub regulaminow kartowych ktore na to zezwalaja.

    1. Bank żąda zatrzymania karty w każdym przypadku, kiedy sprzedawca nie
    ma pewności, że osoba posługująca się karta jest do tego uprawniona.
    Podstawą jest zawierana przez sprzedawcę umowa z accuirerem. Centrum
    rozliczeniowe podpisując umowęo akceptacji kart danego banku zgodę na
    takie zatrzymywanie dostaje. Niekiedy droga jest dalsza, bo bank zgadza
    się na warunki organizacji takiej jak Visa czy Europay, accuirer dostaje
    takie prawo od tej organizacji i ceduje go na sprzedawców.

    2. Kartę zastrzega bank, lub inna organizacja, która ma zgodę banku.
    Każdy człowiek, zanając mój numer karty może mi ją zastrzec. Dzwoni do
    banku i mówi, że taką kartę znalazł. Z automatu jest zastrzegana.
    W każdym ze znanych mi regulaminów kart jest zaztrzeżenie, iż bank ma
    prawo kartę zastrzec.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 40. Data: 2002-01-12 16:49:20
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Chyba zartujesz - dlatego ze nie chce mu sie legitymowac to on ma
    > prawo wezwac policje i zastrzec karte?!?!??! Nie mowiac juz o jej
    > zatrzymaniu? Na jakiej to podstawie?

    Na podstawie zgody jaka udzielił bank akłajerowi. Bank wymusza wręcz aby
    akłajer do tego obligowal sprzedawców.

    Zaś policję na podstawie kodeksu karnego. Następuje bowiem podejrzenie
    popełnienia przestepstwa i NIEZAWIADOMIENIE w takiej sytuacji samo w
    sobie jest przestępstwem.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313