  • 211. Data: 2002-01-22 09:31:08
    Temat: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> wrote:

    > Nie, CA nie dziala jako przedstawiciel banku. On w ogole nie jest
    > zwiazany zadna umowa z bankiem, podobnie zreszta jak sprzedawca.
    > Zaden z nich nie ma zadnego umocowania prawnego, by wystepowac jako
    > przedstawiciel _banku_.

    Nie jest/ To w jaki sposób akceptuje karty banku? Nie zapędziłeś się?

    > Oczywiscie, chocby z tej prostej przyczyny, ze sprzedawca musi wiedziec
    > kim sam jest, oraz czyje dane ma umiescic na fakturze.

    I może odmówić sprzedaży, jeżeli się nie wylegitymujesz, prawda?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 212. Data: 2002-01-22 09:32:44
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> wrote:
    > Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > Mam nadzieje, ze nie jest to grozba i ze w jakims sklepie sprzedawca
    > nie bedzie probowal nielegalnie wejsc w posiadanie mojej karty?

    Nie - po prostu mogą zajśc takie okoliczności, że sprzedawca zatrzyma
    Twoja kartę na polecenie C.A. po tym, jak poprosi Cie o uwierzytelnienie
    Twojej tożsamości i spotka się z odmową.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 213. Data: 2002-01-23 14:06:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello Tomasz!

    22 Jan 02 07:12, Tomasz Waszczynski -> do All:

    TW> Oczywiście, że uprawnia. Mówi o tym fragment o oględzinach.

    Cytowany paragraf dot. _osób_ podejrzanych

    TW> Jednym z rodzajów oględzin są oględziny miejsca.

    Są odrębne przepisy dot. postepowania uprawniajacego do ogledzin / rewizji
    lokali.

    TW> Jeżeli policji zostanie doniesione, że w lokalu padły strzały,

    Przesadzasz!
    - Oglądam film sensacyjny na wideo, sąsiad donosi ze słyszał strzały w
    sąsiednim lokalu i za chwile wpada brygada antyterrorystyczna z granatami
    łzawiacymi, petardami wyłamująć drzwi i wybijając okna???..... :)))))))
    Są ściśle określone _odrębne_ procedury dot. penetracji lokali.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 214. Data: 2002-01-25 13:15:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > Nie jest/ To w jaki sposób akceptuje karty banku? Nie zapędziłeś się?

    Na podstawie umowy z acquirerem. Czyli mozna teoretycznie powiedziec,
    ze on jest "przedstawicielem" np. VISA Intl (itp), ale nie banku.

    > I może odmówić sprzedaży, jeżeli się nie wylegitymujesz, prawda?

    Oczywiscie. Moze takze odmowic sprzedazy, jesli ma zly humor, a oferta
    nie byla publiczna. Czy to czegos dowodzi?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 215. Data: 2002-01-27 10:21:03
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Mariusz Mroczkowski"
    <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> wrote in message
    > Cytowany paragraf dot. _osób_ podejrzanych

    Błąd. Paragraf dotyczy _m.in._ osób podejrzanych. Jak sobie wyobrażasz
    oględziny _miejsca_ (u) osoby podejrzanej? ;>

    Jeszcze raz: "(...) Policja może w każdej sprawie, w wypadkach nie
    cierpiących zwłoki, jeszcze przed wydaniem postanowienia o wszczęciu
    śledztwa lub dochodzenia, przeprowadzić w niezbędnym zakresie
    czynności procesowe, a zwłaszcza dokonać oględzin (...)" lub "(...)
    przeszukania (...)" lub "(...) czynności wymienionych w art. 74 § 2
    pkt 1 w stosunku do osoby podejrzanej (...)".

    Tak oględziny jak i przeszukanie mogą dotyczyć _miejsca_, a nie tylko
    podejrzanego.

    > Są odrębne przepisy dot. postepowania uprawniajacego do ogledzin / rewizji
    > lokali.

    A konkretniej?

> [...]
    > łzawiacymi, petardami wyłamująć drzwi i wybijając okna???..... :)))))))
    > Są ściśle określone _odrębne_ procedury dot. penetracji lokali.

    Jasne. I jeśli zostanie to uprawdopodobnione w wystarczającym stopniu,
    to masz w domu brygadę :))

    --
    Pozdrawiam,
    Washko