  • 1. Data: 2006-08-03 22:44:45
    Temat: Duze róznice w ratach kredytu w róznych bankach
    Od: M...@g...com

    Witam.

    Mam pytanie odnosnie kredytów hipotecznych. Na poczatek musze
    przyznac, ze dopiero niedawno zaczalem sie interesowac ta
    materia i jestem w kredytach hipotecznych laikiem.

    Zaczalem od tego, ze przeliczylam wielkosc rat kredytu na 100000
    na 30 lat.
    I tu pojawilo sie cos dziwnego.
    Np. W banku Pko bp rata takiego kredytu ( nie pamietam oprocntowania) w
    CHF wynosi ponad 700 zl.
    Natomiast gdy przegladam sobie oferte Open Finance to widze ze za
    to samo, prawdopodobnie przy nizszym oprocentowaniu, placilbym
    dokladnie 393 zl.
    Nie wiem co o tym myslec.
    Kto z nich klamie?
    Albo, który lepiej ukryl jakies koszty.
    Tak naprawde to prosze o pare slów dlaczego tak jest.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-08-04 13:18:48
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    >Zaczalem od tego, ze przeliczylam wielkosc rat kredytu >na 100000
    >na 30 lat.
    >I tu pojawilo sie cos dziwnego.
    >Np. W banku Pko bp rata takiego kredytu ( nie >cpamietam oprocntowania) w
    >CHF wynosi ponad 700 zl.

    Raczej podali Ci w PLN wg obecnych stawek. Dla spreadu w PKO BP i raty 700
    PLN oprocentowanie w CHF musialoby miec marze 5.52% (LIBOR 3M CHF = 1.55%),
    czyli cale oprocentowanie 7.07% w CHF.

    Dla PLN to obecnie pasuje, ale tez z wy..ebana marza 3.31% (WIBOR 3M =
    4.2%), czyli oprocentowanie 7,51%.

    >Natomiast gdy przegladam sobie oferte Open Finance >to widze ze za
    >to samo, prawdopodobnie przy nizszym >oprocentowaniu, placilbym
    >dokladnie 393 zl.

    Srata tata. Marza dla LIBOR 1.55% i spreadu 4% wychodzi ok.0.6%.

    >Nie wiem co o tym myslec.
    >Kto z nich klamie?
    >Albo, który lepiej ukryl jakies koszty.
    >Tak naprawde to prosze o pare slów dlaczego tak jest.

    W PKO podano Ci chyba bledne dane, bo marze w tych przypadkach sa bardzo
    wysokie. Dla kredytu 100k PLN bez wkladu wlasnego, marza powinna wyniesc
    jakies 2-2.2%. Dla CHF jakies 2.4-2.8%.

    W Open Finance podano najlepsza marze dla wkladu wlasnego chyba 90% ;-), bo
    tak to chyba tylko w erze.

    Poza tym jesli jest taka marza, to np. obowiazuje przez promocyjny okres
    czyli np. 6, 12 m-cy itp.