  • 1. Data: 2009-02-18 19:53:39
    Temat: Dlaczego polskie banki mają straty
    Od: "Mati" <m...@N...gazeta.pl>

    No właśnie dlaczego polskie banki w IV kwartale pokazują straty, przecież nie
    miały żadnych toksycznych pozycji.
    Co się zmieniło w stosunku do roku wcześniej, ludzie też w dużej części
    spłacają kredyty.

  • 2. Data: 2009-02-18 19:57:05
    Temat: Re: Dlaczego polskie banki mają straty
    Od: Joachim <j...@o...pl>

> [...]
    > miały żadnych toksycznych pozycji.
    > Co się zmieniło w stosunku do roku wcześniej, ludzie też w dużej części

    Bo nie są polskie :)

    J.

  • 3. Data: 2009-02-18 20:10:38
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Mati wrote:

    > Co się zmieniło w stosunku do roku wcześniej, ludzie też w dużej części
    > spłacają kredyty.

    Przestaly udzielac kredytow zwiekszajac jednoczesnie aktywa depozytowe (na
    duzy %).

    --
    in

  • 4. Data: 2009-02-18 20:11:14
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Mati" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie
    > miały żadnych toksycznych pozycji.
    > Co się zmieniło w stosunku do roku wcześniej, ludzie też w dużej części

    Może muszą zawiązywać rezerwy np. na opcje walutowe czy wzrost wartości
    niezabezpieczonych kredytów walutowych ?

    Anatol

  • 5. Data: 2009-02-18 20:40:21
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "sorden" <s...@w...pl> wrote in message

    > Przestaly udzielac kredytow zwiekszajac jednoczesnie aktywa depozytowe (na
    > duzy %).

    a to z powodu wzrostu wartosci udzielonych kredytów denominowany w walutach
    wobec pozostających na tym samym poziomie depozytów złotowych. Lekko licząc
    wypłacalnosci spadała w tempie osłabiania waluty wiec nie miały innego
    wyjścia niż to co powyzej.

  • 6. Data: 2009-02-18 20:40:44
    Od: "arek_w" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anatol" <c...@u...pl> napisał
    > Użytkownik "Mati" <m...@N...gazeta.pl> napisał
    >
    > Może muszą zawiązywać rezerwy np. na opcje walutowe czy wzrost wartości
    niezabezpieczonych kredytów walutowych ?
    > Anatol

    Najprawdopodobniej.
    Tworzenie rezerw jest naturalną konsekwencją
    zawirowań na rynkach finansowych.Zresztą utworzenie rezerw dotyczy
    całej gospodarki, firm, etc.
    Może zaczął się czas stagnacji i przetrwania.
    Przetrwają ci co mają zakumulowane odpowiednie środki.
    Reszta odpadnie.Zupełnie jak z graczami na giełdzie :(.
    Może banki przelewarowały i pożyczyły każdą złotówkę z depozytów
    kilkanaście lub więcej razy.To już nie byłoby zabawne.
    Arek

  • 7. Data: 2009-02-18 21:43:51
    Od: sorden <s...@w...pl>

    arek_w wrote:

    > Tworzenie rezerw jest naturalną konsekwencją
    > zawirowań na rynkach finansowych.Zresztą utworzenie rezerw dotyczy
    > całej gospodarki, firm, etc.

    Wszystkich z wyjatkiem panstwa - tu zasoby finansowe sa nieograniczone. Dlug
    bez limitu lub drukarnia (inflacja).

    --
    in

  • 8. Data: 2009-02-18 22:00:19
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    sorden <s...@w...pl> pisze:

    > Wszystkich z wyjatkiem panstwa - tu zasoby finansowe sa nieograniczone. Dlug
    > bez limitu lub drukarnia (inflacja).

    Wszystko ma ograniczenia:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Zimbabwean_dollar
    Inflation
    231 000 000% (official, July 08)
    89.7 × 1021% (HHIZ, 14 Nov 08)
    6.5 × 10108% (Forbes Asia)

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Upadł na rozumie

  • 9. Data: 2009-02-19 00:32:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > Wszystko ma ograniczenia:
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Zimbabwean_dollar
    > Inflation
    > 231 000 000% (official, July 08)
    > 89.7 × 1021% (HHIZ, 14 Nov 08)
    > 6.5 × 10108% (Forbes Asia)

    Tylko ta granica dąży do nieskończoności ;->

  • 10. Data: 2009-02-19 07:07:23
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Tylko ta granica dąży do nieskończoności ;->

    Ja znam teorię że gorszy pieniądz wypiera lepszy bo ludzie się go
    "pozbywają" w pierwszej kolejności. Tylko że jak pieniądz nie jest
    zły ale "bardzo/przeraźliwie zły" to przebija się przez barierę
    "inni przyjmują choć niechętnie".

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Człowiek posłuszny jest ziemi. Ziemia posłuszna jest niebu,