    From: Tomasz <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Dla kogo nowy-stary VW Bank
    Date: Mon, 18 Apr 2005 11:42:48 +0200

    Paweł Nyczaj wrote:
    > Użytkownik "bERENICE" <b...@h...com> napisał w
    > wiadomości news:d3uebr$8tp$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > 1. Tak jest dobry dla osób, które wykonują ponad 10 przekewów mies (w
    > porównaniu z mBankiem, Inteligo i wieloma innymi).
    Ale nie potrzebują 100% pewności, że zlecenia jednorazowe wyjdą zgodnie
    z planem.
    > 2. Jest dobry dla osób, które potrzebują wypłacać ponad 400 zł z każdego
    > bankomatu w PL bezpłatnie.
    Prawda.
    > 3. W PL jest coś koło 7500 tys bankomatów więc z kąd tem milion. Z
    > bankomatów za granicą wypłaty bez względu na wielkość nie są darmowe.

    "skąd"
    > Reasumując dla niektórych osób VWBD nadal jest niezłą ofertą, ale dla
    > większości lepiej opłaca się znacznie bardziej funkcjonalny mBank nie mówiąc
    > o innych bankach.

    To prawda - zawsze jest jakaś nisza.
    Tylko ja jej po prostu nie potrafię dostrzec...

    Dlaczego:
    Ad 1) jeśli ktoś dokonuje wiele przelewów i zleceń to chciałby mieć
    pewność, że one wyjdą zgodnie z harmonogramem.
    Tu tego się nie zapewniło. Przekonałem się na własnej skórze.
    Ad 2) Nie znam osób, które wypłacają "większe" kwoty, czyli > 400 PLN
    często. Gdyby taka osoba musiała to robić, to poszuka raczej banku z
    licznymi bankomatami. Trudno mi uwierzyć, że ktoś musi mieć możliwość
    częstych wypłat >400 PLN w losowych bankomatach.
    Ad 3) Sztuka dla sztuki. Chyba, że chodzi o wypłaty dla zasady - co
    dzień inny bankomat. Ale nie sądzę, że do takich koneserów jest
    dedykowana ta usługa.

    Tomek

    PS. Na prawdę jednak próbuję to zrozumieć i:
    A) Chyba, że osoby handlujące na allegro...
    Duża liczba przelewów ale na niskie kwoty + chęć wypłat...
    No tak ale wybierze raczej wtedy Lukasa i będzie wpłacać i wypłacać
    środki w placówce...
    B) Osoby często podróżujące...
    Konieczny dostęp do bankomatów z niskimi opłatami...
    Tak, hmmm, ale nie prościej płacić kartą?
    Można ponadto wybrać jakiś inny bank, gdzie wypłaty są całkowicie
    bezpłatne, a o przelewy się nie troszczyć?
    np. mBank + BOŚ?
    C) Chyba, że turysta allegrowicz, często podróżujący i mocno handlujący.
    To by był chyba odpowiedni wybór.