  • 11. Data: 2013-08-09 01:52:24
    Temat: Re: Denominacja w Polsce a bicie monet z dużym wyprzedzeniem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2013 18:20:58 +0200, Arek napisał(a):
    > Chris94 napisał(a) w wiadomości: <51f9a064$0$1446$65785112@news.neostrada.pl>...

    > Wbrew pozorom nie da się ukryć, że wiecej gótówki napłyneło na
    > rynek.

    Najprosciej to chyba po numerach. Za duze - zle, takie same - tez zle.
    Choc nie - to ostatnie raczej trudno wykryc.

    Ekonomiczne metody maja raczej mierna dokladnosci.

    > Tzn. można niewielkie ilości.

    A przy mld w obiegu to calkiem spora kwota.

    > No i trzeba je puścić w
    > obieg - jakieś ślady zostają. W handlu zagranicznym rozliczenia
    > są raczej bezgotówkowe.

    Ale kantory ciagle mamy.

    > Ale o co chodzi?
    > Że Niemcy będą bić złotówki? Póki co chcą nas namówić na euro.

    No ale powiedzmy ze beda, i co im zrobisz ?

    > I nie te czasy kiedy pruski Fryderyk zalewał Rzeczpospolitą
    > fałszywą monetą. I tak zresztą była więcej warta od obecnej.
    > Dzisiejsze monety i banknoty są de facto niewiele warte - typowy
    > pieniądz fiducjarny.

    co z tego - nadal kto dobrze falszuje ma zysk.

    J.