  • 41. Data: 2005-02-10 13:17:45
    Temat: Re: Debet w koncie /skomplikowana sprawa
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Jam_Lasica wrote:

    > Wszystko się zgadza. Jednakże żeby prowadzić rachunek ROR w BPH nalezy
    > go obsługiwać czyli zapewnić regularne wpływy na konto. W innym
    > przypadku jest to sprzeczne z umową rachunku.

    No i co w związku z tym? Bank w takiej sytuacji MÓGŁ wypowiedzieć umowę. I
    tyle. Nic nie MUSIAŁ.

    > że wina leży po obu stronach i moim zdaniem powinno się tutaj pojawić
    > rozwiązanie, które obciąży każdą ze stron.

    Nie. Wina leży po stronie tego, kto nie wywiązał się z umowy. A z umowy
    ewidentnie nie wywiązał się klient.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 42. Data: 2005-02-10 13:48:29
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-02-10 14:17 Glenn donosi:

    > No i co w związku z tym? Bank w takiej sytuacji MÓGŁ wypowiedzieć umowę. I
    > tyle. Nic nie MUSIAŁ.

    Toteż ja wcale nie napisałem, że coś musiał...

    > Nie. Wina leży po stronie tego, kto nie wywiązał się z umowy. A z umowy
    > ewidentnie nie wywiązał się klient.

    A nie sądzisz, że brak jakichkolwiek informacji i prób kontaktu ze
    strony banku (jeżeli tak naprawdę było) to kpina z klienta ?

    Dodam jeszcze, że zainteresowany powinien próbować dotrzeć (pisemnie) do
    osoby, która w tej sprawie posiadałaby jakąś większą decyzyjność.
    Rozmowy z obsługą na poziomie oddziału będą prawdopodobnie wyglądać tak
    samo jak nasza (i słusznie bo obsługa powinna trzymać się ustalonych
    procedur).
    --
    Jam_Lasica
    z kazdym dniem zwiększa się ilość osób,

  • 43. Data: 2005-02-10 13:55:18
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Jam_Lasica wrote:
    > Dnia 2005-02-10 14:17 Glenn donosi:

    > A nie sądzisz, że brak jakichkolwiek informacji i prób kontaktu ze
    > strony banku (jeżeli tak naprawdę było) to kpina z klienta ?

    Nie. Klient nie chciał otrzymywać korespondencji z banku. Umowa o konto cały
    czas trwała, debet do konta był przyznany. Czy bank jest Duchem Świętym,
    żeby wiedzieć że klientowi to konto nie jest już potrzebne i nie chciałby za
    nie płacić (zwłaszcza z kredytu) ? A może autor wątku "zapomniał" , że ma
    tam konto z uruchomionym debetem? Bądźmy poważni. Co do zarzutu, że bank
    MÓGŁ zamknąc konto ze względu na brak zadeklarowanych wpływów, to właśnie
    kluczowe jest słowo "mógł".

    przyszłość/ Woody Allen

  • 44. Data: 2005-02-10 14:23:36
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-02-10 14:55 Glenn donosi:

> [...]
    > MÓGŁ zamknąc konto ze względu na brak zadeklarowanych wpływów, to właśnie

    Chodzi mi tylko o to, że sprawa byłaby bezsporna gdyby klient ewidentnie
    chciał wypiąć się na bank. W tym jednak przypadku klient nie skorzystał
    z salda debetowego tylko zaprzestał obsługi rachunku (czyli de facto nie
    wypłacił środków należących do banku). W związku z tym bank powinien
    rozpatrzyć sprawę indywidualnie. Poza tym w większości przypadków banki
    wypowiadają umowy dla rachunków "martwych" przez tak długi okres.

    Jednocześnie nie ulega wątpliwości, że przyczyną całej sytuacji jest
    gapiostwo autora wątku. Prosił jednak o opinię w tej sprawie a z jego
    opisu nie wynika żeby postępował w sposób świadomie szkodzący interesowi
    banku więc uważam, że ma możliwości negocjacji.

  • 45. Data: 2005-02-10 15:18:49
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Jam_Lasica wrote:

> [...]
    > opisu nie wynika żeby postępował w sposób świadomie szkodzący
    > interesowi banku więc uważam, że ma możliwości negocjacji.

    Możliwośc negocjacji jest zawsze. Dlatego napisałam autorowi, co ewentualnie
    może zrobić. Ale umowę o debet w rachunku też on zawarł, więc wina banku
    jest tu żadna.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 46. Data: 2005-02-10 15:39:22
    Od: "Al501" <a...@i...net.pl>

    >Owszem, przyzna, gdyż bank (BPH) mógł zamknąć nie wcześniej jak po sześciu
    >miesiącach, ale za to powinien nie później jak po 5 latach, jak stanowi Art.
    >58 ustawy prawo bankowe. Nie przypuszczam by sąd odrzucił tak istotną tu
    >ustawę.

    A czy kolega co ma problem, moze popatrzec w umowe o prowadzeniu rachunku badz
    na innym druku o PODDANIU SIE EGZEKUCJI lub przypomniec sobie czy cos takiego
    podpisal? jesli tak /a pewnie tak jest na 100%/ to mozna sobie gdybac MOGL a
    nie MUSIAL
    tutaj moje hipotezy bo tak naprawde grupowicze nie wiedza jakiego rzedu jest to
    dlug!
    skoro sie upomnieli o oplaty tzn. ze rachunek moze byc juz wypowiedziany i jest
    w windykacji tak ze przykrzy panowie beda dzwonic jesli nie to nadal naliczaja
    oplaty ,ZTCPamietam to bph jakis czas temu umarzal rozne dlugi na kontach
    ponizej jakiejs kwoty wliczajac to w straty ale widocznie kolega mial pow. tego
    poziomu
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 47. Data: 2005-02-10 16:04:04
    Od: "Pawel dros" <k...@W...gazeta.pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

    > Możliwośc negocjacji jest zawsze. Dlatego napisałam autorowi, co ewentualnie
    > może zrobić. Ale umowę o debet w rachunku też on zawarł, więc wina banku
    > jest tu żadna.

    Muszę się włączyć bo to moja brocha. Sam nie wiem czy znajde tyle czasu by
    merytorycznie, w miarę oczywiscie, dostosowoać sie do poziomu dyskusji
    (praca). Przyznam, że mimo wszystko ilść (raczej nie jakość) wypowiedzi mnie
    zaskoczył pozytywnie. Generalnie, ta gałąź wątku odzwierciedla dwie racje.
    Wina moja, jak najbardziej, już się do tego przyznałem i nie ma o czym
    dyskutować w zasadzie. Gdyby nie były to dla mnie "pieniadze", posypał bym
    głowe popiołem i nie zawracał ani Bankowi, ani Wam głowy. Jednakże jest
    inaczej, dla mnei to spora kwota (700zł) póki co, bo niestety konto wciaż
    żyje. Z racji, że sprawe mimo wszystko wciąż/jeszcze uważam za sporną boje
    się trochę wykonać ruch zamykający je, bo później już będą terminy wynikajace
    z umowy. Zdaje się, że 6 tyg, na uregulowanie zobowiązania, a później
    przekazanie sprawy do windykacji (według mojego domniemania). Sprawa jest
    jeszcze o tyle bardziej zagmatwana, że nie dysponuje prawie żadną
    dokumentacją tego konta. Jutro mam odebrać cześć, czyli umowe, umowe
    debetową, historie i regulamin obecny, co do bierzącego na ówczas, nie
    wiadomo czy wydobędą. Tak że jutro być może będę bardziej mądry, czy w ogóle
    mam szanse czegoś się czepić. Także merytorycznie, jestem winien zaniedbania
    i "już ponosze z tego tytułu konsekwencje". Jest jeszcze aspekt poruszonu już
    tu i dla mnie istotny. Nie ruszyłem z tego debetu ani jednej złotówki/gorsza.
    Cała sprawa zaczyna bieg w momencie kiedy dołączyłem do konta małżonki, a o
    koncie w przedmiotowym banku - wsytd się przyznać - zapomniałem!! To było
    pierwsze konto, debet miałem bo w sumie czemu nie mieć, choć nigdy od nikogo
    nie pożyczyłem grosza. Zwyczajnie nie dopełniłem formalności. No i nie jest
    to tłumaczenie z formalnego punktu widzenia. Z drugiej jednak strony,
    chce/mam nadzieje, że pomimo iż bank to nie instytucja harytatywna też
    powinna mieć choć odrobine "ludzkości" w sobie. Teoretycznie interes klienta
    powinien być i ich interesem - choć wiem, że to "bajka". W każdym razie chce
    spróbować, bo nic innego mi nie zostało. Dzięki wielkie za wypowiedzi.

  • 48. Data: 2005-02-10 16:49:32
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Pawel dros wrote:

    >To było pierwsze konto, debet miałem bo w
    > sumie czemu nie mieć, choć nigdy od nikogo nie pożyczyłem grosza.
    > Zwyczajnie nie dopełniłem formalności. No i nie jest to tłumaczenie z
    > formalnego punktu widzenia.

    Hmm a to nie jest tak, że odezwali się do Ciebie, bo te nieszczęsne opłaty
    za konto przekroczyły kwotę tego dozwolonego debetu i wlazłeś w debet
    niedozwolony? Wtedy mógłbyś wyrównać różnicę i o ile dalej nie będą chcieli
    Ci wypowiadać umowy konta/debetu spłacić po trochu resztę i wtedy zamknąc
    konto.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 49. Data: 2005-02-10 17:00:04
    Od: "Pawel dros" <k...@W...gazeta.pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > Ci wypowiadać umowy konta/debetu spłacić po trochu resztę i wtedy zamknąc

    Debet jest na 3000pln. Tym samym mam jeszcze full dostępnych srodków. Pismo
    jakie otrzymałem to nawet nie wezwanei do zapłaty, a jedynie inofrmacja o
    stanie długu/debetu. Naturalnie mogę sobie to spłacać w sumie jak chce. Nie
    ma tu żadnego wymogu o ile dobrze rozumiem. Problem w tym, że to straszne
    bolesne dawac komóś kase za "nic". Szczególnie, że sprawa jest
    dwuznaczno/jednoznaczna jak z resztą wynika z dyskusji.

  • 50. Data: 2005-02-10 17:03:15
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Pawel dros wrote:

> [...]
    > Problem w tym, że to straszne bolesne dawac komóś kase za "nic".
    > Szczególnie, że sprawa jest dwuznaczno/jednoznaczna jak z resztą

    No próbuj rozmawiać, ale ja bym się umorzenia nie spodziewała na Twoim
    miejscu. Powodów powtarzać nie będę.

    przyszłość/ Woody Allen