  • 1. Data: 2003-07-15 22:51:53
    Temat: Czy kupując mieszkanie od kogoś moge skorzystać z premi na książecce mieszkaniowej?
    Od: s...@w...pl

    Witam.

    Czy kupując mieszkanie na rynku wtórnym od prywatnej osoby mogę skorzystać z
    premii gwarancyjnej książeczki mieszkaniowej, którą posiadam?
    Jeśli tak, to jak się to odbywa? Przecież płacąc za mieszkanie gościowi, będę
    musiał mu dać całość a dopiero później starać się w PKO o przyznanie premii.
    jak to wyglada w praktyce?
    proszę o rady

    z góry bardzo dziekuję

    SEBO

  • 2. Data: 2003-07-16 07:31:21
    Od: "Norb" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > gościowi, będę musiał mu dać całość a dopiero później starać się w
    > PKO o przyznanie premii. jak to wyglada w praktyce?

    Dokładnie tak,
    idziesz do banku z książeczką i aktem notarialnym
    przynajmniej tak to sie odbyło w moim przypadku
    pieniążki dostałem jakoś po kilku tygodniach

    pozdr
    Norb

  • 3. Data: 2003-07-16 09:21:39
    Od: s...@w...pl

> [...]
    > idziesz do banku z książeczką i aktem notarialnym
    > przynajmniej tak to sie odbyło w moim przypadku
    > pieniążki dostałem jakoś po kilku tygodniach

    Wiem, ze można zcedować książeczkę np brata na siebie i wykorzystac ją do
    zakupu mieszkania.
    Jeśli jest na niej tyle samo pieniądzy to czy dostanę dwa razy wiekszą premie
    gwarancyjną, niż gdybym korzysał tylko z mojej?
    Trochę masło maslane ale... ważne dla mnie.

    SEBO

  • 4. Data: 2003-07-16 11:47:18
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    będę
    > musiał mu dać całość a dopiero później starać się w PKO o przyznanie

    A czemu nie zapytasz u źródeł, cyli w PKO

  • 5. Data: 2003-07-16 18:43:39
    Od: s...@w...pl

    > A czemu nie zapytasz u źródeł, cyli w PKO

    Bo do "zródeł" trzeba jechac, stać wkolejkach, a i tak baby od tych spraw może
    nie byc na miejscu, poza tym w drodze powrotnej możne nas olśnić, że czegoś
    zapomnieliśmy i znów trzeba wracać.
    Od tegi chyba są grupy własnie, by wymieniać się informacjami, kruczkami i
    haczykami, których owa pani w okienku nawet za drugim razem mi nie powie :)

    SEBO

  • 6. Data: 2003-07-17 08:26:13
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Użytkownik <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...

> [...]
    > haczykami, których owa pani w okienku nawet za drugim razem mi nie powie

    możesz scedować książeczkę brata, nie ma ogrniaczeń na sumę wypłaconej kasy,
    w skrajnych przypadkach może przekroczyć wartość zakupu

    Z aktem notarialnym idziesz do banku (zrób sobie od razu u notariusza
    dodatkowy odpis). Składasz książeczki podajesz numer konta. Masz na to
    określony czas po podpisaniu aktu nie pamiętam dokładnie 90 dni?? więc
    lepiej idź za ciosem i złóż je tego samego dani bądź nazajutrz

    Pzdr

    Marek

  • 7. Data: 2003-07-17 10:56:09
    Od: s...@n...lubie.com.pl (Goodman)

    >Z aktem notarialnym idziesz do banku (zrób sobie od razu u notariusza
    >dodatkowy odpis).

    xero wystarczy

    Adam Kozlowski
    a...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2003-07-17 11:53:18
    Od: s...@n...lubie.com.pl (Goodman)

    >xero wystarczy
    i oryginal aktu notarialnego ze soba - do wgladu
    przerabiane 2x

    Adam Kozlowski
    a...@p...onet.pl