  • 51. Data: 2016-06-11 21:13:36
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 11 Jun 2016 01:32:28 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > A jakie założenie przyjąłem?

    Że umowa kredytowa ma cokolwiek wspólnego z gwarancją.

    Jak mi znajdziesz jakąś umowę kredytu hipotecznego walutowego, gdzie bank
    gwarantuje maksymalną wysokość kursu, to chętnie odwołam swoje zarzuty.
    Możesz też przyznać, że napisałeś głupotę, wedle uznania.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 52. Data: 2016-06-11 21:29:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 11 czerwca 2016 21:13:33 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    ?

    > Że umowa kredytowa ma cokolwiek wspólnego z gwarancją.
    Tak to zrozumialeś

    > Jak mi znajdziesz jakąś umowę kredytu hipotecznego walutowego, gdzie bank
    > gwarantuje maksymalną wysokość kursu, to chętnie odwołam swoje zarzuty.
    > Możesz też przyznać, że napisałeś głupotę, wedle uznania.
    A z której mojej wypowiedzi wyczytałeś że mnie te problemy ciekawią? Kompletnie mnie
    to nie interesuje.
    Pisałem wyżej że nie wdaje się w dyskusje o szczegółach
    - to sądy stwierdza czy umowy są ważne czy mię.
    Dalej nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

  • 53. Data: 2016-06-12 02:19:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" a...@g...co

    : Kupujesz telewizor np- zawierasz umowe sklepem. Dopóki tv
    : działa(chf nie rósł) oglądasz i pretensji nie masz.
    : Tv zaczyna szwankować(chf rośnie)bierzesz gwarancje
    : i domagasz sie naprawy/zwrotu kasy;)

    IMO jest inaczej. Telewizor pracuje poprawnie, ale konkurencja (jutuba)
    ma lepsze filmy niż TV. :) I nie umowę o telewizor bierzemy pod uwagę,
    ale umowę u dostęp do TV.

    Trochę jak z wyścigami konnymi -- postawili na czarnego
    konia, ale w trakcie wyścigu ten koń złamał nogę.

    Albo z totolotkiem -- gruchnęła wieść, że układ 2345678 wygrywa, więc
    wszyscy obstawili te liczby i przegrali, więc po losowaniu zażądali
    możliwości postawienia na inne liczby.

    Ja akurat w 2014 roku nie kupiłem dolarów USA, więc jestem stratny i chcę,
    aby mi ktoś pokrył te straty. Banksterzy nie chcą -- bezczelnie mówią, że
    nikt mi nie bronił kupna dolarów... Szukam zatem prawnika, który znajdzie
    krUczki bądź krOczki, dzięki którym otrzymam rekompensatę za poniesione ;)
    straty.

    -=-

    IMO kradzione i rabowane tak sobie tuczy -- za jakiś czas frankowicze
    znów stracą, ale na czymś innym.

    -=-

    Państwo może dopomóc frankowiczom prostymi sposobami:

    - zgasić spory, dzięki czemu złotówka umocni się
    - obniżyć podatki, dzięki czemu frankowicze będą mogli zarobić na spłatę
    - pertraktować z bankami w sprawie wydłużenia czasu spłaty
    - pożyczyć frankowiczom lub zagwarantować spłatę, stawiając
    frankowiczom przy okazji jakieś rozsądne warunki (niezaleganie
    z podatkami chociażby; niekaralność; ludzkie traktowanie
    poddanych -- choćby tych, którym frankowicze wynajęli swe lokale)
    - informowanie o trendach w kursowaniu (kiedy warto przewalutować)
    - ostatecznie można jakoś interweniować, rzucając franki na stół,
    co spowoduje chwilowe obniżenie kursu; taka akcja może nawet
    przynosić interwenientowi zysk, o ile zostanie poprawnie
    przeprowadzona

    O ileż jednak łatwiej mydlić oczy frankowiczom, narzucać na banki
    dodatkowe podatki, straszyć i... brać forsę za rzekome pomaganie. :)

    -=-

    Grupa rozpada się, bo antyfranciszkanie (Osa, Lawa itp.) przeklinają mnie
    (i mnie podobnych) za niezdecydowanie a ja po prostu nie chcę drażnić
    franciszkanów, choć niemal wszyscy z protestujących na ulicach to szuje.

    A nie chcę drażnić, bo rozumiem ich ból, czy nawet bul.

    -=-

    Mnie polskie państwo narżnęło nieraz -- ale że ja na ulicę nie wyjdę,
    opon nie zapalę, wojną domową nie zagrożę, zbrodnią nie postraszę,
    komisji wichrzycielskiej nie powiadomię, więc wg rządzących można
    mnie krzywdzić do woli, przy okazji nakręcając trolli do atakowania
    mnie.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 54. Data: 2016-06-12 02:21:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JaceK" 575a8e49$0$21468$b1db1813$e...@n...astraweb.com

    > A kto Ci powiedział, że kurs waluty nie może wzrosnąć? Jak kupisz walutę w kantorze
    i kurs wzrośnie to też reklamujesz i
    > przyłączasz się do pozwu zbiorowego?

    Oczywiście nie. To zupełnie inna sytuacja! ;) Dopiero wówczas
    mamy analogię, gdy kurs kupionej waluty spadnie. ;)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 55. Data: 2016-06-12 02:31:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 575a9286$0$695$6...@n...neostrada.pl

    > Jak dzieci.

    Czyli do nich należy królestwo niebieskie?

    > Ciągle zmierzacie do tego samego a tu chodzi o prawo bankowe które jest jasne i
    precyzyjne i do tego obwarowane bardziej
    > restrykcyjnie niż inne umowy np. cywilne.

    Kredyty frankowe są znane i stosowane w Polsce od ćwierć wieku, lecz
    dopiero teraz znaleziono nielegalne praktyki pomimo restrykcyjnych
    kontroli? Bardzo ciekawa wypowiedź.

    > Dlatego te wszystkie przykłady i porównania nijak się mają do rzeczywistości
    bankowej.

    > A swoją drogą.
    > Nieźle sobie bankowcy nagrabili ;-)

    Gdyby (jak urzędnicy w Białymstoku na budowanie lotniska to tu, to tam)
    utopili masę pieniędzy w złych inwestycjach -- nikt nie miały do nich
    pretensji, ale że zarobili -- trzeba im zyski odebrać!

    Ja to znam, bo mnie rekwirowano oszczędności od kiedy pamiętam.
    I zawsze powód był ten sam -- ty masz, my nie mamy!
    I póki nie oddawałem dobrowolnie -- grabieżcy paradoksalnie
    biednieli a ja wzbogacałem się. Problem zaczął się wtedy, gdy
    zacząłem rozdawać dobrowolnie -- darbiorcy wzbogacili się
    i (: dopierdalalimi :) tak, aby mnie zabić, mi a ja zbiedniałem.

    Brzydkie rzeczy i czynności należy nazywać brzydko.
    Jeśli gaz trujący zyskuje piękny zapach -- liczba ofiar wrasta...

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 56. Data: 2016-06-12 03:00:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JaceK" 575a961c$0$11984$c3e8da3$3...@n...astraweb.com

    > A "bankowcy" mieli i mają się bardzo dobrze, i na razie nie zapowiada się, aby było
    inaczej.

    Wcześniej czy później bankowcy zadecydują, na jakich zasadach pożyczą
    Polakom swą forsę na rozwój polskiej gospodarki. Ratingi pójdą w dół,
    koszty obsługi długu -- w grę. Zapłacą polscy podatnicy a banki wyjdą
    na swoje. Bogaty (jako mądry) wesprze bogatego, zaś biednego zadepczą
    jego biedni (zarazem i głupi) przyjaciele.

    Nie bronię złych banków, ale umów -- bronię.

    -=-

    Frankowicze mają gorszy problem niż tylko wzrost kursu franka!
    Mieszkania tanieją i będą taniały (na co wskazuje wiele czynników
    cenotwórczych) a franki raczej nie stanieją (na co wskazują też
    różne czynniki kursotwórcze) ale najgorsze jest to, że skończył
    się interes, dzięki któremu frankowicz kupił mieszkanie, które
    spłacili lokatorzy i które po spłacie (za 20 czy 40 lat) mocno
    zyskało na swej wartości względem innych dóbr.

    Najgorszy jest tutaj brak przyrostu naturalnego i nasycenie rynku mieszkaniami.
    Na oba te problemy najlepsza jest wojna -- niby ludzi ubywa, ale zostają silni,
    którzy szybko mnożą się i gwałtownie ubywa mieszkań, dzięki czemu ich cena po
    prostu rośnie za sprawą przecięcia się krzywej popytu z krzywą podaży. ;)

    Wojnę chyba proponował Krzysztof Mieszkowski z Nowoczesnej.

    BSzydło proponuje wspomaganie prokreacji -- Chłop+, Mieszkanie+, 500+...

    -=-

    Ja bym po prostu obniżył (~dziesięciokrotnie) podatki i wywalił niemal
    wszystkich urzędników, którzy bez fiskalizmu zarobiliby (razem z innymi
    ludźmi) fortuny, co dałoby szybki przyrost masy ludzkiej.

    IMO najlepszym podatkiem jest obrotowy -- żyjesz (jesz) więc płacisz.
    Im więcej wydajesz (im naprawdę jesteś bogatszy) tym więcej płacisz.
    Niewielkie są możliwości lawirowania. :)

    Innym dobrym podatkiem jest IMO podatek od nieruchomości.

    I kolejnym jest IMO podatek pogłowny.

    Urzędnik (o czym z upodobaniem mówiło Imperium Rydzyka) musi/powinien służyć
    społeczeństwu. 'Minister' i 'ministrant' (w komeżce białej przy ołtarzu
    podczas mszy świętej) to słowa pokrewne, czerpane z łaciny, gdzie oznaczają
    po prostu sługę, nie pana panów. :)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 57. Data: 2016-06-12 09:59:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Jun 2016 11:10:28 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Znakomita większość kredytów w CHF to były prawdziwe kredyty walutowe,
    > często jednak z nieakceptowalnym przez uczciwych ludzi klauzulami
    > (np. o braku możliwości spłat w walucie kredytu - obecnie uchylone, oraz
    > o nieuczciwym kursie wypłaty).

    No wlasnie - wyplata w PLN, splata w PLN, to co to za "prawdziwy"
    kredyt walutowy ? :-)
    I tu sady maja otwarta furtke do interpretacji.
    Jakby banki byly mniej pazerne i wpisaly choc splate w zlotowkach jako
    mozliwa opcje ...

    A wydaje mi sie, ze czesc miala inna formule, i zapisalo, ze to kredyt
    indeksowany.

    J.

  • 59. Data: 2016-06-12 11:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik JaceK JaceK@wu_pe.pe_el ...

    > Z jakich względów?
    >
    > 200x:
    >
    > - poproszę o kredyt we frankach.
    > - rozumie pan zasady?
    > - tak.
    > - czy jest pan świadomy ryzyka kursowego?
    > - tak
    > - proszę tu podpisać.
    > - dziękuję!

    hahahaha
    widac, ze nigdy nie byłes w banku po taki kredyt...

    - dzien dobry, poprosze kredyt na mieszkanie
    - niestety nie stac pana na kredyt w pln, ale niech sie pan nie przejmuje,
    dostanie pan we frankach (a w myslach: bo jest duzo bardziej ryzykowny
    hahaha to ma pan wieksza zdolnosc hahahaha)
    - ale czy to bezpieczne?
    - oczywiscie, wybralismy franka bo to stabilna waluta, szwajcaria to
    stabilny kraj i w ogole nie ma sie czym przejmowac, najwyzej rata
    miesieczna podskoczy chwilowo o 100zł jak beda jakies małe zmiany kursu.
    Nie ma ryzyka.
    - skoro tak, to pewnie nie ma sie nad czym zastanawiac?
    - oczywiście. Zreszta chetnie damy panu kredyt nawet na 120% wartosci
    mieszkania.
    - dziekuje...

  • 60. Data: 2016-06-12 11:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Dokładnie.
    > Żadne ustawy bo one tylko usankcjonują złamanie prawa.
    > Sąd i tylko sąd powinien zakwestionować takie kredyty i nakazać
    > przewalutowanie i zwrot kapitału w kwocie jaką się pożyczyło.

    Z jednej strony takie rozwiazanie byłoby zapewne najczystsze.
    Z drugiej strony, skoro diagnoza jest taka, ze banki postapiły nieuczciwie,
    to po co zarzucac sady 700 tysiacami spraw?

  • 58. Data: 2016-06-12 11:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Skoro wzrost kursu ma być podstawą do podważenia ważności umów?

    On był tylko motywatorem do przyjrzenia sie tematowi...