  • Data: 2009-04-19 09:54:20
    Temat: Czy bank kupi odemnie weksel na 1000zl?
    Od: jacek <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    przy okazji chcialem sie przywitac, ponieważ jestem tu pierwszy raz
    wiec Czesc ;]
    Mam problem, poniewaz porzyczylem dalszemu znajomemu 1000zl i teraz on
    ciągle miga sie z oddaniem, nie odbiera telefonów, w domu rozniez go
    zadko zastaje, a jak juz jest, to mowi ze bedzie mial kase za kilka
    dni i pozniej znowu go nie widac. Mam 20 lat i jeszcze nie pracuje,
    wiec dla mnie to duza kasa. Co innego on, zarabia, jezdzi na wakacje,
    ale z kasa, o ktora upominam sie juz ok roku mu sie nie spiszy, zawsze
    slysze tekst w stylu wszystko wporzadku, za kilka dni Ci oddam i
    ciagle to samo. Pomyslalem, jesli go teraz spotkam, to kaze mu napisac
    weksel, zeby miec chociaz jakis dowód, ze on te pieniadze jest mi
    winny. Zaczalem szukac po internecie o prawie wekslowym i znalazlem
    troche informacji o dyskoncie weksla. Nie bardzo mi sie widzi
    zakladac mu sprawe, (mimo ze napisze weksel, to i tak z pewnoscia
    bedzie sie migal od zaplaty, a pieniadze sa mi w tym momencie bardzo
    potrzebne), wiec moze oddalbym do dyskonta ów weksel. Jestem w tym
    zielony,dlatego mam kilka pytan do osob byc moze bardziej obeznanych w
    temacie:
    czy bank wogole bedzie chcial kupic weksel na tak mala kwote?
    czy bedzie chcial najpierw jakies zabezpieczenie w stylu zaswiadczenie
    o zarobkach, albo poswiadczenie, ze jak on nie bedzie chcial oddac, to
    ja bede musial?
    czy moge oddac weksel do dyskonta w kazdym banku, czy wiaze sie to z
    jakimis dodatkowymi oplatami?
    bardzo prosze o szybka odpowiedz