  • 1. Data: 2005-07-14 16:16:09
    Temat: Czy Inteligo zamknie mi konto? (+ czy nalicza oplate za karte?) [długie]
    Od: scream <n...@p...pl>

    No wlasnie, pytanie jak w temacie. Zamykam właśnie konto w Inteligo, i
    wiem, że rezerwują sobie miesiąc od otrzymania mojej rezygnacji; tak
    więc zostawiłem sobie na koncie dokładnie 4.99 PLN, czyli tyle, ile
    kosztuje miesięczne utrzymanie konta.

    Nie zostawiłem kolejnych 0.99 PLN na utrzymanie karty, gdyż karta -
    mimo, że mi ją przysłali - nie da się aktywować - ich system zwraca
    komunikat, że dana karta nie istnieje. Podobno, jak powiedziano mi w
    infolinii, to musi być "jakiś błąd" (huh, serio??). Tak więc karta
    fizycznie jest (mam ją obok siebie na biurku), w panelu też jest (w
    końcu jest opcja, żeby ją aktywować, i nawet końcówka numeru się
    zgadza), ale u nich w systemie jej nie ma, i korzystać się z niej nie
    da. Czy wobec tego Inteligo naliczy mi opłatę za miesięczne utrzymanie
    karty? Nie zamierzam płacić za coś, z czego nie mogę skorzystać.

    Następna sprawa. Dwa tygodnie temu przez infolinię prosiłem o to, żeby
    przysłali mi formularz do zamknięcia konta. Nie zrobili tego do dziś,
    tak więc wczoraj wkurzyłem się, stwierdziłem, że nie będe dłużej czekał
    i napisałem im to co poniżej:

    "Ja, <imię_nazwisko>, wnoszę dyspozycję zamknięcia rachunku głównego
    Inteligo o numerze <numer> ze skutkiem naychmiastowym od dnia otrzymania
    tego pisma, w trybie określonym w <regulaminie...>. Niniejszym proszę
    też o rozwiązanie umowy. Dyspozycja dotyczy rachunku głównego oraz
    wszystkich pozostałych rachunków w jego obrębie. Pozostałe środki z
    rachunków prowadzonych na moją rzecz przez bank PKO BP SA proszę przelać
    na konto o numerze <numer> prowadzone przez <bank> na rzecz
    <imię_nazwisko>." Pod spodem data i podpis.

    Wysłałem im to listem poleconym. Babka na infolinii zawzięcie tłumaczyła
    mi wtedy, że rezygnacje z konta mogę złożyć tylko na ich formularzu.
    Według mnie to oczywista bzdura i takie sprawy regulują zapisy w KC, a
    nie pisma wewnętrzne banku, ale wolałbym się upewnić. Czy Inteligo
    zamknie mi konto po otrzymaniu pisma j/w? Nie mam ochoty mieć z nimi
    już nic wspólnego! :/

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2005-07-14 16:58:23
    Od: mlody_book <m...@g...pl>

    scream napisał(a):
> [...]
    > nie pisma wewnętrzne banku, ale wolałbym się upewnić. Czy Inteligo
    > zamknie mi konto po otrzymaniu pisma j/w? Nie mam ochoty mieć z nimi

    Skrótowo - od momentu wpłynięcia dyspozycji zamknięcia konta żadne
    opłaty nie są pobierane, więc odzyskasz zapewne swoje 4 PLNy (po
    potrąceniu opłaty za przelew do innego banku). Bank nalega na swój
    formularz, aby na dyspozycji znalazły się wszystkie wymagane informacje
    (w tym informacja o zadysponowaniu pozostającymi na rachunku środkami),
    ale nie widzę powodu, dla którego pismo napisane jw. miało być nie
    uwzględnione. Jestem pewny, że zamkną konto, ewentualnie zadzwonią do
    Ciebie, żeby potwierdzić Twoją dyspozycję. Kartę olej.

    --
    "- Why do they call him a bullet dodger?
    - Because he dodges bullets, Avi." (Snatch)

  • 3. Data: 2005-07-14 20:10:34
    Od: compbatant

    On Thu, 14 Jul 2005 18:16:09 +0200
    scream <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > wiem, że rezerwują sobie miesiąc od otrzymania mojej rezygnacji; tak
    > więc zostawiłem sobie na koncie dokładnie 4.99 PLN, czyli tyle, ile

    mialem kiedys w inteligo konto, przelalem cale pieniadze do mbanku a pozniej
    zglosilem, ze chce zamknac konto. Zanim sie odezwali zdazyli naliczys iles tam zl
    za prowadzenie rachunku i inne pierdoly. Przez telefon babka mowila mi, ze zamkna
    dopiero kiedy wplace nalezne pieniadze, cos mnie tam sadami nawet straszyli, zlalem
    i po jakims czasie w koncu zamkneli konto.

  • 4. Data: 2005-07-14 21:09:41
    Od: scream <n...@p...pl>

    compbatant napisał(a):
    > mialem kiedys w inteligo konto, przelalem cale pieniadze do mbanku a pozniej
    [ciach]
    > i po jakims czasie w koncu zamkneli konto.

    bardzo mocno zalezy mi na tym, aby nie miec juz z nimi nigdy wiecej do
    czynienia..

  • 5. Data: 2005-07-14 22:10:04
    Od: compbatant

    On Thu, 14 Jul 2005 23:09:41 +0200
    scream <n...@p...pl> wrote:

    > bardzo mocno zalezy mi na tym, aby nie miec juz z nimi nigdy wiecej do
    > czynienia..

    dostalem potwierdzenie zamkniecia i juz nigdy nic ode mnie nie chcieli :]