    From: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Czeste wyplaty w Niemczech
    Date: Wed, 28 May 2003 11:54:44 +0200

    Witam i prosze o porade.

    Bede teraz czesto przebywal w Niemczech i chcialbym miec mozliwosc
    taniej wyplaty z bankomatow (z polskiego konta).

    Mam dwa pomysly:
    1.Karte w systemie (EC/MC), gdyz jest rozliczana EUR-PLN (a nie jak
    Visa EUR-USD-PLN). A moze zbyt duzo sie nie traci na takim podwojnym
    przeliczeniu?

    2.Karta w jakims niemieckim banku w polsce (np. Deutsche Bank). Wtedy
    odpadaja prowizje za wyplaty.

    Pytania:
    A) Jakie banki wydaja karte debetowa (zadne charge, czy kredytowe mnie
    nie interesuja) w systemie EC/MC. A i do konta musze miec mozliwosc
    dostepu przez internet i najlepiej z tokenem - zadne karty zdrapki,
    czy hasla.Ja znalazlem:
    1. PeKaO SA
    2. BZWBK24
    3. BPH PBK

    I chyba jak na razie wygrywa PeKaO. Oplata tylko 6 zl. Jest token.
    Prowizja za wyplate za granica, to 3%, min 4zl. Dodatkowo mam tam
    konto od 6 lat i wspolpraca uklada mi sie b. dobrze.

    B) Jakie sa jeszcze inne niemieckie banki w Polsce. Znalazlem:
    1. DB24 (niestety Visa Electron i do tego karta zdrapka)
    2. reiffeisenbank (niestety bez prowizji tylko wyplaty w Polsce)

    C) Co bedzie tansze. Prowizja od wyplaty (3%), czy przeliczenie przez
    USD?

    Dzieki