  • 11. Data: 2005-10-13 17:52:13
    Temat: Re: Czarna lista banków
    Od: "JanEk" <j...@o...pl>

    > Obowiązek? Tak masz w umowie? Czy też w tej umowie nadal jest "możliwość"
    ?
    > W czyim interesie jest skorzystanie z tej możliwości - Twoim czy banku? I
    > dlaczego oczekujesz, że bank będzie "analizował i podejmował działanie"
    > leżące w Twoim interesie? Jednym słowem - rusz 4 litery i wysmaruj pismo z
    > przywołaniem wszystkich obniżek stóp i stosownego zapisu w umowie.

    > Za mało - napisz oficjalne pismo.
    >
    > --
    Dziękuję za rady ale tak czy owak to przy pisaniu ruszam palcami - 4 litery
    smaruje przy innych okazjach :))))

    --
    (\o/) Pozdrawiam
    /.\ jan~m

  • 12. Data: 2005-10-13 19:16:20
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    On Thu, 13 Oct 2005 18:24:51 +0200, "JanEk" <j...@o...pl>
    wrote:

    > secundo to ich obowiązek, jak wynika z
    >umowy, analizować i podejmować działanie w odpowiedzi na zmiany stóp NBP.

    pewnie z powyzszego obowiazku sie na 100% wywiazali.
    ide o zaklad ze analiza byla zrobiona bardzo uwaznie, skrotowo pewnie
    wygladalo to tak:
    1. NBP obnizyl stopy, czy cos z tym robimy?
    2. mamy kupe klientow, ktorzy nie moga odejsc - sa zwiazani umowa i
    nie maja mozliwosci wczesniej splacic kredytu.
    3. to po kiego mamy obnizac oprocentowanie i zmniejszac swoje zyski?
    klienci i tak nie odejda.
    Wniosek: oprocentowanie kredytu nie spadlo.

    tak wiec sa czysci - mogli zmniejszyc, ale nie musieli, analize
    przeprowadzili i wyszlo im ze ogranicza tym swoj przychod.

    a tak wogole czy ja dobrze rozumiem ze w tej umowie kredytowej:
    1. nie ma mozliwosci wczesniejszej splaty, tudziez jest ona obwarowana
    kara finansowa (w jakiej wysokosci? moze oplaca sie zaplacic kare i
    pozegnac bank?).
    2. w umowie jest, ze oprocentowanie kredytu wyznacza bank dowolnie a
    nie np. wibor6m + marza banku (wtedy maja wplyw tylko na marze).

    pozdarwiam,
    Cyb z cudzego konta

  • 13. Data: 2005-10-17 15:47:04
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 13 Oct 2005 17:36:35 +0200, "JanEk" <j...@o...pl>
    wrote:

    >Właśnie o to rzucanie jak pchła się rozchodzi - bo w umowie kredytowej było
    >cacy cacy tzn, że klient może ubiegać się o wczeniejsze spłacenie kredytu po

    Umowa obowiązuje, więc nie rozumiem Twoich żalów. Jak nie chcą po
    dobroci, to sądem ich.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2005-10-18 09:48:51
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 10/13/2005 7:52 PM, JanEk wrote:

    > ?

    (...)
    > Dziękuję za rady ale tak czy owak to przy pisaniu ruszam palcami - 4 litery
    > smaruje przy innych okazjach :))))

    Bank sam z siebie nie będzie obniżał oprocentowania wszystkim, o ile nie
    łamie to umowy - ale jest wysoce prawdopodobne, że obniży tym, którzy
    się upomną dostatecznie stanowczo.

    Pzdr: Witek

  • 15. Data: 2005-12-12 19:43:55
    Od: "JanEk" <j...@o...pl>

> [...]
    > umowie o możliwości obniżenia oprocentowania w przypadku obniżenia stóp
    > procentowych przez NBP od dwóch lat kiedy to zaciągnąłem kredyt na zakup
    > samochodu oprocentowanie nie obniżył ani razu mimo, że NBP stopy obniżało
    > tym okresie kilkakrotnie!!!! W dziale obsługi klienta jedyną przyczyną
    tego
    > stanu podają brak uchwały Zarządu. Klienta i zawarte z nim umowy mają za
    > nic. Czy macie pomysł jak takim bankom umilić życie? Najlepiej zadziałałby
    > czarny p.r. w internecie - czy znacie jakieś stronki na ten temat?

    Za rada Glenn'a -
    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _thread/thread/ec038accf
    0a9947a/6a973ad037f36196?q=czarna+lista+bankow&rnum=
    1#6a973ad037f36196 -
    napisalem oficjalne pismo do ww. Banku z zapytaniem i prosba o obnizenie
    stop procentowych mojego kredytu i wlasnie otrzymalem odpowiedz.
    Przytaczam w oryginale niektore co smaczniejsze urywki:

    - ..bank informuje, ze zmiana oprocentowania jest suwerenna decyzja
    podejmowana uchwala Zarzadu .. ( tak jakbym nastawal armia wojska na ich
    kase?)
    - ... zmiana stopy oprocentowania jest uprawnieniem banku ...(ble, ble ble)
    - ...Jednoczesnie sygnalizujemy, iz Bank na podstawie analizy wielu
    czynnikow rynkowych, po uwzglednieniu zmieniajacych sie kosztow pieniadza na
    rynku miedzybankowym stara sie podejmowac decyzje optymalne z punktu
    widzenia Klienta jak i Banku, dokonujac analizy ryzyka kredytowego rynku
    uslug bankowych oraz ceny pieniadza na moment udzielania kredytu. ...(mam
    wrazenie, ze piszacy tak sie zapetlil w urzedniczo fachowej nowomowie, ze
    sam nie wie o czym pisze. Poza tym ogarnia mnie pusty smiech na argument. iz
    brak obnizki stop procentowych to dbalosc o interesy klienta)

    I to wszystko co mozna uznac za merytoryczne watki odpowiedzi na moje pismo.
    Nie bede sie bawil z nimi w spory sadowe jak i probowal uciazliwej i
    niepewnej w mojej sytuacji drogi wczesniejszej splaty kredytu. Ale jak
    sadzicie? Jest mozliwe opublikowanie czarnej listy bankow? Np. przez
    utworzenie nowej grupy dyskusyjnej blacklistbank z moderatorem znawca
    przedmiotu ?

    --
    (\o/) Pozdrawiam
    /.\ jan~m

  • 16. Data: 2005-12-12 20:29:12
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "JanEk"
    > Za rada Glenn'a -

    ona znowu bedzie sie zloscic :-)
    *** blad ***

  • 17. Data: 2005-12-13 13:32:04
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    blad wrote:
    > Użytkownik "JanEk"
    >
    > ona znowu bedzie sie zloscic :-)

    Glenn Close się nie wścieka, to ja też odpuszczam ;-)

    przyszłość/ Woody Allen