eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCredit Agricole - uwierzytalnianie › Credit Agricole - uwierzytalnianie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Credit Agricole - uwierzytalnianie
    Date: Thu, 20 Dec 2012 23:45:17 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 27
    Message-ID: <kb04dr$jnk$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: pc-nest02-68.sikornik.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1356043515 20212 91.123.219.68 (20 Dec 2012 22:45:15
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 20 Dec 2012 22:45:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:584577
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    chciałem się podzielić wątpliwościami dotyczącymi "uwierzytelniania się"
    telefonicznego w banku Credit Agricole (dawniej Lukas).

    Otóż zadzwonił do mnie na telefon komórkowy ktoś z zastrzeżonego numeru
    (czyli anonim), przedstawił się z imienia i nazwiska i poinformował,
    że dzwoni z banku. Zapytał, czy rozmawia z [imię nazwisko] - czyli
    ze mną. Potwierdziłem. Wtedy powiedział, że ma ofertę korzystnego
    inwestowania "nadwyżek pieniędzy" na koncie. OK, powiedziałem
    - mam chwilę czasu, posłucham.

    ...i wtedy powiedział, że musi się upewnić, czy ja to na pewno ja.
    Prosi więc o podanie daty urodzenia. Podałem. Ale to nie wystarczyło.
    Pytał jeszcze o sześciocyfrowy kod dostępu do "bankowości telefonicznej".
    Tego było mi już za dużo i podziękowałem za rozmowę.

    Czy to rzeczywiście jest normalna procedura prowadzenia rozmowy
    z klientem? Jak to się ma do bezpieczeństwa systemu?
    Dzwoni do mnie anonim i prosi o dane pozwalające korzystać
    z banku przez telefon... Podam je, a on sobie zadzwoni w moim
    imieniu do banku i przeleje pieniądze na swoje konto?
    Bo ja nie mam żadnej możliwości sprawdzenia, że dzwoni do mnie
    ktoś z "mojego" banku.


    P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1