  • 11. Data: 2014-11-07 18:18:14
    Temat: Re: Co się dzieje z "zapomnianym" kontem?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > I co tam zobaczy?
    > W sytuacji jakiej opisał mogą wystąpić jedynie jakieś zaległe opłaty za konto/
    kartę do konta itp. Tego w BIKu nie sprawdzi. Zresztą nawet gdyby cos takiego bank
    naliczył to wysłałby korespondencję na ostatni znany adres.

    jak to nie?

    będzie miał debet bezumowny (kredyt) i w BIKu to oczywiście będzie

    warto wziąć raport i sprawdzić

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2014-11-07 22:04:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-07 o 18:18, RobertS pisze:

    > jak to nie?
    >
    > będzie miał debet bezumowny (kredyt) i w BIKu to oczywiście będzie
    >
    > warto wziąć raport i sprawdzić

    Jak ROR sprzed wieków, to pewnie zgody na BIK nie dawał. A jak nie
    dawał, to chyba nie mogą do BIKu wpisać ot tak.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2014-11-07 22:28:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jak ROR sprzed wieków, to pewnie zgody na BIK nie dawał. A jak nie
    > dawał, to chyba nie mogą do BIKu wpisać ot tak.

    przecież za ror do BIK nie wpisują tylko za kredyt w koncie bez umowy,
    za to mogą

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2014-11-08 15:37:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-07 o 22:28, RobertS pisze:

    > przecież za ror do BIK nie wpisują tylko za kredyt w koncie bez umowy,
    > za to mogą

    Mimo, że nie podpisywał zgody na BIK?
    Chyba nie mogą.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2014-11-09 14:19:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Mimo, że nie podpisywał zgody na BIK?
    > Chyba nie mogą.

    przy braniu kredytu podpisujesz zgodę na sprawdzenie w BIK, a jak
    zakładasz konto to widziałeś kiedyś takie oświadczenie?

    czy na wpisanie do KRD, BIG itp...również musisz wyrazić zgodę?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2014-11-09 14:27:39
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > przy braniu kredytu podpisujesz zgodę na sprawdzenie w BIK, a jak
    > zakładasz konto to widziałeś kiedyś takie oświadczenie?
    ALe zakładamy, że tam jest tylko konto. Nie chce mi się teraz
    sprawdzać, ale kiedyś wyszło że banki jednak nie mogły tak sobie bez
    zgody do BIKu wpisywać. NIe wiem, czy nie zmieniono przepisów później.

    > czy na wpisanie do KRD, BIG itp...również musisz wyrazić zgodę?
    To nie ma związku. BIG-i działają w oparciu o inną ustawę.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 17. Data: 2014-11-10 10:32:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-09 o 14:19, RobertS pisze:

    > przy braniu kredytu podpisujesz zgodę na sprawdzenie w BIK, a jak
    > zakładasz konto to widziałeś kiedyś takie oświadczenie?

    Nie chodzi o *sprawdzenie* w BIK. Specjalnie sprawdziłem po dwie
    ostatnie umowy o ROR i karty kredytowe.
    *Każda* umowa o kartę zawiera zapis, że informacje o kredycie będą
    przesyłane do BIK/BIG itepe oraz informację o BTE.
    *Każda* umowa o ROR zawierała jedynie informację o BTE a nie zawierała
    żadnych informacji o BIK itepe.

    Ergo - informacji o zadłużeniu w ROR bank nie może przesłać do BIK bo
    takiego zastrzeżenia nie było w umowie.

    > czy na wpisanie do KRD, BIG itp...również musisz wyrazić zgodę?

    Oczywiście.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2014-11-10 10:51:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > żadnych informacji o BIK itepe.
    >
    > Ergo - informacji o zadłużeniu w ROR bank nie może przesłać do BIK bo

    KK to co innego, zapisy tam są jak przy każdym kredycie

    praktyka jest taka:

    już kilka razy mi się zdarzyło, że klient (wnioskujący o hipo) otrzymał
    decyzję negatywną ze względu na jakieś zaszłości z rodzaju nieopłacone
    konto, wszystko było w BIK i nie za konto tylko bezumowny debet (czyli
    de facto kredyt)
    nikt nie podpisuje umowy na bezumowny debet

    do tego niektóre takie banki (jeden w szczególności) potrafią wpisać (za
    ww. akcję) również klienta do BRKN, to oznacza negata już na starcie

    sam miałem wpis w BIK za debet na ror; na koncie miałem 0 zł, odnowiła
    mi się debetówka, bank naliczył opłatę, zapłaciłem, ale w kolejnym
    miesiącu na rachunku pojawił się debet (kilka groszy) i problem gotowy

    nie miałem w tym banku niczego poza kontem i kartą (debetową), niczego
    nt. BIK nie podpisywałem, a przez ten debet punktacja mi od razu spadła ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2014-11-10 12:04:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-10 o 10:51, RobertS pisze:

> [...]
    > nt. BIK nie podpisywałem, a przez ten debet punktacja mi od razu spadła ;-/

    https://www.bik.pl/akademia/pytania-i-odpowiedzi

    "04. Kiedy moje dane trafiają do BIK?
    Twoje dane są prze­sy­ła­ne do BIK za każdym razem, gdy skła­dasz
    wnio­sek o kredyt lub pożycz­kę w banku lub SKOK-u współ­pra­cu­ją­cym z
    BIK. Infor­ma­cja o Tobie trafia do BIK także wtedy, gdy ktoś skła­da
    wnio­sek o udzie­le­nie kredy­tu, w którym Ty wystę­pu­jesz jako
    porę­czy­ciel.

    Następ­nie, już po udzie­le­niu kredy­tu lub pożycz­ki, do BIK
    spły­wa­ją infor­ma­cje o tym, jak spła­casz swoje zobo­wią­za­nia
    (termi­no­wo czy z opóź­nie­nia­mi). Dane te są prze­ka­zy­wa­ne
    (aktu­ali­zo­wa­ne) przez bank lub SKOK przy­naj­mniej raz w miesią­cu
    przez cały okres, w którym spła­casz swój kredyt."

    Nie studiowałem ustawy, ale z powyższego wynika, że przy prowadzeniu ROR
    (bez żadnych produktów kredytowych typu KO, limit itepe) bank nie ma
    prawa do przesyłania danych do BIK.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2014-11-10 13:24:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie studiowałem ustawy, ale z powyższego wynika, że przy prowadzeniu ROR
    > (bez żadnych produktów kredytowych typu KO, limit itepe) bank nie ma
    > prawa do przesyłania danych do BIK.

    ja o jednym a Ty o drugim

    odnośnie ror nie ma potrzeby zgłaszania klienta do BIK, ale kredyt w
    koncie (umowny lub nie) już taką możliwość daje

    poza tym praktyka banków jest taka jw.

    --
    pozdrawiam
    RobertS