  • 1. Data: 2005-12-03 18:39:58
    Temat: Cesja książeczki mieszkaniowej a premia gwarancyjna
    Od: zola3 <d...@o...dd>

    Witam wszystkich.
    Nie mogąc dokopać się do informacji postanowiłem zapytać na grupie jak to
    jest w przypadku przepisania swojej książeczki na siostrę. Czy to prawda,
    że aby siostra otrzymała pieniądze z premii muszę przepisać na nią
    książeczkę PRZED wykupem przez nią mieszkania?? I czy premia gwarancyjna
    będzie naliczona podwójnie (suma dwóch przemii z dwóch osobnych
    książeczek) czy od sumy wkładów z obu? I czy warto wogóle przepisywać
    teraz książeczkę, czy lepiej trzymać ją na gorsze czasy (za jakieś 5 lat
    też myślę o kupnie mieszkania) a wartość wykupowanego przez siostrę
    mieszkania nie jest zbyt duża. W związku z tym jeszcze jedno pytanie, czy
    płacąc za mieszkanie np. 5tyś. zł premia jest "obcinana" do tej wartości?
    Dodam jeszcze ze książeczki były zakładane w tym samym czasie i mają
    identyczną kwotę (ok. 1700 zł)
    Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie informacje
    Grzesiek

  • 2. Data: 2005-12-03 19:12:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zola3 wrote:

> [...]
    > prawda, że aby siostra otrzymała pieniądze z premii muszę przepisać na
    > nią książeczkę PRZED wykupem przez nią mieszkania??
    Tak.
    Ale sprawdz jeszcze dokładnie, czy nie ma jakiegoś terminu "po",
    miesiaca, może trzech, może sześciu, ale chyba nie.

    I czy premia
    > gwarancyjna będzie naliczona podwójnie (suma dwóch przemii z dwóch
    > osobnych książeczek) czy od sumy wkładów z obu?
    Dwie książeczki traktowane są oddzielnie.

> [...]
    > jakieś 5 lat też myślę o kupnie mieszkania) a wartość wykupowanego
    > przez siostrę mieszkania nie jest zbyt duża.
    W takim przypadku trzymać.

    W związku z tym jeszcze
    > jedno pytanie, czy płacąc za mieszkanie np. 5tyś. zł premia jest
    > "obcinana" do tej wartości?
    dobre pytanie.
    Nie wiem. Raczej tak.

  • 3. Data: 2005-12-04 17:59:04
    Od: "ar" <k...@w...pl>

    Ja wykupiłem mieszkanie za 10.200 zł, a premię gwarancyjną otrzymałem na
    kwotę 17.250 zł Doradzam nie trzymać !

    Realizować przy okazji "ruchu mieszkaniowego".

    pozdrawiam