  • 351. Data: 2017-10-25 14:32:43
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-25 o 13:49, Marcin N pisze:
    > Brak możliwości dodruku przez lokalne władze lokalnego państwa - w
    > zasadzie uniemożliwiają użycie takiej waluty.
    > Sztywne kursy prowadzą do zapaści gospodarczych

    Są eksperci twierdzący że mała inflacja którą chwalisz już wcale nie
    jest taka dobra.

    PS. Zwłaszcza że nadchodzi za rządów PiSu ;-)

  • 352. Data: 2017-10-25 14:50:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 2017-10-25 o 11:55, J.F. pisze:

    >Szukasz dziury w całym. Można zrobić odwrotność denominacji (jest
    >takie coś? ;-) ) nie zmieniając zasad.

    Chyba nie mozna tak latwo, bo najpierw trzeba ten system komputerowy
    przerobic, zeby przetwarzal o jedna cyfre po przecinku wiecej.

    I chyba powiekszyc dyski serwerow, jesli teraz trzeba bedzie pamietac
    informacje o wiekszej ilosci "monet" w obiegu ..

    J.

  • 353. Data: 2017-10-25 14:52:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu środa, 25 października 2017 13:49:32 UTC+2 użytkownik Marcin N
    napisał:

    >Nie osłabiła, tylko wróciła do prawdziwego kursu - przedtem przez 3
    >lata systematycznie się umacniała, zobacz sobie Q1 2014, euro było
    >droższe niż teraz (prawie 5zł), a przecież jeszcze inflacja doszła.
    >Pompowanie złotówki było przez kredyty frankowe.

    Trudno powiedziec przez co, i jaki jest ten "prawdziwy" kurs, bo wez
    pod uwage, ze cala gospodarka zmieniala sie jak glupia.
    I u nas, i na swiecie.
    I nie tylko kredyty frankowe (ale musialyby byc z "prawdziwych"
    frankow/euro/$) ale np zagraniczne inwestycje w przemysl.

    J.

  • 354. Data: 2017-10-25 17:16:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-25 o 14:50, J.F. pisze:

    > Chyba nie mozna tak latwo, bo najpierw trzeba ten system komputerowy
    > przerobic, zeby przetwarzal o jedna cyfre po przecinku wiecej.

    No to trzeba przerobić a nie tworzyć nowych gałęzi.

    > I chyba powiekszyc dyski serwerow, jesli teraz trzeba bedzie pamietac
    > informacje o wiekszej ilosci "monet" w obiegu ..

    Z tego co wyczytałem a zajmuję się tym trochę tylko od 2 miesiecy ;-)
    To nie ma żadnych serwerów a sieć tworzą komputery górników.
    Za podtrzymanie sieci dostają zapłatę w wysokości cząstki BTC.

    Tak to działa. Żadnych serwerów nie trzeba powiększać.

    Zdecentralizowana sieć.

    Hmm... I tu właśnie może być problem. Decentralizacja prowadzi do
    rozłamów. Przydałby się ktoś co trzyma to wszystko za mordę.
    I mamy sprzeczność :-) W dodatku taki ktoś słusznie czy nie słusznie
    będzie posądzany a zarabianie czy właśnie tworzenie piramidy jak przy
    tych wszystkich przebrzydłych oszukanych pączkujących nowych kryptowalutach.
    Masz babo placek :-)

  • 355. Data: 2017-10-25 18:18:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "miumiu" <a...@b...pl> writes:

    > Aktualny kurs niewiele ma wspolnego z kapitalizcją. Jest to po prostu kurs
    > ostatniej transakcji. Manipulując transakcjami przy pewnej gotówce bardzo
    > łatwo jest wyciągnąć kurs w kosmos. Ale nie ma opcji zeby pozniej po
    > absurdalnym kursie spieniezyc calego bitcoina. Kilku manipulantów owszem
    > spieniezy po najwyzszym kursie (bo to oni decydują kiedy skonczyć
    > pompowanie), ale to tylko promil promila wszystkich uzytkownikow.
    > Zdecydowana większość obecnych posiadaczy bitcoina wtopi mocno, tylko
    > jeszcze tego nie wie :) Przeciez to klasyka, hossa tulipanowa, universal,
> [...]

    Nie spodziewam się niczego innego. Podejrzewam zresztą, że większość
    posiadaczy BC też to rozumie. Nie wiadomo jednak kiedy nastąpi koniec,
    a każdy chce zarabiać jak najdłużej.
    Tzn. na pewno da się zaobserwować moment krytyczny, tylko wtedy wszystko
    powinno pójść bardzo szybko, i "zwykli" ludzie nie zdążą.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 356. Data: 2017-10-25 18:19:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Rozjedzie sie po dalszych transakcjach, ale kopacze maja szanse
    > zarobic podwojnie.

    Ale po co się tak męczyć? Nie wystarczy podnieść ceny BC o 100%?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 357. Data: 2017-10-25 18:27:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >No to trzeba przerobić a nie tworzyć nowych gałęzi.

    To jest Twoje zdanie, Ci co tworza nowe maja inne, a ich zdanie
    wazniejsze, jesli na tym zarobia ... prawdziwe pieniadze :-P

> [...]
    >Za podtrzymanie sieci dostają zapłatę w wysokości cząstki BTC.
    >Tak to działa. Żadnych serwerów nie trzeba powiększać.

    Tez usiluje zrozumiec jak to dziala, ale jedno wydaje mi sie w miare
    pewne - jesli mam np 1BTC, i sprzedaje/przelewam 0.5, to juz trzeba
    dwa rekordy.
    Potem np dokupie 0.1, sprzedam 0.05 ... i tak sie to rozdrobni.
    A wydaje mi sie, ze siec powinna trzymac wszystkie transakcje, bo
    inaczej sie otwiera furtka dla oszustow.

    No i jak sobie podzielimy tego BTC glebiej, to i rozdrobnienie bedzie
    wieksze, wiec informacji trzeba trzymac wiecej.

    A tu o jeszcze innych ograniczeniach pisza - jakis problem jak widac
    jest
    https://en.wikipedia.org/wiki/Bitcoin_scalability_pr
    oblem

    J.

  • 358. Data: 2017-10-25 20:17:55
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, October 25, 2017 at 8:49:32 PM UTC+9, Marcin N wrote:

> [...]
    > zasadzie uniemożliwiają użycie takiej waluty.
    > Sztywne kursy prowadzą do zapaści gospodarczych - przykład: południowa

    Serio? A mi się zawsze wydawało, że kryzys w krajach południowej Europy był
    spowodowany życiem tych krajów ponad ich finansowe możliwości w czasach globalnej
    prosperity, i kompletna dupa, gdy przyszedł globalny kryzys. Coś podobnego do Polski
    teraz, gdy mamy bardzo dobrą koniunkturę na świecie.

    > Gdyby kraje mogły dodrukować sobie euro - to
    > kryzys zamieniłby się w inflację i zróżnicowanie wartości lokalnych
    > walut. A tak - wyszło słabo.

    Inflację, czyli okradzenie obywateli z pieniędzy, w białych rękawiczkach. Faktycznie
    nie wyszło.

  • 359. Data: 2017-10-26 12:23:31
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-25 o 18:27, J.F. pisze:

    > No i jak sobie podzielimy tego BTC glebiej, to i rozdrobnienie bedzie
    > wieksze, wiec informacji trzeba trzymac wiecej.

    Ta ilość informacji potrzebna do obsługi jest tylko cząstką tego co
    obrabiają komputery górników.
    Żeby utrzymać stałą założoną prędkość wydobywania górnicy dostają
    zadania matematyczne do wykonania tym trudniejsze im górników jest
    więcej. Tak miała działać samoregulacja.
    Niestety/stety kurs wzrósł i pojawiły się na rynku nowe wydajne koparki
    i spirala się nakręca :-)

  • 360. Data: 2017-10-26 13:51:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >Ta ilość informacji potrzebna do obsługi jest tylko cząstką tego co
    >obrabiają komputery górników.

    Obrabiaja owszem - tylko ze po tym obrabianiu zostaje jakis jeden
    klucz ktory trzeba zapamietac.

    A po kolejnych rozdrobnieniach kwoty zostaje coraz wiecej informacji
    do zapamietania.

    J.