  • 11. Data: 2004-05-18 11:31:31
    Temat: Re: Bank, internet i wpływy
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "farti" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:c8cqot$8mg$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Powoli to już mam alergie na wszystkie z nazwą PKO SA, albo PKO BP, albo
    > Pekao SA :)

    Chcesz o tym porozmawiac?
    ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 12. Data: 2004-05-20 09:39:48
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Tue, 18 May 2004 07:54:09 +0200, "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>
    wrote:

    >Jednak jest i ma to zapisane w swoim statucie (do znalezienia na stronie www
    >banku)

    To sprawdź jeszcze raz. W statucie NIGDZIE nie ma słowa ani skrótu PKO.
    Prawidłowy skrót banku to: Bank Polska Kasa Opieki S.A.
    Skrót PKO w żadnym stopniu nie wskazuje na omawiany bank.

    Poza tym poczytaj sobie historię banku. W wielu miejscach bank "pisze o sobie"
    Bank Pekao SA, a NIGDZIE nie pojawia się skrót PKO.

    Tak że nie wymyślaj.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 13. Data: 2004-05-20 16:51:45
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 May 2004 10:55:31 +0200, "farti" <f...@p...gazeta.pl>
    wklepał(-a):

    >Witam serdecznie grupowiczów.
    >Jestem posiadaczem konta w mbanku, inteligo i pko sa.
    >PKO SA odpada całkiem zmoich rozważań.
    >Szukam banku, który jest atrakcyjny jeśli chodzi o utrzymanie konta, ale
    >bardzo zależy mi na tym, aby pieniążki, które ktoś mi wpłaca na konto w
    >fizycznym oddziale banku, znalazły się natychmiast lub po "chwili" na moim
    >koncie.

    W Multibanku są od razu. Na razie nie zauważyłem wyjątku od reguły.

  • 14. Data: 2004-05-22 06:30:47
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Prawidłowy skrót banku to: Bank Polska Kasa Opieki S.A.
    > Skrót PKO w żadnym stopniu nie wskazuje na omawiany bank.

    Regulamin banku nie anuluje zasad jezyka polskiego.
    Udowodnij, ze skrot "Bank PKO SA" jest nieprawidlowy.

    > Tak że nie wymyślaj.

    Ja zasad naszej mowy nie wymyslilem.
    Nie wynalazlem rowniez kola oraz nie stworzylem Adama, o Ewie nie
    wspominajac...;-)

    Znalazles? W statucie?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 15. Data: 2004-05-24 07:08:31
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Sat, 22 May 2004 08:30:47 +0200, "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>
    wrote:

    >Regulamin banku nie anuluje zasad jezyka polskiego.
    >Udowodnij, ze skrot "Bank PKO SA" jest nieprawidlowy.

    Ależ jest prawidłowy. Nieprawidłowy jest natomiast "PKO SA".
    To tak jakby o Banku Rozwoju Eksportu napisać w skrócie "RE".

    BTW: napisałbyś: "BP Kasa Opieki SA" ?

    >Znalazles? W statucie?

    Napisałem że w historii banku. Być może geneza tej nazwy jest pilnie strzeżoną
    tajemnicą :))

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 16. Data: 2004-05-24 16:59:45
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    > On Sat, 22 May 2004 08:30:47 +0200, "Slawek Kos"
    <s...@p...gazeta.pl>

    > Ależ jest prawidłowy.

    Dziekuje za potwierdzenie.

    > Nieprawidłowy jest natomiast "PKO SA".

    A ktos uzywa takiego skrotu?
    Jesli ktos powie "banki takie jak PKO SA" to wedlug ciebie popelnia jakas
    zbrodnie mowiac po polsku?

    > To tak jakby o Banku Rozwoju Eksportu napisać w skrócie "RE".

    Kiepsko wybrales...;-)
    Nie ma Banku Rozwoju Eksportu.
    Jest BRE Bank
    IMHO mozna o nim mowic "BRE" jesli rozmowca z kontekstu rozumie ze mowimy o
    banku

    --
    Pozdrowienia

  • 17. Data: 2004-05-25 06:21:37
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Mon, 24 May 2004 18:59:45 +0200, "Slawek Kos" <s...@p...com> wrote:

    >Dziekuje za potwierdzenie.

    >A ktos uzywa takiego skrotu?

    Właśnie chodzi o to, że co druga osoba :)

    >Jesli ktos powie "banki takie jak PKO SA" to wedlug ciebie popelnia jakas
    >zbrodnie mowiac po polsku?

    Zbrodnie nie, ale używa nieprawidłowej nazwy banku i wprowadza zamieszanie.
    Jeśli nazwa statutowa firmy brzmi "Bank Polska Kasa Opieki SA", to nie można
    wycinać sobie literek ze skrótu.

    Czy o "prawdziwym" PKO można mówić: "PKO Polski SA", jeśli z kontekstu wiadomo,
    że chodzi o bank?

    >Kiepsko wybrales...;-)
    >Nie ma Banku Rozwoju Eksportu.

    No dobra, ale był.

    >Jest BRE Bank
    >IMHO mozna o nim mowic "BRE" jesli rozmowca z kontekstu rozumie ze mowimy o
    >banku

    To się zgadza, gdyż BRE jest PEŁNĄ NAZWĄ banku.

    A czy o Banku Przemysłowo-Handlowym można pisać: "PH" ???
    Czemu na www napisali o sobie:
    "Celem Banku BPH jest uzyskanie wysokiego poziomu zaufania oraz satysfakcji
    Klientów i akcjonariuszy"
    skoro mogli napisać: "Celem Banku PH (...)" ???

    Analogicznie, skoro pełna nazwa PekaoSA, jak sam słusznie wskazujesz, brzmi:
    "Bank Polska Kasa Opieki SA", to można o nim napisać w skrócie: "BPKO SA", ale
    nie: "PKO SA" !!!

    CBDU
    EOT

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 18. Data: 2004-05-28 10:51:30
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W Multibanku są od razu. Na razie nie zauważyłem wyjątku od reguły.

    I nie zobaczysz, o ile operator wklepie wpłatę na dobre konto ;]

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 19. Data: 2004-05-29 11:18:32
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 May 2004 12:51:30 +0200, "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>
    wklepał(-a):

    >I nie zobaczysz, o ile operator wklepie wpłatę na dobre konto ;]

    Na potwierdzeniu wpłaty mam nr konta i nazwisko posiadacza. :-P

  • 20. Data: 2004-05-29 11:52:25
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Na potwierdzeniu wpłaty mam nr konta i nazwisko posiadacza. :-P

    Generalnie ludzie nie czytają, co podpisują, bo bank, to instytucja zaufanie
    publicznego ;>>