  • 11. Data: 2010-07-22 16:01:26
    Temat: Re: BRE -- porażki
    Od: Bogusław Faja <z...@z...net>

    Dnia Wed, 21 Jul 2010 22:45:20 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Gdy płacę w Leroy Merlin złotą kartą kredytową z MultiBanku,

    Miałem minimalnie podobną sytuację:

    zakupy Tesco, płatność kartą Aliora. Spieszyło mi się a kobieta mówi, że
    jej terminal nie załapał i prosi jeszcze raz o wpisanie. Zamiast pomyśleć
    dokładniej chciałem pomóc i wpisałem ten pin ponownie jeszcze 2 razy.

    Komunikat o potrzebie zatrzymania karty. Zleciały się 2 kobiety z obsługi,
    dzwoniłem do banku, kartę zastrzegłem i sam przeciąłem :|

    2-3 dni później, po telefonie do banku uzyskałem informację, że podobno 3
    razy pin źle podałem, a jeżeli kobieta mówiła, że coś nie tak z terminalem,
    to mogłem reklamować, ale.... w Tesco i teraz to już po sprawie. Nowa karta
    75 PLN.

    Na szczęście Alior popełnił mały błąd (na infolinii uzyskałem informację,
    że z rachunku zastrzeżonej karty mogę zrobić przelew gotówki i to pozwoli
    mi przekroczyć wymagany limit na zniesienie opłaty rocznej, co okazało się
    być nieprawdą), na który zgłosiłem reklamację o całkowite zniesienie
    opłaty. 60 dni nad tym dyskutowali (normalna reklamacja to 30 dni, 60 dni
    zajmuje rozpatrzenie reklamacji SPECJALNEJ) i uznali.

    Ogólnie co z tego miłego spotkania wyniosłem:

    - najlepiej mieć wszystko na papierku (zatrzymanie karty, potwierdzone
    przez pracowników instytucji, która zatrzymuje),
    - najlepiej mieć 2-3 karty + gotówkę - jakbym miał wracać z tym koszykiem z
    zakupami, to pewnie bym zostawił przy kasie i poszedł :-)
    - reklamacje mogą być rozpatrywane naprawdę dłuuuuuugo,
    - początkowy założyciel/opiekun konta prawie wogóle nie był zainteresowany
    pomocą :(

    pozdrawiam,

  • 12. Data: 2010-07-22 16:37:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" i28q16$705$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Ma.

    Pomimo tego, że mówię jej, iż mogę pokazać jej swój dowód osobisty?

    > Problem ze zwrotem tej karty jest po pierwsze taki, że kasjerka za zatrzymanie
    karty otrzymuje prowizję.

    Jak wysoką?

    > Po drugie karta może już być pocięta i pewnie jest.

    W Multi zapytano mnie, czy przy mnie pocięto tę kartę.
    Odpowiedziałem (zgodnie z prawdą) że nie pocięto.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2010-07-22 16:47:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bogusław Faja" nwg4p2ov8him$.75ed3pvslmmc$....@4...net

> [...]
    > to mogłem reklamować, ale.... w Tesco i teraz to już po sprawie. Nowa karta

    Ja w Auchan podałem na pewno tylko jeden raz. :)
    (i prawie na 100% -- dobry)
    Problem jednak zaczyna się w sąsiednim sklepie, gdzie
    kasjerka nie zabiera karty, ale mówi, iż NIE PODAŁEM PINu. :)

> [...]
    > opłaty. 60 dni nad tym dyskutowali (normalna reklamacja to 30 dni, 60 dni
    > zajmuje rozpatrzenie reklamacji SPECJALNEJ) i uznali.

    Więc chyba należy cieszyć się brakiem karty w Aliorze. :)

    > Ogólnie co z tego miłego spotkania wyniosłem:

    > - najlepiej mieć wszystko na papierku (zatrzymanie karty, potwierdzone
    > przez pracowników instytucji, która zatrzymuje),

    Mam slip. :)

    > - najlepiej mieć 2-3 karty + gotówkę - jakbym miał wracać z tym koszykiem z
    > zakupami, to pewnie bym zostawił przy kasie i poszedł :-)

    Miałem 3 karty kredytowe, dwie debetowe, z tego jedna była
    dostatecznie pełna i tałzena w gotówce.

    > - reklamacje mogą być rozpatrywane naprawdę dłuuuuuugo,

    Chyba banku w tym głowa, aby dać mi nową kartę jak najszybciej. :)

    > - początkowy założyciel/opiekun konta prawie wogóle nie był zainteresowany pomocą
    :(

    Aha... :)
    Więc chyba należy cieszyć się brakiem karty w Aliorze. :)

    --
    19 lipca 2010 r. około godziny 16:05 padł kolejny rekord PEFów !!749!!
    749*0.8=599,2 749*0.6=449,4 450-600 to (60-80)% .
    ! 739 ! VV oznacza
    sztach . Ventolinem
    ^ . . 729 . .
    . . .
    * . 18 . 21 719 . .
    . . . . . . . . . . .
    P . ' . . . . . .06 . . . dni 709 .2425 . .
    lipiec . VVVV VV .19 . .
    E . . . . . ----> . 699 2223 2627
    29 01 03 . 07 101112 17 20
    F 22 28 . . . 05 ' . . . 141516 19 685 28
    02 06 08 . 16
    2526 01 03 . 17.`'.20 675 ._.
    30 VV .-09 13 18
    l21 24 29 31 04 1213 .'O`-' 670 ., ; o.'
    05 '.O_' 21
    / 23 30 02 1011 `-:`-'.'.661'. '`\.'`.'
    ~'~'~'~'~'~04'~'~ o.`., 1415
    m maj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \
    ;'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/.. ......... .......

  • 14. Data: 2010-07-22 16:48:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borys Pogoreło" 1i6i1cuyczu7g$....@4...net

    > Nie przekroczyłeś może limitu miesięcznego (nie limitu w okresie
    > rozliczeniowym)?

    Na pewno nie. :) Żadnego -- ani liczby dziennie dozwolonych transakcji,
    ani sumy transakcji, ani miesięcznych, ani tym bardziej karty. :)

    --
    19 lipca 10 roku, około godziny 16:05, padł kolejny rekord PEFów !!749!!
[...]
    m20 maj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \
    ;'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/.. ......... ........

  • 15. Data: 2010-07-22 16:52:59
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i29spf$7nv$...@i...gazeta.pl...

    > Pomimo tego, że mówię jej, iż mogę pokazać jej swój dowód osobisty?

    Tak.

    > W Multi zapytano mnie, czy przy mnie pocięto tę kartę.
    > Odpowiedziałem (zgodnie z prawdą) że nie pocięto.

    Powinna przeciąć od razu, pewnie była w szoku albo nie wiedziała. Względnie
    mogła skontaktować się z wystawcą karty też od razu, jeśli prostestowałeś.

  • 16. Data: 2010-07-22 16:53:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > "MarekZ" i28q16$705$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Pomimo tego, że mówię jej, iż mogę pokazać jej swój dowód osobisty?

    No i? Bank chce, żeby zatrzymać kartę bo właściciel jest "be", a nie
    daltego, że ją ukradli.
    KJ

    Teamwork is essential -- it allows you to blame someone else.

  • 17. Data: 2010-07-22 17:09:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" i29sf6$e2n$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Tak.

    > Powinna przeciąć od razu, pewnie była w szoku albo nie wiedziała. Względnie mogła
    skontaktować się z wystawcą karty też od razu,
    > jeśli prostestowałeś.

    Wezwała pomoc -- wyczuła, że bez tej pomocy nie da mi rady i kartę zabiorę
    używając ,,siły psychicznej''. Jadąc nocą któregoś razu, słuchałem radia,
    a tam była mowa o tym, że samolot z prezydentem strącono właśnie za pomocą
    takiego oddziaływania psychicznego. :)

    -=-

    Tak się zastanawiam, czy choćby jeden wieszczek, który zdjęła z majtek został
    cały, czyli niepołamany, bo delikatne_inaczej paluszki zdejmowały te wieszaczaki
    bardzo brutalnie. Gdy po długim ;) dniu przeglądałem to, co zarejestrowały moje
    oczęta, zauważyłem, że ja nawet podpórkę (udźwig -- 500 kG w wyproście) w Leroy
    obsługiwałem delikatniej niż ona te wieszaczaki... Majtki bym powiesił
    w garderobie na te wieszaczaki od razu po praniu -- jak koszule... Z zakupionych
    majtek wysypałem resztki połamanych wieszaczków...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2010-07-22 17:11:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    >>> Ma.

    > No i? Bank chce, żeby zatrzymać kartę bo właściciel jest "be", a nie
    > daltego, że ją ukradli.

    Więc IMO bank nie może mnie obciążać wydaniem nowej karty.
    Podałem jeden raz PIN (prawie na 100% dobry) i nie miałem
    wiele do powiedzenia w sprawie zatrzymania karty. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2010-07-22 17:16:14
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 22 Lip, 18:52, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Tak.

    Hehe... mi kilka dni temu chcieli sprawdzac dowod, bo karta nie byla
    podpisana. Oczywiscie odmowilem, ale nikt nie chcial jej zatrzymywac.
    Powiedzialem, ze nie widze sensu podpisywania karty skoro jestem
    weryfikowany PINem i podpis w takim przypadku to zaszlosc. Oczywiscie
    powiedzialem, ze jak nie chce zaakceptowac karty to ja nie kupuje.
    Wtedy gosc zaczal sie tlumaczyc, ze takie maja procedury.... Co
    ciekawe jego kolezanka z kasy kilkadziesiat metrow dalej nie miala
    zadnych obiekcji i spokojnie sobie zaplacilem :).

    MK

  • 20. Data: 2010-07-22 17:22:05
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    [...]
    > Więc IMO bank nie może mnie obciążać wydaniem nowej karty.
    O ile faktycznie nie nabroiłeś to nie powinien. Ja się tylko odnosiłem
    do stwierdzenia "jeśli moge pokazać dowód, to kasjerka nie może
    zatrzymać karty". Może, bo takie zalecenie dostała z CA. Kropka.

    KJ

    Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.