  • 11. Data: 2007-03-03 13:28:10
    Temat: Re: BPHahahah, bilet lotniczy, przewalutowanie i podp*rdolenie...
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-03-03 13:48, Wojciech Nawara stwierdził, że:
    > Jednak jeżeli tak nie jest, to znaczy, że sprzedawca poleciał w kulki i
    > obciążył inaczej, niż pokazał, że obciąża.

    Tak jak pisałem wyżej, PayPal w ten sposób postępuje. W teorii wszystko
    (autoryzacja etc.) wykonywana jest w PLN, a faktyczne obciążenie karty
    następuje jako transakcja zagraniczna i nijak się ma to pierwotnej blokady.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 12. Data: 2007-03-03 17:30:37
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Witam

    Dzisiaj się pojawiło na wyciągu więc podaję jako porównanie. Ryanair dwa
    bilety z Poznania do Londynu - kwota ze strony 195,56 zł i kwota na
    wyciągu z karty 195,56 zł czyli żadnych skutków ubocznych. kk mam z citi.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 13. Data: 2007-03-03 17:45:24
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Bartosz 'bart' Nowakowski napisał(a):

    > Dzisiaj się pojawiło na wyciągu więc podaję jako porównanie. Ryanair dwa
    > bilety z Poznania do Londynu - kwota ze strony 195,56 zł i kwota na
    > wyciągu z karty 195,56 zł czyli żadnych skutków ubocznych. kk mam z citi.

    Gdybyś miał kartę inteligo albo BPH, miałbyś przewalutowanie z PLN na
    PLN via inna waluta. :-)

  • 14. Data: 2007-03-03 17:51:11
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Gdybyś miał kartę inteligo albo BPH, miałbyś przewalutowanie z PLN na
    > PLN via inna waluta. :-)

    Ano na to wychodzi. Ciekawe jakie inne karty przeliczają jeszcze PLN na
    PLN via USD or EURO?

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 15. Data: 2007-03-03 20:48:22
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w
    wiadomości news:escc38$een$1@kushnir.sileman...

    > Gdybyś miał kartę inteligo albo BPH, miałbyś przewalutowanie z
    > PLN na PLN via inna waluta. :-)

    A i w Rajfim miałby podobnie... :-))

    marekz

  • 16. Data: 2007-03-03 21:18:00
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    > Gdybyś miał kartę inteligo albo BPH, miałbyś przewalutowanie z PLN na
    > PLN via inna waluta. :-)

    OK chlopaki, wszystko rozumiem, ale...

    (1) Czy transakcja opisana na wyciagu jako "CSA Warszawa" moze byc transakcja
    zagraniczna?

    (2) Jezeli tak to dochodzimy chyba do lekkiego absurdu, ze w zasadzie kazda
    transakcja realizowana w Polsce moze _teoretycznie_ byc zagraniczna. I trzeba
    byc czujnym jak lasica, bo nigdy niewiesz gdzie miesci sie sprzedawca naprawde i
    jego centrum rtozliczeniowe...

    (3) Jest jakas szansa u arbitra? Czy wyluzowac i odpuscic...

    W.

  • 17. Data: 2007-03-03 21:25:32
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Marcin Nowakowski napisał(a):

    > Tak jak pisałem wyżej, PayPal w ten sposób postępuje. W teorii wszystko
    > (autoryzacja etc.) wykonywana jest w PLN, a faktyczne obciążenie karty
    > następuje jako transakcja zagraniczna i nijak się ma to pierwotnej blokady.

    Czyli, że niby po zaakceptowaniu tej transakcji
    http://nawara.info/paypal/paypal.png
    karta nie zostanie obciążona na 20 PLN, a 5,26 EUR?

    Jeżeli tak, to wyjątkowo pokrętnie o tym informują...

  • 18. Data: 2007-03-03 21:34:29
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Wielebny napisał(a):

> [...]
    > jego centrum rtozliczeniowe...
    >
    > (3) Jest jakas szansa u arbitra? Czy wyluzowac i odpuscic...

    Byłoby zdecydowanie łatwiej, gdybyśmy mogli się zapoznać z odpowiedzią
    na reklamację wystosowaną przez bank. Możesz przepalcować/zeskanować i
    wystawić? Bo w tej chwili to takie wróżenie z fusów jest, wymyślanie na
    siłę wszelkich możliwych wariantów.

    A i ze zwykłej ciekawości chętnie bym przeczytał co napisali.

    Sam napis "CSA Warszawa" też jeszcze nie musi nic oznaczać. :-) Bo może
    to być dowolnie zaprogramowany tekst zapisany w terminalu, niekoniecznie
    zgodny z prawdą. Jeszcze jedno mi na myśl przychodzi - mBank wyraźnie w
    opisie zaksięgowanej operacji rozróżnia, czy jest to transakcja w kraju,
    czy za granicą i podaje nazwę kraju. Inteligo z kolei dodaje SAMO przy
    każdej zaksięgowanej transakcji kartowej symbol kraju, w którym została
    wykonana. Np. dla Polski - PL, dla Węgier (Wizzair) - HU. Może i w BPH
    powinno się dać sprawdzić coś takiego, w serwisie internetowym, albo i
    konsultanta...

  • 19. Data: 2007-03-03 21:36:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Wielebny" <v...@o...pl> writes:

    > (1) Czy transakcja opisana na wyciagu jako "CSA Warszawa" moze byc transakcja
    > zagraniczna?

    IMHO nie. Ale nie jestem sądem.

> [...]
    > byc czujnym jak lasica, bo nigdy niewiesz gdzie miesci sie sprzedawca naprawde i

    Dlatego nalezy uzywac karty, ktora ma w regulaminie zapisane
    przewalutowanie uzaleznione od waluty operacji, a nie jej
    "zagranicznosci".

    MJ

  • 20. Data: 2007-03-03 21:50:43
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    > Tak jak pisałem wyżej, PayPal w ten sposób postępuje. W teorii wszystko
    > (autoryzacja etc.) wykonywana jest w PLN, a faktyczne obciążenie karty
    > następuje jako transakcja zagraniczna i nijak się ma to pierwotnej blokady.

    Moment, moment, bo mam wrażenie, że któryś z nas nie nadąża. :-)

    Jest sprzedawca SPOZA Polski, ale sprzedaje w PLNach i tak samo obciąża
    karty. Jeden bank w PL (np. mBank) zaksięguje tyle samo PLN i nie będzie
    nic przeliczać, a inny z kolei (np. Inteligo albo BPH) będzie przeliczać
    PLN na PLN via coś innego - zależy od samego banku / regulaminu / układu
    banku z organizacją płatniczą. Tylko, że to nie jest wina sprzedawcy, on
    prawidłowo obciąża, tak jak informuje, w PLNach, i to w dokładnie tej
    wysokości, którą pokazał klientowi. To, co się dzieje dalej, to nie jego
    broszka, wręcz nie ma nawet możliwości, aby tych przewalutowań klientom
    oszczędzić - musiałby otworzyć punkt w Polsce i stąd obciążać karty w
    PLNach, aby niektóre banki nie traktowały transakcji jako
    międzynarodową, mimo, że jest w PLNach. :-)

    Więc jeżeli PayPal obciąża kartę w PLNach, w dokładnie takiej wysokości
    jaką pokazał użytkownikowi, to to NIE JEST sytuacja, którą opisałem
    powyżej i ewentualne przeliczenia PLN na PLN nie są tutaj już "winą"
    PayPala.

    Powyżej pisałem o sytuacji, gdyby sprzedawca faktycznie obciążał kartę
    klienta w walucie innej niż PLN, a jedynie POKAZYWAŁ, że obciąża w PLN i
    nigdzie nie zawarł informacji, że wartość w PLN to jedynie przeliczenie
    w danym momencie faktycznej kwoty obciążenia w innej walucie na PLN dla
    celów orientacyjnych.