  • 1. Data: 2013-08-26 16:58:06
    Temat: Akior Sync i moje boje
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    W lipcu pytałem na tej grupie o banki prowadzące konta wspólne bez
    opłat.
    M.in. wskazano mi Alior Sync.

    Na stronie zachęcająco: otwarcie konta w 5 minut.
    Wypełniam stosowne rubryczki na kolejnych stronach i ZONK! - na stronie
    przelewów wymaganych do otwarcia konta nie ma Banku Pocztowego, (mimo że
    ten sam bank jest wymieniony w tzw. przelewach natychmiastowych).
    Nie da się zrobić przelewu, więc cała procedura utyka w tym punkcie.
    Trudno.
    Próbuję voice-chat, ale działa tylko w jedną stronę, (tzn. ja słyszę
    świetnie ale mnie nie slyszą). Żadne zmiany ustawień nie działają, nawet
    ręczne dopisanie video-oddzial.sync.pl do flashplayera. Używam wprawdzie
    SrwareIron (chromium) z Adobe a Chrome ma jakiś wewnętrzny flash, ale
    zmiana przeglądarki na IE9 wymieniony na liście obsługiwanych
    przeglądarek, daje taki sam efekt: - Ja słyszę, mnie nie słyszą.
    Trudno.
    Dzwonię na infolinię, okazuje się że kiedyś zakładałem lokatę w Sync'u i
    w związku z tym jestem klientem ich banku oraz mam już nadany ID
    Klienta, a co za tym idzie system mnie zweryfikował negatywnie, bo
    nieprawidłowo odpowiedziałem na któreś pytanie weryfikujące i nic z tym
    nie można zrobić, trzeba zadzwonić ponownie, od początku podać wszystkie
    dane, ponownie przejść weryfikację.
    Dzwonię ponownie, tym razem przechodzę weryfikację i otrzymuję
    zapewnienie że ID Klienta nadany niegdyś przy zakładaniu lokaty (już
    dawno zakończonej) zostanie mi przesłany kurierem w postaci odpisu umowy
    lokaty gdzie będzie ów nieznany mi numer ID.

    Mija tydzień, - kurier nie dotarł.
    Dzwonię na infolinię, referuję sprawę, dowiaduję się że bank ma 14 dni
    (roboczych?)
    na załatwienie i tym razem prześlą mi ID listem poleconym "z
    poświadczeniem odbioru" - pocztą.
    Po kolejnych 18 dniach ponieważ nie dostałem listu, a także nie ma (i
    nie było) żadnego awizo w skrzynce, dzwonię do banku z informacją że nie
    otrzymałem żadnej korespondencji. Znowu jestem zmuszony do dwukrotnego
    przechodzenia weryfikacji, w końcu konsultant sporządza jakiś protokół i
    zapada cisza która trwa do dnia dzisiejszego.

    Podsumowanie:
    Posiadam konto (wspólne) w Alior Sync, do którego nie mogę się zalogować
    z powodu braku identyfikatora nadanego niegdyś przy zakładaniu lokaty.
    Alior Sync przy zakładaniu lokaty nie widzi przeszkód w wysłaniu ID
    e-mailem,
    (prawdopodobnie odbywa się to przy "potwierdzeniu założenia lokaty"),
    natomiast odmawia wysłania tegoż ID e-mailem, a przesyłki kurierskie i
    pocztowe nie doręczone (!) ignoruje.

    Tak to wygląda "otwieranie konta w 5 minut" w Alior Sync.

    Dodam tylko że wspólposiadacz konta otrzymał swój ID kurierem w
    przeciągu jednego lub dwu dni, (stąd znam numer założonego konta, bo SMS
    potwierdzający założenie konta składał się tylko z liczby (sumy)
    kontrolnej i ostatnich czterech cyfr).

    Może przeczyta to ktoś z Sync'a, bo ja już nie mam ochoty kopać się z
    koniem, wysłuchiwać muzyczki, spowiadać się po raz n-ty przed
    konsultantem itd.
    Konto oczywiście w tej sytuacji nie jest używane (saldo=0) i nie będzie.

  • 2. Data: 2013-08-26 17:28:51
    Temat: Re: Akior Sync i moje boje
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 26 Aug 2013 16:58:06 +0200, sTav napisał(a):

    > W lipcu pytałem na tej grupie o banki prowadzące konta wspólne bez
    > opłat.
    > M.in. wskazano mi Alior Sync.

    Ja bym raczej omijał ten półbank z daleka. O ile jakoś Ci się uda założyć
    i będziesz to traktował jako darmowe konto do darmowych wypłat to jeszcze
    jakoś ujdzie i można się przemęczyć. Jednak jeżeli coś więc to odradzam a
    już jak trzeba będzie reklamację złożyć to nie życzę nikomu ;)

  • 3. Data: 2013-08-26 17:42:01
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości grup

    I ja zdecydowanie odradzam ten bank w jego obecnej kondycji. To jest
    bank-fejsozabawka.

    Mnie np. dziś zgubili 5000 zł. Przelew jednorazowy. Do BRE. Rachunek
    obciążyli z samego rana, po czym słuch o pięciu tysiącach zaginął. W Blue
    Media słusznie odsyłają mnie do Synca. W Syncu próbują mnie odsyłać do Blue
    Medii i ogólnie widać (na czacie próbowali nawet sugerować, że nie mam
    składać reklamacji w Syncu), że nie mają pojęcia co się wydarzyło. Tak jakby
    to było trudne do ustalenia. A co gdyby to było moje ostatnie pięć tysięcy?

    Podejście do klienta rodem z wiadomej szatni. Mam ID Blue Media, mam numer
    referencyjny Synca, a oni dalej sobie nie radzą. Wcięło i już. Tak myślę, że
    ten przelew mi już dziś nie dotrze. Tak się zastanawiam czego by się tu
    domagać i w jakim świetle przedstawić tę sprawę w mailu do KNF-u. Na 99% nie
    przelali środków na rachunek Blue Media, wiadomo jednak, że się do tego nie
    przyznają przede mną.

    A wieczorem puszczę jeszcze jeden przelew jednorazowy, 16% a w najgorszym
    razie 13% rocznie to nie tak źle. :)

  • 4. Data: 2013-08-26 18:37:14
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A wieczorem puszczę jeszcze jeden przelew jednorazowy, 16% a w
    > najgorszym razie 13% rocznie to nie tak źle. :)
    :))))

    Dzięki wszystkim za ostrzeżenie, - zatem odpuszczam.
    A jakby ktoś mógł polecić jakiś inny "0-opłat" i bez karty bank na konto
    wspólne, to się polecam.

  • 5. Data: 2013-08-26 19:04:07
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > A jakby ktoś mógł polecić jakiś inny "0-opłat" i bez karty bank na konto
    > wspólne, to się polecam.

    Zobacz co oferuje jakiś bardziej lub mniej lokalny Bank Spółdzielczy.
    --
    Grzexs

  • 6. Data: 2013-08-27 01:11:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Aug 2013 17:42:01 +0200, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    W Blue
    > Media słusznie odsyłają mnie do Synca. W Syncu próbują mnie odsyłać

    Trzeba było robić normalny przelew a nie pseudo przelew przez
    pośrednika płatności....

    --
    Marek

  • 7. Data: 2013-08-27 07:39:19
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 26 Aug 2013 17:42:01 +0200, MarekZ napisał(a):

    > I ja zdecydowanie odradzam ten bank w jego obecnej kondycji. To jest
    > bank-fejsozabawka.
    >
    > Mnie np. dziś zgubili 5000 zł. Przelew jednorazowy. (...)

    Hmmm myślałem, że chociaż taką prostą rzecz jak wykonanie przelewu* mają
    ogarniętą a i tu się myliłem. Najgorsze, że u taty Aliora poziom obsługi
    jest identyczny, bo to chyba w zasadzie mniej więcej ta sama ekipa -
    znaczy tak samo szkolona i prowadzona. A te ich mityczne 30 dni roboczych
    na reklamację kładzie już wszystko na łopatki.

    * Ogólnie ich www i naklikanie się przy wykonaniu prostego przelewu to
    jakaś istna katorga.

  • 8. Data: 2013-08-27 07:56:03
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2013-08-26 18:37, sTav pisze:
    > Dzięki wszystkim za ostrzeżenie, - zatem odpuszczam.
    > A jakby ktoś mógł polecić jakiś inny "0-opłat" i bez karty bank na konto
    > wspólne, to się polecam.

    Osobiście nie korzystałem (jeszcze), ale przymierzam się z polecenia
    kolegi do założenia konta DBNet w Deutsche Bank. O ile dobrze
    przejrzałem TOiP to bez karty konto jest darmowe. Za kartę 5 zł/mies
    (lub 1 zł przy płatnościach 200zł w miesiącu kalendarzowym). Konto
    zakłada się przez internet i na pierwszej zakładce jest wybór czy
    indywidualne, czy wspólne - dalej jeszcze nie dotarłem :)
    Jeśli coś przegapiłem to proszę o korektę.
    Jeśli są jakieś haczyki lub wady tego konta to byłbym wdzięczny za info.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-08-27 10:24:12
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > znaczy tak samo szkolona i prowadzona. A te ich mityczne 30 dni roboczych
    > na reklamację kładzie już wszystko na łopatki.

    Teraz sprawdziłem i środków nadal nie ma. Nie ma także śladu odpowiedzi na
    złożoną reklamację. Nie radzą sobie kompletnie. Zobaczymy jak będzie
    wieczorem. :)

    Nie przelali środków na rachunek Blue Media i nie są w stanie tego
    zdiagnozować w ciągu 23 godzin od momentu wystąpienia problemu.

  • 10. Data: 2013-08-27 10:36:53
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 26 sierpnia 2013 17:42:01 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:
> [...]
    >
    > przyznają przede mną.
    >

    > A wieczorem puszczę jeszcze jeden przelew jednorazowy, 16% a w najgorszym

    Witam.
    Mam konto w Synku i mnie na szczęście nie spotkały takie przygody, ale
    wczoraj powinien przejść przelew mBank-Meritum i nie przeszedł.

    Przelew był zrobiony przed południem.

    Pozdrawiam,
    R.