  • 1. Data: 2005-09-22 13:33:52
    Temat: 200zl za pomoc w platnosci paypal! Kraków, Bielsko, itp...
    Od: Łukasz Stuglik <u...@p...onet.pl>

    Witam

    Dam za 200zl za pomoc w platnosci paypalem(chodzi o przeslanie kasy).
    Prosze o osoby z Krakowa, Bielska, Zakopanego, itp... Wszystko
    zalatwiamy od reki...

    prosze o podanie w mailu numeru telefonu, znacznie przyspieszy to kontakt..

    Greg

  • 2. Data: 2005-09-22 14:10:31
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Łukasz Stuglik <u...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > zalatwiamy od reki...
    >
    > prosze o podanie w mailu numeru telefonu, znacznie przyspieszy to kontakt..

    Coś mi się wydaje że sprawa będzie wyglądała tak:

    "Łukasz Stuglik / Greg" poprosi "pomagającego" o przyjmnowanie płatności
    od jego ("Łukasz'a Stuglik'a / Greg'a") klientów na swoje
    ("pomagającego") konto w Paypal'u, klienci Ci wpłacą na konto
    "pomagającego" za usługi lub towary obiecane im przez "Łukasz'a
    Stuglik'a / Greg'a", a pomagający wypłaci mu gotówką (stąd prośba o
    osoby z ograniczonego regionu Polski).

    Następnie "Łukasz Stuglik / Greg" wcale nie wyśle klientom towaru, a
    klienci złożą reklamacje w Paypal'u, czy też doniesienie o wyłudzeniu, i
    kasa zostanie im odesłana spowrotem z konta "pomagającego".

    W ten sposób "pomagający" zostanie bez kasy na Paypalu i bez gotówki,
    którą już oddał "Łukasz-owi Stuglik / Greg-owi". Czyli będzie
    najbardziej poszkodowanym na tym "interesie", a przy odrobinie pecha to
    on zostanie oskarżony o to wyłudzenie, a "Łukasz Stuglik / Greg"
    rozpłynie się w nicości i słuch po nim zaginie.

    Stara, znana na świecie sztuczka.

    A 200 zł jest po to by chęcią zysku uśpić czujność "pomagającego".

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 3. Data: 2005-09-22 14:15:31
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Miernik wrote:
    [...]

    > Coś mi się wydaje że sprawa będzie wyglądała tak:
    [...]
    Ciekawe dlaczego o tym samym pomyślałem :-)
    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 4. Data: 2005-09-22 15:16:46
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Miernik wrote:
    > A 200 zł jest po to by chęcią zysku uśpić czujność "pomagającego".

    hmmm - my mozemy przyjmowac platnosci, czy tylko placic? :)

    Wiadomości, artykuły, przegląd prasy, plotki...

  • 5. Data: 2005-09-22 18:19:08
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    > hmmm - my mozemy przyjmowac platnosci, czy tylko placic? :)
    >
    > Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRnews.pl
    > Banki, karty, konta oraz public relations.
    > Wiadomości, artykuły, przegląd prasy, plotki...

    Cóż na razie możemy tylko wykonywać płatności.

    PS W jaki sposób możesz przyjmować dotacje serwisu PRNews via PayPal, skoro
    polacy mogą tylko płacić?

  • 6. Data: 2005-09-22 21:52:05
    Od: Miernik <m...@f...org>

    "Pawe? Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl> wrote:

    > Có? na razie mo?emy tylko wykonywaae p?atno?ci.

    No ale niektórzy mają konta "na niemca" czy coś w tym rodzaju.

  • 7. Data: 2005-09-22 22:00:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości
    ain.local...

    Wniosek całkiem rzeczowy, ale ma jedną wadę. On prosi o pomoc w
    płatności, czyli jak rozumiem, to on za coś zapłaci. W tym wypadku
    jest możliwych oczywiście kilka scenariuszy niekorzystnych dla
    pomagającego, ale akurat przedstawiony przez Ciebie chyba nie.

    Najprostszy, który mi przychodzi do głowy, to po prostu zakup
    narkotyków, broni czy innych zakazanych rzeczy. Przyjdzie na poste
    restante i zostanie odebrane na fałszywy dokument. Służby specjalne
    władują się na kark naszemu uczynnemu koledze, podczas gdy sprawca
    będzie sobie chodził wolno. Ale można wymyślić kilka bardziej
    skomplikowanych operacji z wykorzystaniem cudzego konta.

    Z drugiej strony sprawa może być całkiem niewinna. Może ktoś chce
    dokonać jednorazowej transakcji, która wymaga płatności tą metodą, zaś
    ma przynieść spory zysk. Załóżmy zakupić jakiś sprzęt. Zależy mu na
    czasie, a nie chce mu się zastanawiać, jak się tej płatności dokonuje
    i woli zapłacić. Skoro wynagrodzenie ma być 200 zł, to pewnie chodzi
    jednak o kilka tysięcy.

    Generalnie w każdym razie zalecał bym ostrożność.

  • 8. Data: 2005-09-23 05:16:07
    Od: Łukasz Stuglik <u...@p...onet.pl>

    Miernik napisał(a):

    > Coś mi się wydaje że sprawa będzie wyglądała tak:
    >
    > "Łukasz Stuglik / Greg" poprosi "pomagającego" o przyjmnowanie płatności
    > od jego ("Łukasz'a Stuglik'a / Greg'a") klientów na swoje

    Panie Mierniku nie ma pan pojecia o Paypalu w Polsce jak widze i
    oczywiscie jak wiekszosc uczciwych i miarodajnych obywateli RP wszedzie
    weszy pan spisek i klopoty...

    sugeruje;
    1.dokladnie czytac posty
    2.poznac zasade dzialania paypal wPolsce zanim publicznie sie pan o tym
    wypowie
    3.zmienic podejscie do zycia a bez watpienia wszystkim nam bedzie sie
    lepiej zylo... :)

    pozdrawiam. Łukasz

    ps. sprawa dotyczy jednorazowej platnosci za towar wylicytowany przez
    brata na angielskim ebayu. prosze o pomoc dlatego ze moja karta ma
    limit 4kzl a platnosc dotyczy 830funtow. zreszta sprawa juz niaktualna
    choc to "sztuczka stara jak swiat"... :)

  • 9. Data: 2005-09-23 14:42:20
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Paweł Nyczaj wrote:
    > PS W jaki sposób możesz przyjmować dotacje serwisu PRNews via PayPal,
    > skoro polacy mogą tylko płacić?

    khem - no wlasnie nie moge ;)

    Wiadomości, artykuły, przegląd prasy, plotki...