23 grudnia - dzień największych zakupów
2009-12-22 09:50
Przeczytaj także: USA: oszczędne zakupy w święta 2008
W oparciu o najświeższe informacje, Visa Europe spodziewa się przetworzyć w tym dniu dane dotyczące ponad 27 mln transakcji w całej Europie o łącznej wartości ok. 1,4 mld euro – czyli ok. 10% więcej niż przed rokiem. Z kolei rekordowym przedziałem 60 minut pod względem zakupów w 2009 r. będzie czas pomiędzy godz. 11:00 a 12:00 w czwartek, 24 grudnia – wówczas w ciągu każdej sekundy system Visa ma przetwarzać dane do 850 transakcji Visa, w porównaniu z 731 transakcjami na sekundę w ub. roku.W ciągu pierwszych dwóch tygodni grudnia łączna wartość transakcji zawartych w Europie z użyciem kart Visa przewyższyła zeszłoroczny poziom o 10%, przy czym 56% tych transakcji zrealizowano za pomocą kart debetowych (dotyczy wszystkich transakcji z użyciem kart debetowych, kredytowych i przedpłaconych Visa oraz Visa Electron, których dane przetworzono pomiędzy poniedziałkiem 30 listopada a poniedziałkiem 14 grudnia 2009 r.).
Dyrektor ds. handlowych Visa Europe, dr Steve Perry, komentuje: „Dane organizacji Visa wskazują, że okres przedświąteczny to wciąż czas bardzo intensywnych zakupów. Niedawno odnotowaliśmy rekordowy poziom płatności internetowych, a teraz szykuje się kolejny solidny roczny wzrost w tradycyjnych placówkach detalicznych”.
Organizacja Visa opiera swoje prognozy na bieżących danych płatniczych oraz analizie preferencji dotyczących zakupów i płacenia za nie kartami Visa, zaobserwowanych w okresie przedświątecznym w zeszłym roku. Na karty Visa przypada jedno z każdych dziewięciu euro wydawanych w Europie, co czyni informacje pochodzące z organizacji Visa j wiarygodnym źródłem wiedzy o tendencjach w zakupach konsumpcyjnych.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Boże Narodzenie. Jak uniknąć kompulsywnych zakupów i sprzątania?
-
10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
-
Black Friday 2023 w Polsce i Europie w liczbach
-
W Black Friday i Cyber Monday polski konsument wyda około 1000 zł
-
Odzież, obuwie, rozrywka i energia elektryczna. Na tym oszczędzają Polacy
-
Mastercard SpendingPulse. Wydatki Polaków na restauracje wzrosną nawet o 21,6 proc. r/r
-
Black Friday w cieniu dyrektywy Omnibus
-
Mastercard SpendingPulse. Wydatki w Europie głównie na doświadczenia