eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › PayPal: m-commerce rośnie w siłę

PayPal: m-commerce rośnie w siłę

2013-11-02 00:22

Przeczytaj także: M-commerce 2013


Potencjał zakupów przez urządzenia mobilne jest coraz większy i z roku na rok widzimy wzrost udziału mobile'u. Nie są to, co prawda, te same wartości jak w Europie Zachodniej, a już na pewno nie te same, co w USA, ale są na tyle znaczne, iż nie można ich pominąć. W przypadku naszego serwisu www.zlotewyprzedaze.pl ponad 10% wejść pochodzi z urządzeń mobilnych, ale tylko 5% zakupów finalizowanych jest na tych właśnie urządzeniach. Jest to niewielka część całej sprzedaży, lecz dla nas bardzo istotna, dlatego zdecydowaliśmy się na wypuszczenie naszej dedykowanej aplikacji mobilnej na platformę iOS zarówno dla telefonów, jak i tabletów.

Jej premiera nastąpi już w listopadzie. Ponadto cała platforma  stworzona jest w technologii RWD (Responsive Web Design), która umożliwia korzystanie z portalu na wszystkich możliwych urządzeniach mobilnych. Te kroki jednoznacznie pokazują, że przyszłość należy do urządzeń przenośnych, a rola m-commerce na świecie, ale także w Polsce, będzie znaczna – twierdzi Jacek Szlendak, Prezes Zlotewyprzedaze.pl.

Użytkownicy, którzy nie korzystają ze smartfonów i tabletów do zakupów w sieci, jako powód najczęściej wymieniają: zbyt mały ekran (53%), zbyt wolne połączenie z Internetem (32%) oraz obawy o kwestie bezpieczeństwa (23%). O ile mały ekran i słaby zasięg internetowy to kwestie obiektywne, to jeśli chodzi o bezpieczeństwo, wiele zależy od zachowania podstawowych zasad ostrożności przez samych użytkowników. Warto też zastanowić się nad wyborem odpowiedniego systemu płatności.

fot. mat. prasowe

PayPal

Wartość transakcji mobilnych będzie rosła w tempie 60% rocznie, by w roku 2015 sięgnąć 3 mld zł


W przypadku PayPal, wszystkie dane są przechowywane w bezpiecznej „chmurze”, a kupujący są objęci 100% ochroną w przypadku nieautoryzowanych transakcji. Stale opracowywane są także nowe metody autoryzacji płatności, niewymagające ujawniania wrażliwych danych na żadnym etapie transakcji. W lutym br. PayPal przystąpił do organizacji FIDO (Fast IDentity Online Alliance), w ramach której wspólnie z innymi firmami technologicznymi pracuje nad rozwojem metod autoryzacji płatności. Celem inicjatywy jest wdrożenie bezpiecznych i łatwych w użyciu technologii wykorzystujących zarówno rozwiązania sprzętowe, jak i np. biometryczne. Jak bowiem wynika z badania przeprowadzonego przez PayPal i NCSA (National Cyber Security Alliance), duża część amerykańskich użytkowników smartfonów chętnie zamieniłaby klasyczne hasła na rozwiązania takie jak autoryzacja za pomocą odcisku palca (53%), wzoru tęczówki (45%) czy zdjęcia twarzy (41%). Dzięki nowym rozwiązaniom, płatności internetowe będą nie tylko bezpieczniejsze, ale i wygodniejsze.

Biznes w komórce

M-commerce to przede wszystkim szansa na rozwój biznesów prowadzonych w sieci. Forrester Research na zlecenie PayPal zbadał, jak zastosowanie nowoczesnych rozwiązań w m-handlu wpływa na sprzedaż. Okazuje się, że udostępnienie klientom narzędzi mobilnych zwiększa ich zaangażowanie, a co za tym idzie również sprzedaż. Ponadto, wprowadzenie możliwości płatności mobilnych z PayPal, przełożyło się wśród badanych sprzedawców na 32% wzrost sprzedaży w grupie lojalnych klientów. Wpływ miały takie czynniki, jak brak konieczności udostępniania wrażliwych danych, możliwość skierowania oferty firmy do większej grupy potencjalnych klientów, również zagranicą, oraz łatwość wykonania płatności.

fot. mat. prasowe

Forrester

Wzrost liczby użytkowników smartfonów w Polsce w 2012 roku wyniósł 29%

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: