  • 1. Data: 2008-01-18 09:14:29
    Temat: wyplata gotowki z PPE - ktore IKE jest najtansze przy takiej operacji?
    Od: kris <k...@g...com>

    Witam,

    Poprzedni pracodawca oplacal mi PPE - uzbieralo sie okolo 2K. Teraz
    chcialbym wyplacic ta gotowke i wykorzystac ja na start w jakims TFI.
    Wiem, ze musze najpierw przetransferowac srodki z PPE na IKE a potem
    dopiero moge wyplacic. Co do kosztow to wiem, ze na pewno bede musial
    zaplacic podatek od zysku kapitalowego (19%). Inne oplaty chcialbym
    ograniczyc do minimum tak aby na koncu jeszcze cos mi zostalo. PPE
    jest w LeggMasson wiec pomyslalem ze najprosciej otworzyc u nich IKE,
    zrobic transfer i wyplacic. Niestety patrzac na oplaty zwiazane z IKE
    to nie wyglada to tak rozowo - oplata manipulacyjna przy otwarciu IKE
    to dla mnie 800 PLN + 200PLN przy wyplacie srodkow z IKE. Dlatego
    szukam innego IKE - tanszego i umozliwiajacego transfer z PPE a potem
    wyplate srodkow. Mozecie polecic jakies IKE? W przeciwnym wypadku
    czeka mnie sprawdzanie wszystkich... wiec z gory dziekuje za pomoc.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2008-01-18 09:29:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kris pisze:
> [...]
    > wyplate srodkow. Mozecie polecic jakies IKE? W przeciwnym wypadku
    > czeka mnie sprawdzanie wszystkich... wiec z gory dziekuje za pomoc.

    1. Polecam mIKE w mbanku

    2. Jeśli chcesz wpłacić na IKE, a potem wypłacić, to oprócz podatku od
    zysku opłacisz jeszcze 30% od składek ZUS.

    3. Tak więc nie opłaca się wypłacać - lepiej wpłacić na IKE i kisić do
    60 roku życia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-18 22:25:48
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > 1. Polecam mIKE w mbanku

    Do którego nie można przenieść innego IKE czy też PPE bo nie przyjmują
    wpłaty transferowej?

    Darek