  • 1. Data: 2004-04-29 11:49:31
    Temat: troche ntg ale ... - kwota umowy netto czy brutto?
    Od: "Sebastian" <s...@p...fm>

    Witam,

    w umowie wykonania pewnych prac montazowych została podana kwota do zapłaty
    XXX bez okreslenia czy to netto czy brutto. Teraz wykonawca domaga sie
    zaplaty XXX + VAT. Wg mnie nie ma racji. Prosze o wyjasnienie tej kwesti -
    najlepiej z odpowiednim paragrafem. I jeszcze jadna informacja - on jest
    vatowcem ja nie.

    PS. wygooglowalem - byl podobny watek ale bez odwolania do konkretnych
    przepisow.

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 2. Data: 2004-04-29 12:20:52
    Temat: Re: troche ntg ale ... - kwota umowy netto czy brutto?
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > PS. wygooglowalem - byl podobny watek ale bez odwolania do konkretnych
    > przepisow.

    Ostatnio weszla ustawa, ktora nakazuje podawac wszedzie kwoty brutto ...
    ale nie pamietam zadnych wiecej szczegolow.

  • 3. Data: 2004-04-29 18:09:15
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian" <s...@p...fm> napisał w wiadomości news:c6qq50
    > w umowie wykonania pewnych prac montazowych została podana kwota do
    zapłaty
    > XXX bez okreslenia czy to netto czy brutto. Teraz wykonawca domaga sie

    skoro zostala okreslona "kwota do zaplaty" to nie ma najmniejszych
    watpliwosci ze "do zpalaty' a nie do negocjacji o kolejne np 22% wzwyz
    osobiscie wywalilem artyste malarza z domu ze slowami - prosze dochodzic
    swoich racji przed sadem ! wrocil za kilka dni z rachunkiem zgodnym z umowa
    i zaplacilem

  • 4. Data: 2004-04-29 21:19:47
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 29 Apr 2004 13:49:31 +0200, "Sebastian" <s...@p...fm>
    wrote:

> [...]
    >XXX bez okreslenia czy to netto czy brutto. Teraz wykonawca domaga sie
    >zaplaty XXX + VAT. Wg mnie nie ma racji. Prosze o wyjasnienie tej kwesti -

    nie ma. Równie dobrze mógłby domagać się jeszcze 40% PIT itd.

    >najlepiej z odpowiednim paragrafem. I jeszcze jadna informacja - on jest
    >vatowcem ja nie.

    Czy wiedział o tym od początku? To byłby dodatkowy argument dla
    Ciebie.

    A paragrafy? Kodeks cywilny chyba wystarczy.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2004-04-29 21:20:04
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Thu, 29 Apr 2004 13:49:31 +0200, na pl.biznes.banki, Sebastian w
    wiadomości <news:c6qq50$o3c$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > w umowie wykonania pewnych prac montazowych została podana kwota do zapłaty
    > XXX bez okreslenia czy to netto czy brutto. Teraz wykonawca domaga sie
    > zaplaty XXX + VAT. Wg mnie nie ma racji.

    Chyba w 2000 roku była uchwalona ustawa o cenach (chyba tak sie
    nazywała). Określała ona, że jeśli podana jest cena bez dodatkowych
    określeń, to należy rozumieć że jest to cena brutto.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 6. Data: 2004-04-29 21:59:10
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Krzysztof K. Maj wrote:

    > Chyba w 2000 roku była uchwalona ustawa o cenach (chyba tak sie
    > nazywała). Określała ona, że jeśli podana jest cena bez dodatkowych
    > określeń, to należy rozumieć że jest to cena brutto.

    Dz.U. 2001 nr 97 poz. 1050

    Ustawa z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach.

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/bbfe7670620135bfc1256aca003f9313/$FIL
    E/D20011050Lj.pdf

    Poszukałem tego z ciekawości. Faktycznie, art. 3 definiuje cenę jako
    zawierającą VAT i akcyzę, jeżeli dotyczą takiego towaru czy usługi.

    Bogdan B.

  • 7. Data: 2004-04-30 12:40:24
    Od: "Sebastian" <s...@p...fm>

    dzieki za info